Aviseringar
Rensa alla

UM och klippta texter


Ämnesstartare

Sisådär nu har man skapat ett jättefint album igen. Här ger man småpojkar tips på hur man ska handskas med kvinnor. Någon gång tänkte jag vara snäll och det var just detta tillfälle när jag skapade albumet.

DOCK var inte UM lika snällt. UM har en tendens att klippa de texter man har skrivet. Exempel på ställen där UM klipper texten är under fotoalbum och chatten.

Skriver man exempelvis en text över 500 tecken så klipps den till 500 tecken. Jag tycker UM borde införa en JavaScriptspärr för detta och ha en räknare till hur många tecken man har kvar att skriva.


   
Citera
Åtta

Har också tänkt på det. Dessutom kunde ju trunkeringen skötas lite snyggare. I första hand skulle texterna klippas av efter skiljetecken, i andra hand direkt efter ett ord, och som sista utväg så kunde det trunkeras som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har också tänkt på det. Dessutom kunde ju trunkeringen skötas lite snyggare. I första hand skulle texterna klippas av efter skiljetecken, i andra hand direkt efter ett ord, och som sista utväg så kunde det trunkeras som vanligt.

Mmm. Blir helt jävla vansinnig. Att införa denna funktionalitet är inte heller särskilt svårt eller tidskrävande.


   
SvaraCitera
Åtta

SebastianE:

Att införa denna funktionalitet är inte heller särskilt svårt eller tidskrävande.

Nej. Jag tror snarare att problemet är att man måste komma på idén att införa det.

Tänk om UM-plattformen vore under en öppen licens. Då kunde någon vänlig själ inom kort skicka in en patch, och så var problemet löst på en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Jag tror snarare att problemet är att man måste komma på idén att införa det.

Japp, jag hoppas verkligen att någon på UMIT kikar in denna tråd.


   
SvaraCitera
Tyrael

SebastianE:

Japp, jag hoppas verkligen att någon på UMIT kikar in denna tråd.

De heter Youmeet Technology nu [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

De heter Youmeet Technology nu

Ahh men jag orkade inte leta reda på namnet;)


   
SvaraCitera
Tyrael

SebastianE:

Ahh men jag orkade inte leta reda på namnet;)

svårt å scrolla ner [ops][ops][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

svårt å scrolla ner

Ahh[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

härliga mansgris! [love]


   
SvaraCitera
Tyrael

SebastianE:

Ahh[wink]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

härliga mansgris![love]

Det är väl jag inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Det är väl jag inte?

nejdåå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

nejdåå

Precis lilla gumman[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Precis lilla gumman[wink]

[blush]hihihihii gubbe


   
SvaraCitera