Aviseringar
Rensa alla

UM++ - Greasemonkeyscriptet som gör din UM-upplevelse lite roligare!


Ämnesstartare

Eftersom UM saknar många viktiga features bestämde jag mig för att ta saken i egna händer och skriva ett Greasemonkeyscript som lägger till några av dem.

Kodningen står jag själv för, och ikonerna är ett samarbete mellan mig och NYSON_IS_BACK. Vill någon vara med så är projektet öppen sås också, så det är bara att börja hacka!

Ladda hem det här!

Ladda hem och testa, rapportera buggar och kom med tips, kommentarer och feature requests! Använder du IE kommer du inte att se några bildikoner son knappar, utan bara vanliga, fula länkar. Detta på grund av att IE inte har stöd för base64-kodade bilder inbakade i HTML.
Lösning: byt till en riktig webbläsare, alt. stå ut med situationen.
(Dock finns inte Greasemonkey till IE, kom jag just på... [tard])

Vet du inte vad Greasemonkey är? Läs mer/ladda ned här!

De funktioner som stöds i denna första version:

ROT13
Markera texten och klicka på 13-ikonen under smileylistan för att automatiskt konvertera din text till ROT13!
Har någon skrivit ROT13 i ett inlägg? Inga problem! Markera texten och klicka på 13-ikonen brevid plus-ikonen under inlägget så får du en popup med texten i klartext!

Wikipedia-länk
Är du trött på att tvingas skriva in långa Wikipedia-URL:er åt idioter som inte kan göra egen research? Inga problem! Skriv bara ordet du vill skicka det dumma fanskapet till, markera och klicka på Wikipedia-ikonen!

Google-länk
Samma funktionalitet som för Wikipedia, fast för Googlesökning istället.

Fagifier
Se rubriken; ingen ytterligare presentation torde vara nödvändig.

Facepalm och carefactory
Är ett inlägg för dumt för att ord ska kunna beskriva hur illa du tycker om det? UM++ har snabbknappar för att ge användaren en slumpmässigt utvald facepalm, alternativt en care factory.

lolcats
Vilken tråd behöver inte en slumpmässig lolcat inlänkad? IT IS CAN BE CATURDAY RIGHT NOW, MOTHERFUCKER!

Paj!
Gnäller ett ÄS-mongo över hur hennes hemska mamma tvingar henne att äta en hel köttbulle om dagen? Önskar du att hon kunde bli frisk så hon kan sluta irritera världen? Dra ditt strå till stacken och länka in en frestande paj! Med UM++ är den bara ett knapptryck borta!

Gnpx såe ngg qh naiüaqre HZ++!

EDIT: kanske ska vara med en nedladdningslänk också...

ÄNDRAT 2008-11-08 22:02


   
Citera
Ämnesstartare

En nedladdningslänk vore fint. [smile]

EDIT: En bugg redan upptäckt. När man redigerar ett inlägg så kan man inte använda sig av UM++'s funktioner.

EDIT2: Ännu en bugg funnen. Ikonen för rot13 är skitful. Ärkepixelerad text som gör min UM-upplevelse mardrömslik. [sad]

EDIT3: Inte riktigt en bugg, men det vore fint om man kunde välja huruvida man ville länka till engelska eller svenska versionen av Wikipedia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

EDIT: En bugg redan upptäckt. När man redigerar ett inlägg så kan man inte använda sig av UM++'s funktioner.

Fixad.

Nevon:

EDIT2: Ännu en bugg funnen. Ikonen för rot13 är skitful. Ärkepixelerad text som gör min UM-upplevelse mardrömslik. [sad]

Biddrag gärna med en ny, snyggare. 16x16 pixlar, helst PNG.

Nevon:

EDIT3: Inte riktigt en bugg, men det vore fint om man kunde välja huruvida man ville länka till engelska eller svenska versionen av Wikipedia.

Att länka till svenska Wikipedia är i 99 fall av 100 en bugg i sig. Skiten har ingen information och är en direkt arena för editkrig och internetdrama.


   
SvaraCitera

[ovtpurref]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greasemonkey är väl ett nedsättande slangord för negers?


   
SvaraCitera

Vad ska jag göra med den enorma mängden text?


   
SvaraCitera

Förslag:

Haiku/jobbig radbrytning-generator, à la http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=163163&page=2#5834151


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget fel, men skulle gärna se att dessa "facepalm" bilder och liknande var lite mindre. Kan bli jobbigt om det blir många på en sida. Ni vet ju hur UM folk kan beté/bete sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixa rot 13-knappen, den är lite obnoxious nu.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅH!

Greasemonkey [love]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Vad ska jag göra med den enorma mängden text?

Installera Greasemonkey, enligt instruktionerna i första inlägget.

Mawns:

Fixa rot 13-knappen, den är lite obnoxious nu.

Biddrag gärna med en bättre version; jag är en usel designer/grafiker.

Ensam gud:

Inget fel, men skulle gärna se att dessa "facepalm" bilder och liknande var lite mindre.

Skulle kunna filtrera bort de största, förmodar jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stör mig på att den inte är ordentligt anti aliasad + storleken bara.

Mawns:

Nu när jag tänker efter så är 13-symbolen helt okej ändå, det var mest storleken som störde mig


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Installera Greasemonkey, enligt instruktionerna i första inlägget.

Jo, det har jag redan gjort, men jag kan ju inte göra nånting med det.


   
SvaraCitera