Aviseringar
Rensa alla

ums blodbad


Ämnesstartare

God Konsument:

Nä, men personligen tycker jag att många bättre mods valdes i samma veva som Stringburka valdes än de som valdes nu.

Det var ju tusen år sedan, men yao, de flesta mods som finns nu är ju riktigt bra. Kan hålla med dig om att vissa mods, tillsatta eller avsatta har bettet eller beteer sig lite udda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Har bara gett en varning

handlar inte om hur många utan för vad man varnar.

Capture:

Antagligen på grund av det nya varningssystemet. Issen skrev ju att det från och med nu kommer att bli enklare att få varningar, men att de inte behöver vara lika allvarliga.

jo, men sen när blir off topic = spammande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker de verkat ok än så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

sedan så är ju många moderatorer typ: ehh, gillar inte dig, LÅST

Jag kan bara svara för min del, men jag åtminstonde inte varnat någon utan att det varit berättigat. Jag håller ju mest till i bodymod-delen så, har egentligen inte så mycket att säga till utanför det..

Hur höga borde kraven vara då?

värdeuppgift:

jo, men sen när blir off topic = spammande?

Ja, om du går OT i Plus-forum så rensas ditt inlägg och i värsta fall så åker man på en varning. Är ju helt enkelt det nya försöket att höja kvalitén på forumet ett snäpp [smile]


   
SvaraCitera

massgrav:

Det var ju tusen år sedan, men yao, de flesta mods som finns nu är ju riktigt bra. Kan hålla med dig om att vissa mods, tillsatta eller avsatta har bettet eller beteer sig lite udda.

Håller jag inte med om. Åtta, Stringburka och Lindblom är typ de enda bra jag kan komma på. Dig har jag inte märkt av ännu så jag har ingen uppfattning om dig. Men tobias, Aristoteles, nellnell, osv. tycker jag är riktigt dåliga. Rauija var fan bättre än nellnell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Hur höga borde kraven vara då?

att man faktiskt visat att man är schyst på um,

God Konsument:

personligen tycker jag att många bättre mods valdes i samma veva som Stringburka valdes än de som valdes nu. Och Lindblom tycker jag också är väldigt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

nej (Du röstade på detta alternativ)

värdeuppgift:

mini-nellnellnells

[love][love][love][love]

alla älskar tuggummitjejen [love]

för övrigt tkr jag sossar och kommunist moderatorer är de n00bigaste [crazy] typ issen [crazy] du låst för att jag tyckte det [crazy] ska låsa honom pga att han är sosse senare [crazy] när jag är mod [crazy] vilket jag aldrig tänker bli dey vore (citera regina i mean girsl" "social suicide"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Ja, om du går OT i Plus-forum så rensas ditt inlägg och i värsta fall så åker man på en varning. Är ju helt enkelt det nya försöket att höja kvalitén på forumet ett snäpp

gör som issen eller stringburka, skriv i tråden: sluta med eran flamsiga off topic:ande annars varnar jag er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Men tobias, Aristoteles, nellnell, osv. tycker jag är riktigt dåliga.

Tycker du inte själv att det är lite halv-agg ifrån din sida då? Så som det värdeuppgift var inne på. Jag tänker inte smutskasta de som modererar, det känns relativt barnsligt i min bok. Givetvis finns det mods som man som sagt tycker är tvivelaktiga, men jag känner inte att man är i behov utav att skapa interna konflikter just på grund utav personliga olikheter osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

för övrigt tkr jag sossar och kommunist moderatorer är de n00bigaste typ issen du låst för att jag tyckte det ska låsa honom pga att han är sosse senare när jag är mod vilket jag aldrig tänker bli dey vore (citera regina i mean girsl" "social suicide"

issen är bra [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

värdeuppgift:

handlar inte om hur många utan för vad man varnar.

Där man tidigare gav en tillsägelse ska man nu ge en nollpoängsvarning.

Det är tråkigt om majoriteten anser att vi nya moderatorer skött oss illa, men samtidigt så får man inse två saker. För det första så är vi inte mer än människor, och det här är nytt för oss. Självklart kommer det att ta lite tid innan vi utvecklar den fingertoppskänsla som de äldre moderatorerna haft. För det andra så genomgår UM vissa förändringar inom regelstrukturen som kommer att skapa friktion mellan moderatorer och de medlemmar som varnas eller får sina inlägg borttagna/trådar låsta.

Jag kan nästan lova att alla vi som blev moderatorer blev det därför att vi vill få göra UM till ett ännu bättre forum. Men samtidigt går det inte att vara alla till lags, speciellt inte när ens roll till en viss del går ut på att leka polis.

Sen är jag glad att höra att God Konsument tycker att jag har skött mig ganska bra än så länge. Det är alltid roligt att få höra att någonting man gör uppskattas av andra, och det uppmuntrar en på bästa sätt till att fortsätta att göra det som uppfattats som bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

gör som issen eller stringburka, skriv i tråden: sluta med eran flamsiga off topic:ande annars varnar jag er

Svarar endast för min del nu, men i "min" forumdel så tar jag mig friheten att radera tramsiga inlägg direkt, varningar utfärdas bara ifrån min sida ifall personen ihärdigt går OT eller hoppar på någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

är grymt besviken på dom nya moderatorerna, mini-nellnellnells allihopa. fyfan, folk blir varnade och låsta? till höger och vänster.

Det förvånat mig inte ett dugg att folk på UM inte kan följa enkla regler

värdeuppgift:

i protest tänker jag lägga alla trådar jag skapar i kategorin graviditet, föräldrarskap och adoption.

Det där är typiskt fjortisbeteende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Svarar endast för min del nu

off topic, tror du blandat ihop den här tråden med tråden: massgrav är en dålig moderator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

off topic, tror du blandat ihop den här tråden med tråden: massgrav är en dålig moderator.

Ah, kanske. Det är ju åtminstonde inte jag som gräver min egna grav [wink]


   
SvaraCitera