Forumet - UM-träffar

UM-träffar

1388 0 17
Jag och YaBasta satt nyss och diskuterade på msn varför UM-träffar kallas just UM-träffar.

McStrange säger:
okej fan varför säger ni "träff" ifall ni ska supa? varför inte bara kalla det um-supet?

eller det kanse är för "blunt"

<: säger:
Ja, förmodligen

McStrange säger:
ththt

Mer passande vore väl typ

um-fest

haha x)

McStrange säger:
aah "träff" låter som om man skall sita i parken på en filt å ficka

yee, sant

Är väl bara att de alltid kallats för det

så folk kör vidare med samma sak

McStrange säger:
"vad har du för kakor med dej" "ballerina" "å dom är skit goda får man smaka?"

haha jo
haha

"Jag har jordgubbssaft, vad har du?" "Blåbär!" "Jag har ingen saft alls "

McStrange säger:
haha "men jag gillar ju inte blåbär, varför har ingen fläder"

"Ehmen Gugge är allergisk mot fläder"

McStrange säger:
"jag svulnar, hjälp jag känner hur jag svulnarxD"

Vad är era five cents? Det är ju mer fester. Fast jag har iofs inte varit på en enda UM-träff sedan 2006. Då söp alla sig kalaspackade och hade kul. [party]

Spana också in:

Åtta:

Vi hade ju en faktisk UM-fest en gång, och då kallades det också det - vill jag minnas.

Image

Åtta:

Det är ungefär så det börjar också. Det är ju först framåt kvällen som folk eventuellt börjar supa.

Image

Crypto:

Den vi hade i Lund var inte så mycket supande. Visst nästan alla drack alkohol, men vi snackade mest o chillade och vissa satt på filt ;)
bjöds på grillad korv.

Image

Crypto:

Bara fjantarna från sthlm som måste supa sig fulla för att ha kul ;)

Image

Pennan tog slut [sad]

EDIT: Sämst, tog mig tiden att fota alla handskrivna svar och nu fungerar inte bilderna [cry]
Jag har faktiskt ett svar på den frågan.

För länge, länge sedan (dvs. innan sammanslagningen då ungdomar.se var UD och ungdomsmottagningen.se var UM) var det här en städad plats. Med välvårdade människor, med ordnade liv. Eller inte...

Så här var det: Första "UM-träffen" anordnades av två administratörer (något år efter grundandet av det som då var ungdomar.se) då jag antar att man ansåg att vi var tillräckligt många som var registrerade och aktiva för att man möjligen skulle kunna anordna en liten "träff", som man valde att kalla det, med en någorlunda ansamling av "ungdomar".

Den första träffen kallades UD-träff (och det gjorde även efterföljande träffarna, innan sammanslagningen då det plötsligt kom att kallas UM-träff) och hölls i Göteborg (eller om det var någon stans i utkanten, jag minns inte) med ett deltagande av ca. 10 UD-are.

Jag förstår att begreppet "träff" kan te sig något missvisande, men jag kan gå i god för att det absolut inte bottnar i något saftkalasande. Vad jag vill minnas var den första UM-träffen allt annat än städad. [smile]

Tack för mig

/Gammel-Sara