Aviseringar
Rensa alla

UM: Julkort 2014 – SISTA CHANSEN ATT ANMÄLA DIG!


Ämnesstartare

Julen nalkas och vad är då inte en bättre idé än att vi här på UM skickar lite julkort till varandra.
Det går till på följande vis för att få processen så enkel som möjligt.

  1.   Anmäl dig till mig genom att skicka din adress i PM
  2.  Invänta deadline
  3.  Jag slumpar ut en adress till dig
  4.  Skicka kortet innan jul
  5.  Posta en bild i tråden när du fått något av en annan UM:are.

Deadline för anmälan: 5/12 kl 23:59!

Märk väl att sista dag att skicka vykort med julfrimärke är 16 december om man vill att korten ska komma fram i tid till julafton. Med vanligt frimärke är sista datum den 22 december. Se vidare info om hålltider, porto och liknande nedan:
http://www.posten.se/sv/Documents/PDF/viktiga-datum-jul-och-nyar-priv-2014.pdf

Om ni inte gärna vill gå ut i kylan för att köpa kort och frimärke så kan ni skapa ett fysiskt vykort frankerat och klart med Postens smidiga online-tjänst.
http://rv.posten.se/

Information om hur du ska skriva för att brevet ska nå sin mottagare.
http://www.posten.se/sv/documents/pdf/brevetsyttre.pdf


   
Citera
Ämnesetiketter

anmäld.


   
SvaraCitera

durga:
anmäld.

som i.. du hatar julen och tycker tråden kränker dig..
eller som i.. du älskar julen och vill skicka julkort..

luddigt


   
SvaraCitera

Jag är gärna med, men jag vill helst inte att du ger ut min adress till någon random. Vet att du slumpar, men ah... Vill känna mig trygg i att du inte ger ut den till "vem som helst". Ledsen


   
SvaraCitera

Fantastiskt: som i.. du hatar julen och tycker tråden kränker dig..
eller som i.. du älskar julen och vill skicka julkort..

som i att jag hatar julen och känner mig kränkt av den här tråden (inga julklappar det här året? vad fan), men älskar att skicka brev och ge bort grunkor så pm:ade min adress ändå.

fast älskar julen litegrann också. men bara lite. advent är en mycket bättre högtid.

Fantastiskt: luddigt

ja. blir alldeles varm och mjuk inuti av sådana här initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Jag är gärna med, men jag vill helst inte att du ger ut min adress till någon random. Vet att du slumpar, men ah... Vill känna mig trygg i att du inte ger ut den till "vem som helst".

Hej Zymba

Detta önskemål kommer att tas med vid utskicket av adresserna och de gäller alla .  I fall  man fortfarande är skeptiskt kan man ange sin arbetsplats eller poste restante som adress. 


   
SvaraCitera

gärna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: gärna

Lägg gärna till meddelandet som ni har vid plusmoderering.


   
SvaraCitera

Anmäler UM-kontoret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2 dagar kvar till sista anmälningsdagen

  • 3 anmälda
  • 2 intresserade

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
gärna

André Vifot Haas:
Anmäler UM-kontoret!

Missa inte att sista dagen är imorgon för att PM:a adresser om ni fortfarande är intresserade.


   
SvaraCitera

för få anmälda hittills 


   
SvaraCitera

vill skicka men vill välja sj vem som ska få så om ni vill ha av mig kan ni pma, ni lär inte bli besvikna

mvh hijacker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom ihåg att idag är sista dagen för att anmäla sig. Än är de inte många som anmält sig och det skulle vara kul om några till ville vara med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På grund av de lite låga intresset hitintills för julkort så har jag beslutat att förlänga deadlinen till ikväll. Adresser kommer att skickas ut imorgon.

André Vifot Haas:
Anmäler UM-kontoret!

Kan du ändra deadlinen till 5/12 23:59 i trådstarten. Eventuellt ändra rubriken också.


   
SvaraCitera