Aviseringar
Rensa alla

UM Secret Santa 2014: Intresseanmälan


time
 time
Ämnesstartare

Nu är det dags att ordna UMs secret santa 2014! Eftersom förra året var en sådan succé och ni alla fick så fina grejer vore det jättekul att se vad alla hittar på det här året. 

Det här är en tråd för intresseanmälan. Skriv om du vill vara med! Off topic rensas bort. Ni har fram till den 9 december på er att anmäla intresse, därefter låses tråden och jag lottar ut vem som ger till vem.

Vad är Secret santa, undrar ni kanske? Ptja, av ren lathet länkar jag till förra årets tråd där jag förklarade allt:   http://ungdomar.se/forum/thread/um-s-secret-santa-nio-etttva-sista-dagen-att-anmaela-sig

julklappar.jpg

Reglerna är samma som förra året:

1: Ni anmäler intresse. Tråden stängs den 9e för att folk ska ha tid att skicka paket innan jul.
2: Julklappen får inte kosta mer än 80 kr.
3: Jag lottar ut vem som ska ge åt vem. Det sker slumpmässigt. Det här innebär att någon kommer behöva lotta vem som ska ge åt mig, så jag kan behöva en opartisk vice-chef.
4: För att upprätthålla poängen med en hemlig jultomte, kommer de som vill vara med behöva PMa sina adresser till mig, vilket jag då vidarebefordrar till den som ska skicka er ett paket.
5. Maximibeloppet är på 80: men för den sakens skull ska man inte ta alltför lätt på det. Tänk igenom din present, skicka inte vilket skräp som helst. Poängen är att försöka hitta något som du tror din mottagare kommer bli glad av! Det kan vara hemlagade grejer, men skicka inte skräp eller... tuggummipapper, eller något annat trams.

Såja, anmäl intresse nu! För er som vill veta hur kul det är, kolla in "Hur gick det"-tråden från förra året: 
http://ungdomar.se/forum/thread/secret-santa-tvanolletttre-hur-gick-det


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera

Jag vill!


   
SvaraCitera

Hade gärna varit med men jag kommer åka bort precis innan jul och komma hem tre veckor senare, så om nån skickar ett paket kommer jag inte kunna hämta ut det. Gråter mvh i-landsproblem 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Zymba:
Hade gärna varit med men jag kommer åka bort precis innan jul och komma hem tre veckor senare, så om nån skickar ett paket kommer jag inte kunna hämta ut det. Gråter mvh i-landsproblem 

Du kan fortfarande vara med, jag kan säga till din tomte att skicka paketet senare! 


   
SvaraCitera
nubbie

Jag är på!


   
SvaraCitera

time:

Du kan fortfarande vara med, jag kan säga till din tomte att skicka paketet senare! 

Ja vad fint! Hjärta 


   
SvaraCitera

Aye.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Är det verkligen såhär lite intresse i år? Ledsen


   
SvaraCitera

vågar inte 

tänk som gör man ngn jättebesviken :(:(


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:
vågar inte 

tänk som gör man ngn jättebesviken :(:(

Tror inte det går att göra någon besviken i den här leken. Det är ju kul att få post från en umare oavsett om det är ett julkort eller om man kör mrman-style och delar ut objektiv till iPhones (vilket var awesome). Finns ju jättemycket man kan skicka iväg! Sen får man ju veta i god tid vem man ska ge presenten åt, och eftersom jag stänger tråden och lottar ut mottagare redan den 9e har man god tid på sig att försöka luska ut vad personen skulle tycka var kul. Det här är inget superseriöst, bara en mysig julgrej.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Intresselista 2014:

time
davvelito
nubbie
Zymba
Homonculi

Fyll på! 


   
SvaraCitera

Anmäler kontoret. Vi kan räknas som EN person trots att vi är fyra.


   
SvaraCitera

Intresselista 2014:

time
davvelito
nubbie
Zymba
Homonculi
UM-kontoret

*bump*
kom igen fler måste med!


   
SvaraCitera

Jag är med!


   
SvaraCitera

Gick det här ut i sanden eller?


   
SvaraCitera