Aviseringar
Rensa alla

UM-träffar


Ämnesstartare

xsaosinx:

[no-no]

Har gjort om [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har faktiskt ett svar på den frågan.

För länge, länge sedan (dvs. innan sammanslagningen då ungdomar.se var UD och ungdomsmottagningen.se var UM) var det här en städad plats. Med välvårdade människor, med ordnade liv. Eller inte...

Så här var det: Första "UM-träffen" anordnades av två administratörer (något år efter grundandet av det som då var ungdomar.se) då jag antar att man ansåg att vi var tillräckligt många som var registrerade och aktiva för att man möjligen skulle kunna anordna en liten "träff", som man valde att kalla det, med en någorlunda ansamling av "ungdomar".

Den första träffen kallades UD-träff (och det gjorde även efterföljande träffarna, innan sammanslagningen då det plötsligt kom att kallas UM-träff) och hölls i Göteborg (eller om det var någon stans i utkanten, jag minns inte) med ett deltagande av ca. 10 UD-are.

Jag förstår att begreppet "träff" kan te sig något missvisande, men jag kan gå i god för att det absolut inte bottnar i något saftkalasande. Vad jag vill minnas var den första UM-träffen allt annat än städad. [smile]

Tack för mig

/Gammel-Sara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

<: säger:
"Ehmen Gugge är allergisk mot fläder"

[love]


   
SvaraCitera