Aviseringar
Rensa alla

um så sämst


Ämnesstartare

helvete vad um har blivit sämst, inga inne, inga roliga trådar, avreggningar helatiden, segt som fan, ingen chatt, uschhhhhhhhhhhhhhhh va sämst um har blivit

man vill ju typ avregga

right?


   
Citera
Åtta

Du har inte funderat på att försöka göra något åt saken istället för att bara gnälla?

En chatt finns, även om det kanske inte är exakt den chatten du vill, så varför inte maila Danling och be honom länka chatt-knappen till en webklient som automatiskt ansluter till #ungdomar.se?

Underlig:

inga inne

Underlig:

avreggningar helatiden

Ett resultat av att UMs nuvarande status är rätt sämst.

Underlig:

inga roliga trådar

Gör roliga trådar då, istället för en massa skittrådar som består av "heeee33jjj!"!1 ja har trokit va gör ni?????"

Om ingenting händer får du väl dra ditt strå till stacken och se till att något händer. Anordna en tävling eller någon slags event - skribenter och/eller administratörer kan hjälpa dig få en plats i nyhetsgrejen eller en länk längst uppe på sidan.

Om alla bara satt och gnällde utan att göra något skulle vi inte ha haft några UM-träffar, inga skivbyten, och ingen chatt alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

text

Okej nu ska jag göra um helt awesome, tack för din support. Vänta dig en extremt bra framtid för um's sida nu när jag kommer till undsättning.


   
SvaraCitera
Åtta

Underlig:

Okej nu ska jag göra um helt awesome, tack för din support. Vänta dig en extremt bra framtid för um's sida nu när jag kommer till undsättning.

Grymt! Lycka till! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

En chatt finns

Vet inte om du märkt det men jag sitter i den väldigt ofta samt gillar den mer, men då ingen annan verkar göra det så är det ju inte lika roligt att sitta där. Jag tror inte att en enda länkning gör så att alla sätter sig i den chatten.


   
SvaraCitera
Åtta

Underlig:

Jag tror inte att en enda länkning gör så att alla sätter sig i den chatten.

Jag tror inte heller att alla skulle sätta sig i chatten bara för att man länkade till den, men det skulle vara ett steg i rätt riktning i alla fall. Det skulle ta kodarna på sin höjd en timme att skapa en alternativ sida att länka till, med följande innehåll:

<iframe src=" http://webchat.quakenet.org/?nick=anvandarnamn&channels=ungdomar.se"  width="647" height="400"></iframe>

Allt de behöver göra är att byta ut anvandarnamn mot den nuvarande inloggade användarens namn. Tar det mer än en timme för dem att göra det så bör Youmeet allvarligt överväga att anställa några nya.

Gör de det så har de en chatt som ligger på UMs sida, som använder våra egna användarnamn och som man t.o.m. kan ändra utseende på så att den smälter in. Det borde väl ändå kunna dra upp användningsfrekvensen, eller hur?

Hur som helst så är chatten endast en enda liten aspekt utav det som du klagar på. Det enda som vi som användare egentligen inte kan göra något åt är den förbannade segheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

man vill ju typ avregga

Dekadent har avreggat. Ogilla. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KochamCie:

Dekadent har avreggat.

han heter ju något nytt bara [zzz]

tycker också som du underlig btw.

hoppas chatten kommer igång snart. denna som finns nu ger inte alls lika mkt som den gamla...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill också avregga. Om inte Dekadent har kommit tillbaka så känns det rätt meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

text

Allt det du skrev om jhar jag ingen som helst kunskap om så det är väl bättre om du mejlar?

Åtta:

Hur som helst så är chatten endast en enda liten aspekt utav det som du klagar på. Det enda som vi som användare egentligen inte kan göra något åt är den förbannade segheten.

Precis, vad följer med segheten? JO att folk hänger mindre på um, orkar inte sitta och vänta i 2 år på att kunna skapa en ny tråd och liknande.

KochamCie:

Dekadent har avreggat. Ogilla.

[n]

Harpya:

Vill också avregga. Om inte Dekadent har kommit tillbaka så känns det rätt meningslöst.

Förstår. Känns som att man helatiden håller muspekaren över avreggningsknappen. (Inte av likadan orsak som dig, eller ja delvis, men du förstår)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns ju här. Jag är ljuset i mörkret. Jesus osv.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]@fortfarande vara reggad på um


   
SvaraCitera

Åtta:

Det skulle ta kodarna på sin höjd en timme att skapa en alternativ sida att länka till, med följande innehåll:

Tänk på att det är UM:s skarpaste kodare du snackar om; säg en månad, snarare. Om du inte vill att det faktiskt ska fungera buggfritt för majoriteten av användarna, då kan det ta ett halvår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar hur det verkar som att ni bytt åsikter:

Först

Åtta:

Ehrm. Nu är ju inte Youmeet precis kända för att vilja göra saker, ens om man så erbjuder sig att göra majoriteten av jobbet åt dem.

Sen

Åtta:

En chatt finns, även om det kanske inte är exakt den chatten du vill, så varför inte maila Danling och be honom länka chatt-knappen till en webklient som automatiskt ansluter till #ungdomar.se?

Åtta:

Gör de det så har de en chatt som ligger på UMs sida, som använder våra egna användarnamn och som man t.o.m. kan ändra utseende på så att den smälter in. Det borde väl ändå kunna dra upp användningsfrekvensen, eller hur?

Först:

Gentlernen:

Varför inte tjata lite på jewmeet om att implementera någonting i den stilen? Det är ju ren idioti för dem att maintaina sin egen chatlösning när det finns tekniskt överlägsna lösningar de skulle kunna integrera med minimal ansträngning.

Sen

Gentlernen:

Tänk på att det är UM:s skarpaste kodare du snackar om; säg en månad, snarare. Om du inte vill att det faktiskt ska fungera buggfritt för majoriteten av användarna, då kan det ta ett halvår.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

true that


   
SvaraCitera