Aviseringar
Rensa alla

Ulf Nilson: Sverige är på väg att ta livet av sig


Ämnesstartare

Man skulle ju kunna hoppas på en positiv förändring, dock verkar det ju inte särsklit ljust. Inte utan lite rensning i fårorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

"främst kvinnor"..?[rolleyes] har bra råkat ut för en kille som på eget initiativ använt det, resten har jag fått säga till[rolleyes]

Det är min erfarenhet ja.

Men varför undviker du kärnfrågan? [tired]


   
SvaraCitera

Sming:

Det är min erfarenhet ja.

du kanske inte ligger med så många män?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du kanske inte ligger med så många män?[rolleyes]

Än en gång undviker du kärnfrågan. Troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker nu på bumperstickern jag såg på en husbil för en vecka sen: "40-talist på väg, jobba på" [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser att gubbjäveln borde lära sig nationalekonomi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Gamla kan inte jobba effektivt, om ens alls. Beror ju på ålder och hälsa. Så där failade du.

Nej, för vad jag syftade på var att om du vill ha det gott utan att jobba för det, så får du fan bäst spara ihop pengarna själv. Precis som i USA dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nej, för vad jag syftade på var att om du vill ha det gott utan att jobba för det, så får du fan bäst spara ihop pengarna själv. Precis som i USA dvs.

Artikelförfattaren syftade på invandring iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

Artikelförfattaren syftade på invandring iofs.

No shit Sherlock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nej, för vad jag syftade på var att om du vill ha det gott utan att jobba för det, så får du fan bäst spara ihop pengarna själv. Precis som i USA dvs.

Fast det blir ju lite svårt då vi har lite olika system här i sverige kontra usa.

Sverige har ju historiskt sätt varit ett högskatteland där usa varit ett lågskatte. så här i sverige kunde du inte jobba ihop feta summor pengar för att leva gott utan man hade en garant av staten, alla svenskar hade det. I sverige så jobbade alla tillsammans och alla hade sin framtid, sina barn, sin ålderdom tryggad. När man såg att frukten av ens arbete gjorde skillnad så fick man förtroende för systemet, och fler folk kunde med gott samvete dra sitt strå till stacken och bidra till samhället.

Denna 40talisten har säkert som alla andra svenskar haft ett fast och anständigt jobb och känner sig förbannat lurad av staten och systemet när han och alla andra gamla hårt arbetande svenskar inte kan få tillbaka något utav alla dom år dom knegade i en fabrik bara för att våra äckliga politiker växer upp med guldsked i tanden utan samröre eller sympati för fotfolket. Deras brott mot det svenska folket kan stavas massinvandring. en import av allehanda folkslag världen över som inte känner eller vill veta av någon samröre med oss svenskar och vårat system. Han har all rätt att gnälla på invandringen då den snor hans egna levebröd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

guldsked i tanden

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Sming: guldsked i tanden
[cute]

Aha. silversked i munnen. vad fan tänkte jag [bigsmile]

Småfel som sker ibland [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Sming: guldsked i tanden
[cute]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videon är högst relevant till ämnet. Där har ni något att tänka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

No shit Sherlock.

Du började ju dilla om pensionärer, dumdum.


   
SvaraCitera