Aviseringar
Rensa alla

UM's officiella KTS Karta (Keirsey Temperament Sorter)


Tror jag fick INFJ senast jag gjorde ett sådant test. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Gör ingenting om du bara tog ett random namn för att fylla ut listan. Det blev ändå den jag skulle valt själv, och frågan till exner kvarstår - rentav ännu mer om jag alltså inte fått någon aktiv bedömningGlad

Men det var heller inte random Glad Random hade du lika gärna kunna hamnat på SP vilket jag uteslöt från början Glad men min intuition/magkänsla säger att du är en NF Glad  
En väldigt bra sida här, att du kan faktiskt utveckla din intuition också =)

Men NT alltså, hmm, jag skulle gärna vilja veta ditt motiv varför du argumenterar på Nätet Glad Ta inte illa upp Ledsen Utan jag vill liksom bara veta, tänk om du snarare är en NT? Tumme upp NTs drar sig ofta för att ödsla sin tid och energi på saker som egentligen inte spelar något roll. Argumentationer/debatter på internet mer ofta än inte leder ingen vart. Så Jag skulle vilja veta vilket motiv du har till att debattera på internet Glad

Jag inbillar mig även att det är lättare att få dig över på ens sida, vi tar bort politik nu. Utan allmänt i vardagen tex i en relation att det är lättare att få över dig på ens sida med känslomässiga argument än logiska. Men det kanske bara är nåt jag har fått för mig och är helt fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalle anka nf
kajsa nt
knattarna sj
farbror joakim sp


   
SvaraCitera
mynona

Varberg: Men det var heller inte random  Random hade du lika gärna kunna hamnat på SP vilket jag uteslöt från början  men min intuition/magkänsla säger att du är en NF   
En väldigt bra sida här, att du kan faktiskt utveckla din intuition också =)

Ska titta på sidan, tack - men love test verkade ha betalkrav! Jag har stor respekt för intuitionen. 

Varberg: Men NT alltså, hmm, jag skulle gärna vilja veta ditt motiv varför du argumenterar på Nätet  Ta inte illa upp  Utan jag vill liksom bara veta, tänk om du snarare är en NT?  NTs drar sig ofta för att ödsla sin tid och energi på saker som egentligen inte spelar något roll. Argumentationer/debatter på internet mer ofta än inte leder ingen vart. Så Jag skulle vilja veta vilket motiv du har till att debattera på internet

Tar inte illa upp, jag välkomnar en orsak till självreflektion. Jag argumenterar liksom automatiskt.Förvirrad Ser jag något som stimulerar en tanke, varför inte skriva ned den? Och ser jag något jag ogillar protesterar jag per automatik om jag inte mår för illa. Det känns nyttigt att skriva ned argument: inte för att övertyga någon annan, utan för att det ger övning, för att det ger tillfälle till självreflektion när man skriver ned och formulerar sina tankar, det brukar ofta leda till nya, och det gör att man lär känna sig själv bättre. Att övertyga andra är en biprodukt, det är inget jag lägger märke till eller förväntar mig.  

Varberg: Jag inbillar mig även att det är lättare att få dig över på ens sida, vi tar bort politik nu. Utan allmänt i vardagen tex i en relation att det är lättare att få över dig på ens sida med känslomässiga argument än logiska. Men det kanske bara är nåt jag har fått för mig och är helt fel?

Att få över någon på ens sida genom emotionella argument uppfattar jag inte som lätt! Tvärtom ser jag det som svårare. Visst kan jag grunda mitt tycke på emotioner: på instinkt, intuition, på vad som känns rätt och verkar rimligt, det är i sig en del av logiken i mitt tycke. Jag kan övertalas med "känslomässiga" argument, men jag ser det inte som lättare att göra det, tvärtom är det mycket svårt, eftersom emotionella argument kräver att de "känns" rätt för att övertyga, och känslor är svårare att framkalla än att framkalla ett logiskt medhåll, som inte är varaktigt om det inte samtidigt känns rätt och rimligt. 


   
SvaraCitera
mynona

Gamlefarbror Pastill:
kalle anka nf
kajsa nt
knattarna sj
farbror joakim sp

Vad skiljer sig egentligen specifikt mellan Kalle och Kajsa? Kajsa har ju en reflekterande sida mellan raseriutbrotten och förmågan att drömma sig bort inom konst: även Kalle har förmågan att låta sig dras med av nya upplevelser och idéer, och där måste finnas en inre reflektion: han har lättare att tappa behärskningen, men jag tycker de båda har ett liknande temperament, förutom att könsrollen gör att kajsa behärskar sin ilska oftare


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Vad skiljer sig egentligen specifikt mellan Kalle och Kajsa? Kajsa har ju en reflekterande sida mellan raseriutbrotten och förmågan att drömma sig bort inom konst: även Kalle har förmågan att låta sig dras med av nya upplevelser och idéer, och där måste finnas en inre reflektion: han har lättare att tappa behärskningen, men jag tycker de båda har ett liknande temperament, förutom att könsrollen gör att kajsa behärskar sin ilska oftare

Burken trollar.


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Håller du med om TS' bedömning av mig? 

Ja.


   
SvaraCitera
Exner

Varberg: Myers Briggs och KTS ska bli detsamma i dem 16 personligheterna i slutändan 

Men även experter blir oeniga och har själva svårt att placera ut sig själva, det tar flera år. Carl Gustav Jung var en ISTP i sina tidigare år och en INTP senare enligt han själv.  Enligt Isabel Myers förändrades det aldrig och han var en INTP och enligt Keirsey var Jung en INFJ.

Min förståelse är att Keirsey utgår från vad bokstäverna innebär och att Meyers-Briggs grundar sig i s.k. kognitiva funktioner. Är detta fel?


   
SvaraCitera
mynona

Exner:

Burken trollar.

Jag finner det inte säkerställt. Även om så kan han svara likväl. Jag vill gärna veta vad han tycker att Magica är och det kan bli följdfråga


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Jag finner det inte säkerställt. Även om så kan han svara likväl. Jag vill gärna veta vad han tycker att Magica är och det kan bli följdfråga

Hon är svår. Ducktales-Magica? Carl Barks-Magica? Kalle Ankas Pocket-Magica?


   
SvaraCitera
mynona

Exner:

Hon är svår. Ducktales-Magica? Carl Barks-Magica? Kalle Ankas Pocket-Magica?

Jag har mest erfarenhet av serietidnings-magica. Carl Barks av dem, antar jag. 


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Jag har mest erfarenhet av serietidnings-magica. Carl Barks av dem, antar jag. 

Alright. Spontant INFJ eller ENFJ.

Men då går jag efter kognitiva funktioner. Enligt bilden på första sidan av den här tråden är hon INTJ eller möjligen ENTJ.


   
SvaraCitera
mynona

Exner:

Alright. Spontant INFJ eller ENFJ.

Men då går jag efter kognitiva funktioner. Enligt bilden på första sidan av den här tråden är hon INTJ eller möjligen ENTJ.

Jaså? Motivera gärna vilka egenskaper som klassificerar henne som sådan.

jag tyckte faktiskt bäst om Magica som barn. 


   
SvaraCitera
Exner

mynona:

Jaså? Motivera gärna vilka egenskaper som klassificerar henne som sådan.

Vilket av det?

mynona: jag tyckte faktiskt bäst om Magica som barn.

Förvånar mig inte. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha hur fan fattar man det här då


   
SvaraCitera