Aviseringar
Rensa alla

UM-träff i Skokloster?


Ämnesstartare

mpt:hv:
är det inte nån som äger slottet o skriker stick härifrån

Det har jag faktiskt ingen aning om. Men det är svenska staten som äger slottet.


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej:

Som det ser ut i nuläget är det väldigt tveksamt. Inte många som är på.  Du den första som vill.

du och W.W kan väl mötas bara ni två! 


   
SvaraCitera

Har varit där under medeltiddagarna. En gång när jag var lite fick jag prova riddarutrusning. Senaste gången för ca 10 år sen. 

Slottet är fint att titta på, men tyvärr bökigt att  ta sig dit och hem med kollektivtrafik från Uppsala. Speciellt hem på kvällen verkar mycket bökigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

du och W.W kan väl mötas bara ni två! 

Det är givetvis sant, men det är ju inte samma sak. Det var ju en um-träff jag ville åt. Inte illa menat mot W.W. Men hellre träffar jag hn då på en riktig träff.


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej:

Det är givetvis sant, men det är ju inte samma sak. Det var ju en um-träff jag ville åt. Inte illa menat mot W.W. Men hellre träffar jag hn då på en riktig träff.

jag undrar hur många man ska vara för att det ska räknas som en umträff? har själv som mest varit tre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jag undrar hur många man ska vara för att det ska räknas som en umträff? har själv som mest varit tre. 

Jag vill ju gärna att det ska vara 4-5 iaf, för att det ska vara av intresse.


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej:

Jag vill ju gärna att det ska vara 4-5 iaf, för att det ska vara av intresse.

fem personer känns förstås mer som en grupp. vad har ni andra för definition? var drar man gränsen för vilket antal som räknas som en träff? blev lite nyfiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Som det ser ut i nuläget är det väldigt tveksamt. Inte många som är på.  Du den första som vill.

Tråkiga alla är då, tyckte det var en jättekul idé.

mynona:

du och W.W kan väl mötas bara ni två! 

Är nog lite på tjohejs sida i detta...

mynona: fem personer känns förstås mer som en grupp. vad har ni andra för definition? var drar man gränsen för vilket antal som räknas som en träff? blev lite nyfiken

4-5 personer så är man en grupp enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Som det ser ut i nuläget är det väldigt tveksamt. Inte många som är på.  Du den första som vill.

Tråkiga alla är då, tyckte det var en jättekul idé.

mynona:

du och W.W kan väl mötas bara ni två! 

Är nog lite på tjohejs sida i detta...

mynona: fem personer känns förstås mer som en grupp. vad har ni andra för definition? var drar man gränsen för vilket antal som räknas som en träff? blev lite nyfiken

4-5 personer så är man en grupp enligt mig.


   
SvaraCitera

i sådana fall kan vi ju köra på en reclaim av slotthelvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W.W :

Tråkiga alla är då, tyckte det var en jättekul idé.

Verkligen tråkigt. Speciellt som det är en så fin, trevlig och mysig plats.

mynona: var drar man gränsen för vilket antal som räknas som en träff? blev lite nyfiken

4-5 personer som minsta antal.


   
SvaraCitera
mynona

W.W : 4-5 personer så är man en grupp enligt mig.

Tjohej:

Verkligen tråkigt. Speciellt som det är en så fin, trevlig och mysig plats.
4-5 personer som minsta antal.

Hm. Då kan man nästan ordna en umträff genom att sammanföra de umare man känner! Jag har träffat ungefär så många sammanlagt, fast enskilt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Hm. Då kan man nästan ordna en umträff genom att sammanföra de umare man känner! Jag har träffat ungefär så många sammanlagt, fast enskilt

Då ska det till att dom vill ta sig dit också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra för historieintresserade. Säkert av de bästa ställena i landet att se svensk stormaktstid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Bra för historieintresserade. Säkert av de bästa ställena i landet att se svensk stormaktstid.

Absolut! Ännu en anledning till att ha träff där. Sen är det, som sagt, ett oerhört fint ställe. Naturnära, lugnt och skönt. Frisk luft. Taskigt läge är dock en nackdel.


   
SvaraCitera