Aviseringar
Rensa alla

Um tillhör inte ungdomsmottagningen?


Ämnesstartare

Vad jag har läst i många trådar tillhör inte um ungdomsmottagning? Därför undrar jag varför det står så här när man söker på ungdomar.se i google;

"Ungdomsmottagningen i Sveriges allmänna sida som inte bara handlar om sex och samlevnad utan mer om allt möjligt som man kan diskutera och tycka något om."


   
Citera
Ämnesstartare

Förmodligen en kvarleva från skiftet ungdomsmottagningen - ungdomar.
Hade inte sidorna ett samarbete ett tag också? [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Förmodligen en kvarleva från skiftet ungdomsmottagningen - ungdomar.
Hade inte sidorna ett samarbete ett tag också? [ops]

Sidorna ägdes väl båda av UMIT och slogs sedan ihop till en. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Förmodligen en kvarleva från skiftet ungdomsmottagningen - ungdomar.
Hade inte sidorna ett samarbete ett tag också? [ops]

Men det borde ju ändras då. speciellt eftersom det är viktigt för um att inte förknippas med ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Men det borde ju ändras då. speciellt eftersom det är viktigt för um att inte förknippas med ungdomsmottagningen

Är nog snarare googles fel än UMIT:s.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Är nog snarare googles fel än UMIT:s.

Kan man inte på något sätt kontakta google då?


   
SvaraCitera

TheDrunkDuck:

Kan man inte på något sätt kontakta google då?

Det går faktiskt utmärkt, men jag tror inte att UMIT bryr sig så mycket. Bara de får in sina pengar så är de nöjda [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

men jag tror inte att UMIT bryr sig så mycket. Bara de får in sina pengar så är de nöjda [smile]

Jo med tanke på att de blivit kritiserade för här inte är kuratorer osv i forumet vill de nog gärna påpeka att de inte är någon ungdomsmottagning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

:s


   
SvaraCitera

Det ska ju komma någon ny sida nu som heter ungdomsmottagningen.se... Hette inte den här sidan just precis det innan den bytte till ungdomar, eller är det bara jag som fått för mig det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Är nog snarare googles fel än UMIT:s.

Jaså? Google cachar inte saker som inte fanns där från början. Snarare ett fall av falsk marknadsföring från UM:s sida som Google sparat på efter att det tagits bort.


   
SvaraCitera

Det är lite rörigt, men så här är det.

UMIT Sverige AB startade sin verksamhet med att starta ungdomsmottagningen.se år 2000 där ungdomar kunde få svar på frågor av olika slag (UMIT står för "Ungdomsmottagningen IT").

Efter det startades ungdomar.se som kretsade mer kring ett forum, vilket senare slogs ihop med ungdomsmottagningen.se under namnet ungdomar.se. Sedan dess har den gått ifrån ungdomsmottagningsprincipen och blivit mer av en nöjessida.

För att krångla till det ytterligare har Sjukvårdsrådgivningen precis startat ungdomsmottagningen.se, som vi alltså inte har något med att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera