Aviseringar
Rensa alla

UM-existentiella frågor - kan DU svara?


Ämnesstartare

Så, det började med att jag började ställa UM-existentiella frågor till mig själv, så som: vad gör jag här egentligen? vad är mitt syfte? har jag en plats här? vad spelar just jag för roll på forumet? 

Och då tänkte jag att det kanske kunde vara intressant att ställa dessa frågor till er andra.

Vad gör du här? Vad är ditt syfte? Vad har du för plats och vad har just du för roll här på UM?


   
Citera

Chibibbi:
   
Vad gör du här? Vad är ditt syfte? Vad har du för plats och vad har just du för roll här på UM?
  

Jag glider runt i forumet och läser och svarar på trådar, har väl inget syfte förutom att döda tid typ. Jag tror inte jag har någon speciell "roll", känns som om jag håller mig lite mer i bakgrunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte riktigt. jag lär mig nya saker, tittar på bilder, skickar meddelanden, försöker förstå mig på folk, tar hjälp av andra, avreagerar mig, lär mig nya ord, utbyter tankar, skaffar bekanta. jag vet inte vad jag har för roll, det får andra avgöra. det är, trots allt, bara en roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hittar män som utnyttjar och behandlar mig som skit, blir kär, sliter mitt hår


   
SvaraCitera

lägger ut bilder på surkål


   
SvaraCitera
mynona

Chibibbi:
Så, det började med att jag började ställa UM-existentiella frågor till mig själv, så som: vad gör jag här egentligen? vad är mitt syfte? har jag en plats här? vad spelar just jag för roll på forumet? 

Och då tänkte jag att det kanske kunde vara intressant att ställa dessa frågor till er andra.

Vad gör du här? Vad är ditt syfte? Vad har du för plats och vad har just du för roll här på UM?

1) Jag har vant mig nu. 2) Det är trevlig stimulans att skriva bort lite tid då och då och jag har också lärt känna en del personer här. 3) Det tycker jag är mest intressant att höra, för det kan man själv inte svara på. Eftersom jag valts till Årets debattör två gånger, men också kallats högfärdig/arrogant, utgår jag ifrån att min roll är som respekterad men avskräckande debattör. Men min gissning duger inte eftersom det är en fråga för andra att svara på, så jag hör gärna ett svar på den frågan själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte man behöver rättfärdiga sin existens eller sin nytta. Jag är övertygad om att UM skulle klara sig utmärkt utan mig. Precis som världen skulle klara sig utmärkt utan mig. Trotts det så är jag stolt över vad jag gör. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni skulle reflektera kring andra UM:ares roll och syften med deras medlemskap på UM, hur skulle det låta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Om ni skulle reflektera kring andra UM:ares roll och syften med deras medlemskap på UM, hur skulle det låta?

Jag tänker inte så Galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Om ni skulle reflektera kring andra UM:ares roll och syften med deras medlemskap på UM, hur skulle det låta?

det finns många skal. jag kan inte relatera till andra, eller tänka mig att de har ett liv utanför um. det ger mig huvudvärk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag tänker inte så Galen 

hur tänker du och varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

hur tänker du och varför?

Jag tänker på UM som en inkluderande solidarisk gemenskap. Jag handlar åtminstående så. Jag tänker på andra UMare som bröder eller systrar i den gemenskapen. Jag förstår inte din varför fråga, för jag förstår inte riktigt vad för annat trovärdigt alternativ det finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Vad gör du här?

Söker närhet, intellektuell stimulans och utlopp för känslor och tankar.. lite som en kollektiv dagbok.

Chibibbi: Vad är ditt syfte?

Att försöka se människor och lära mig någonting av dem, kanske hjälpa om jag kan. Bli klok. Finna nöje.

Chibibbi: Vad har du för plats och vad har just du för roll här på UM?

Jag är ganska aktiv och antar att det alltid är någonting. Kanske bidrar jag med ett strå till någon politisk debatt, håller forumlekarna i rullning och är nyfiken på många.

Chibibbi: har jag en plats här?

Vill påpeka att du har en viktig funktion på forumet Chibb. Du är bjuder på dig själv och bryr dig om människor samt har smarta kommentarer. Sedan kan jag inte veta vad du personligen finner givande.Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
Söker närhet, intellektuell stimulans och utlopp för känslor och tankar.. lite som en kollektiv dagbok.

Att försöka se människor och lära mig någonting av dem, kanske hjälpa om jag kan. Bli klok. Finna nöje.

Jag är ganska aktiv och antar att det alltid är någonting. Kanske bidrar jag med ett strå till någon politisk debatt, håller forumlekarna i rullning och är nyfiken på många.

Vill påpeka att du har en viktig funktion på forumet Chibb. Du är bjuder på dig själv och bryr dig om människor samt har smarta kommentarer. Sedan kan jag inte veta vad du personligen finner givande.Söt

Gulligt sagt. Jag håller med, fast jag tror det blir enklare om man inte försöker rättfärdiga sin existens osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: Gulligt sagt. Jag håller med, fast jag tror det blir enklare om man inte försöker rättfärdiga sin existens osv.

Menar du att man ska bortse från handlingar och talanger.. eller någonting helt annat?


   
SvaraCitera