Aviseringar
Rensa alla

UM:s filmklubb


Ämnesstartare

vill ha en dramafilm, kanske dark humor, men helst sådär långdrama, gör inget om den är seg ibland sålänge det är en bra story


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Hon har väl kul.

Skrev i helt djävla fel tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Skrev i helt djävla fel tråd.

Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sett den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har fått nog av hollywood 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg den nu i afton. Är löjligt svag för sportfilmer, särskilt om de bygger på verkliga händelser. Därför får den 4 homeruns av 5 möjliga, trots en del brister.

Vilken blir nästa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Såg den nu i afton. Är löjligt svag för sportfilmer, särskilt om de bygger på verkliga händelser. Därför får den 4 homeruns av 5 möjliga, trots en del brister.

Lite så är jag med!

Nästa film:
Side Effects


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska nog se den idag (42). Har inte hunnit i veckan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: trots en del brister

Vilka brister tänker du på?

Jag diggade filmen. Samtidigt som jag blev väldigt arg över hur det var (och än idag är om än inte mot svarta) så kändes det som om förändring ändå kan ske. Det kändes dock aldrig som om den kunde få mig att njuta varje sekund vilket nästan krävs för att jag ska ge 5/5, så 4/5 blir det. Ett plus i kanten när jag upptäckte vem Mr. Rickey spelades av.

Lite spoiler nu så sluta läsa om ni icke vill:
Scenen där han hånas av Chapman och går ner i tunneln var i mina ögon magnifik. Man ville göra som Mr Rickey och krama om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito: Side Effects

Channing Tatum är med så då måste man ju se den! Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito: Nästa film:
Side Effects

Tyckte den var bra även om det blev lite löjligt mot slutet. Gillade den mer när Emily var deppig och sjuk än det hon sysslade med mot slutet. Finns ingen spoiler funktion längre på UM så undviker att skriva mer än så. Sen är Rooney Mara galet fin också så det kan den få plus för HjärtaHjärta

Vad kan man ge för tips förresten? Helst nytt eller spelar det ingen roll när filmen kom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får man haka på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såg side effects nu och tänker låtsas att förra veckans film inte var med. 

+ nice med lite kritik mot psykiatri, kapitalism osv
+ någorlunda nytänkande historia
+ mara och law skötte sig väl i jämförelse med resterande skådisar

- absolut ingen kemi mellan karaktärerna, som nästn alla är platta i sig
- i jakten på en oförutsägbar film, twist efter twist, tappas mycket av trovärdigheten

2/5 (biverkningar av att se side effects; djupa suckar och ett fett jävla "MEH!")


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker nog också haka på. återkommer med en input när jag sett filmen (side effects)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Vad kan man ge för tips förresten? Helst nytt eller spelar det ingen roll när filmen kom?

Spelar ingen roll, kommer blanda lite. Så ibland kan det bli filmer man har sett osv.

dazed: Får man haka på?

Klart!


   
SvaraCitera