Aviseringar
Rensa alla

UM-MIDDAG HOS STRINGIS PÅ LÖRDAG 29/01


Ämnesstartare

Tänkte testa detta med alkoholfri um-träff, i form av UM-middag med sällskapsspel och dylikt.

Mitt förslag:
Hos mig, på lördag, möter upp er i stan/vid busshållplatsen baserat på egyptologens och ensamvargens villighet att agera guider.
Vi går hem till mig mig, spelar sällskapsspel (håller på att göra en UM-version av galenpanna bl.a.) och lagar och äter falafelrullar.

Jag fixar falafel, bröd, grönsaker, sås osv till alla.

Ni tar med er snacks och dricka så det även räcker till mig, samt att de som ej äter falafel tar med sig färs/kebab/bajs/vad de nu vill stoppa i sin rulle.

Sen spelar vi mer sällskapsspel, röker vattenpipa, snackar skit och så vidare. Har följande hemma:
UM-Galenpanna
Yatzy
Kortlek
Sanning eller konsekvens, elaka versionen (som dock är sjukt mesig, fattar inte vad de tänkte med. Tyvärr verkar målgruppen vara cirka 13 år)

Och ingenting mer, så ta gärna med er något roligt.
Har en TV, så om någon bemödar sig ta med ett TV-spel av äldre modell uppskattas det!

Har inte plats för riktigt hur många som helst eftersom inte alkohol kommer vara inblandat, vill därmed ge mig själv ensamrätt att säga stopp när huset är fullt.

Kommer
Stringburka
Egyptologen
Nuuuskajagförsökakommapåhurmanstavarhennesnamn

Kommer inte

EDIT:
Notera att jag bor utanför stan. Det är därav lämpligt om man övernattar, vilket är helt okej (jag bjuder på frukost dagen efter, i den mån mat finns hemma vilket det brukar!). Jag har tre extra madrasser, utöver min egen säng, mer än det och ni får knöka eller ta sovsäck.
Det går bussar rätt sent, men är en bit promenad och inte så roligt att gå själv på kvällen.

ÄNDRAT 2011-01-25 21:36

ÄNDRAT 2011-01-25 21:44
EDIT 2:
ÄNDRADE MATPLANER
Att fixa falafel till fler än 3 pers tar en evinnerlig tid, insåg jag, då den fritös jag tänkte baxa från mor och far inte är alltför stor.

Istället är planen nu HEMLAGAD PIZZA, om folk går med på det. Har (dumpstrad) ost och tomatsås, samt champinjoner, oliver, ananas, sparris, dumpstrad ansjovis och korv (salami, prinskorv, falukorv). Tänkte även köpa sojafärs. Om ni önskar något särskilt så säg till, om det är animalier så köp själva.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får randoms komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Får randoms komma?

Beror på hur random. När jag skulle ha um-fest var det någon som reggade sig, frågade om han fick komma, och sen försvann. Inte så random.
Känner jag igen nicket lär denne få komma, sålänge denne inte verkar efterbliven.

Du är inte för random för att komma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men åhh vad mysigt! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske tar en sistaminutenbiljett och kommer eller så, om jag är välkommen.


   
SvaraCitera

KingGurka:

sällskapsspel

KAN INTE KOMMA [mad]


   
SvaraCitera

MEN WÖÖ JAG KOMMER Dold text: kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men åhh vad mysigt! [cry]

Pendulum:

Låter mysigt

Så kom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

MEN WÖÖ JAG KOMMER Dold text: kanske

!!!!!!!
Skulle inte du vara på kurs då? Ska inte ifrågasätta iofs! KOM HIT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Känner jag igen nicket lär denne få komma, sålänge denne inte verkar efterbliven.

Happ, där sprack det [n]

Nä, men ni UMare är läskiga, och jag förstår inte ens hur ni vågar träffar varandra. Hade säkert blivit något skojsigt dock [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Så kom!

Känns ej så realistiskt och genomförbart. Bort 50 mil från Göteborg och glömde att lämna in studieförsäkran till csn så kommer nog vara pank hela månaden ut, om jag har otur [cute]

Men vill gå, på riktigt! Och det ska ju vara tanken som räknas [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Jag har tre extra madrasser

två ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN BÖRJA SKRIV UPP ER DÅÅÅÅEEEHHH!!!!

Kommer
Stringburka
Egyptologen
Nuuuskajagförsökakommapåhurmanstavarhennesnamn

Kommer inte


   
SvaraCitera