Aviseringar
Rensa alla

umarnas egenmäktigt förfarande-dagbok


Ämnesstartare

den som, i annat fall än särskilt i detta kapitel omförmäles, olovligen tager och brukar eller eljest tillgriper något, dömes för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst sex månader. detsamma skall gälla om någon utan tillgrepp, genom att anbringa eller bryta lås eller annorledes, olovligen rubbar annans besittning eller ock med våld eller hot om våld hindrar annan i utövning av rätt att kvarhålla eller taga något.

i denna tråd så redogör vi för våra små äventyr som utgör detta brott. och kom ihåg, är det inte roligt så är det inte egenmäktigt förfarande. är det roligt så är det förmodligen egenmäktigt förfarande.

go! [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

är det roligt så är det förmodligen egenmäktigt förfarande.

Bet dekadent rätt hårt igår. Det var askul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Bet dekadent rätt hårt igår. Det var askul.

det är ju misshandel [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är ju misshandel [no-no]

Okej. Håller mig till drömdagboken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Okej. Håller mig till drömdagboken.

egenmäktigt förfarande är exempelvis att sätta ett lås på någon annans cykel, eller gömma dennes mobil, eller olovligen däcka i någons lägenhet när denne är på semester.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

egenmäktigt förfarande är exempelvis att sätta ett lås på någon annans cykel, eller gömma dennes mobil, eller olovligen däcka i någons lägenhet när denne är på semester.

Jo, jag läste i första tråden, men har aldrig gjort annat än misshandel och ville vara med ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Jo, jag läste i första tråden, men har aldrig gjort annat än misshandel och ville vara med ändå.

plankat, kanske? det är egenmäktigt förfarande. oftast. det kan även vara andra saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

plankat, kanske?

Aldrig plankat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Aldrig plankat.

låst in någon i ett förvaringsskåp på en tågstation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

låst in någon i ett förvaringsskåp på en tågstation?

Nej[sad] Låste in mig själv i skolskåpet.
Eller nej, låste inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Nej[sad] Låste in mig själv i skolskåpet.

har du olovligen låst in dig själv på en allmänn toalett någon gång för att på så vis hindra någon annan att nyttja den, på ett sätt som strider mot toalettens uttryckliga syfte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har du olovligen låst in dig själv på en allmänn toalett någon gång för att på så vis hindra någon annan att nyttja den, på ett sätt som strider mot toalettens uttryckliga syfte?

Nej... Men jag har gått in utan att betala!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Nej... Men jag har gått in utan att betala!

där har du det, egenmäktigt förfarande! alla har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

där har du det, egenmäktigt förfarande! alla har gjort det.

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

[cool]

berätta om din upplevelse, nu [party]


   
SvaraCitera