Aviseringar
Rensa alla

Um vill ej som jag vill


Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

Um blir konstigt ibland. Ska jag ha ett smalt fönster (tex om flera fönster ska få plats bredvid varandra) så går det inte att se eller scrolla till det till vänster i fönstret. Se bilden:

Image

En annan grej är att alltid när jag kollar fotoalbum så blir det något fel så snart sidan har laddats klart, fast jag kan se bilden utan problem innan den laddat klart (webbläsaren står och tänker ett litet tag utan att något nytt laddas på sidan). Ser ut såhär när sidan laddats klart:

Image

Använder mig av Chrome till mac. Går det att fixa detta, eller äre bara att lära sig att leva med?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Båda är kända buggar. Jag har inte hunnit kolla upp det, men jag misstänker att den första buggen är p.g.a. annonsen. Nummer två har jag inte haft möjlighet att titta på ännu, men det är något som finns på to-do-listan.


   
SvaraCitera

är fortf så på min mobil


   
SvaraCitera

Lounge fact:

är fortf så på min mobil


   
SvaraCitera

blir inte så för mig alls

eller kom på nu att jag inte har testat att logga in med mobben på ett tag


   
SvaraCitera
zIGGE

Händer likadant om du zoomar in hemsidan, vänstra delen dissapear. Tråkigt då jag ofta zoomar in när jag använder TV' som skärm, för att se ifrån soffan, sängen tex.


   
SvaraCitera

Den första buggen uppkommer när man zoomar, för övrigt. För att bli av med den måste man zooma ut.

Åtta:

den första buggen är p.g.a. annonsen.

Om det är till någon hjälp kan jag säga att problemet finns även om man använder adblock mot annonsen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gillar f.ö. relaterade trådar till denna.

"Någon som vill va GOOO and send me a ** ? (ej snusk)"
"Han vill ej 🙁 "
"Nån tjej från UM som vill träffas ?"


   
SvaraCitera
zIGGE

KingGurka:

"Någon som vill va GOOO and send me a ** ? (ej snusk)"
"Han vill ej 🙁 "
"Nån tjej från UM som vill träffas ?"

Hahaha


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

KingGurka:

Den första buggen uppkommer när man zoomar, för övrigt. För att bli av med den måste man zooma ut.

Zoomar ej, bara gör fönstret smalt. Fast kanske klassas som samma?


   
SvaraCitera
zIGGE

Kviq:

Zoomar ej, bara gör fönstret smalt. Fast kanske klassas som samma?

Ja..


   
SvaraCitera
Åtta

KingGurka:

Om det är till någon hjälp kan jag säga att problemet finns även om man använder adblock mot annonsen.

Njae. Jag adblockar också annonsen, men den gör mer än bara petar in en bild. Ska kika mer på det när jag har möjlighet. Med lite tur tar annonsen snart slut. [crazy]


   
SvaraCitera

Blir så när jag är inne via mobilen. Sjukt störande.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq
Ämnesstartare

Varför blir um skitfult om man använder IE?


   
SvaraCitera

dåligt


   
SvaraCitera
Åtta

Kviq:

Varför blir um skitfult om man använder IE?

Kviq:

man använder IE

Där har du ditt svar.

Ett längre svar är att IE är den minst kapabla av alla "moderna" webbläsare. Som webbutvecklare är IE en av de mest irriterande sakerna som finns, eftersom saker som fungerar i alla andra webbläsare ofelbart fuckas upp av IE. Här kan du se en tabell över CSS-stöd. Som du ser så består IEs kolumner nästan bara av röda kryss.

Lösningen är att använda en webbläsare som inte är handikappad.


   
SvaraCitera