Aviseringar
Rensa alla

UM - the Game 2


Ämnesstartare

Hej era små lodisar!

Nu har jag skitmycket att göra men orkar inte. Därför vill jag göra nått kul istället...

Jag tänkte göra ett UM-spel version 2! Det förra var nått jag smälde ihop i Flash på typ 2 timmar.

Men nu pratar vi fullskärmsspel som körs på datorn.

Jag har en 2D-spelmotor som jag gjorde för nått år sedan så det blir ett 2D-spel. Jag vill ha idéer och inspiration och krav [no-no]

Jag tror att Thomas N ska vara en boss [no-no]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vill att Gugge ska vara en french maid


   
SvaraCitera

Vill att Filipsa också ska vara french maid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill vara småhustlaren som man gör simplare uppdrag åt i början typ gå off topic i forum plus och anmäla patric för att hans bilder på sig själv är stötande osv [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

anmäla patric för att hans bilder på sig själv är stötande osv

[smile][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När vi moderatorer störtar Danling från admin-tronen och sedan uppstår en intern fight oss emellan om vem som ska vara boss så kommer Ganon och alla utom jag avgudar honom, så jag ska med hjälp utav användarna störta Ganon från admin-tronen medan vi ska ta och besegra mod efter mod.

Typ [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

[smile][blush]

[blush][wink]


   
SvaraCitera

En stad där olika hus är olika klassiska tard-trådar osv. Så när man går in står där folk och säger sina tard-kommentarer och så får man döda troll n shit [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hacka Ganons dator som uppdrag?


   
SvaraCitera
Åtta

Övervägde en gång att göra något liknande, men jag kom aldrig på något bra idé för vad man kunde göra.

Kommer du på något roligt så kan jag göra pretty pixels åt dig. Jag skulle erbjuda mig att kollaborera med kodningen, men jag har en känsla av att du tänkt göra det hela i Java - vilket jag skyr som pesten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

men jag har en känsla av att du tänkt göra det hela i Java - vilket jag skyr som pesten.

Faktiskt så tänkte jag görat i C# bara för att komma igång på riktigt med det språket [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Floppsen:

Faktiskt så tänkte jag görat i C# bara för att komma igång på riktigt med det språket

Hua! C# var än äckligare att använda än Java. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hua! C# var än äckligare att använda än Java. [cry]

[no-no] Dom är typ sjukt lika [bigsmile]

Vafan kör du för språk då [mad]


   
SvaraCitera
Åtta

Floppsen:

Dom är typ sjukt lika

Exakt! Men C# är inte korsplattform. Eller ptja, med mono då, men det räknas inte riktigt.

Floppsen:

Vafan kör du för språk då

Python och Lua är mina favoriter. Löst typade språk är lurv! [love] Det enda som är lite drygt med Lua är att man måste rulla sin egen objektorientering.


   
SvaraCitera