Aviseringar
Rensa alla

UMs smileytema för Pidgin


Åtta
Ämnesstartare

Då jag är en man med ytterst lite att göra så har jag kompilerat ett smileytema baserat på UMs smilies. Alla de vanliga [ ] -taggarna fungerar som de ska, plus att jag lagt till alla "standard"-makron som används i MSN. T.ex. så blir ^o) till [confused] o.s.v. Här finns en lista över alla smilies.

Så här fint blir det:
Image

Vill ni också ladda ned så kan ni göra det på min fina länk.

Spara bara arkivet, öppna Pidgin och tryck Verktyg → Inställningar → Smileyteman → Lägg till. Sedan letar ni upp och väljer det arkiv ni laddat ned. Glöm sedan inte att markera UM-temat i smileytemamenyn.

Har du ingen aning om vad Pidgin är så kan du läsa mer här. Kort sagt så är det en chattklient som kan ansluta till en myriad olika chattprotokoll - bl.a. Windows Live Messenger, AIM, IRC, Jabber m.m.

Frågor, förbättringsförslag och dylikt tas med fördel i denna tråd.


   
Citera
Ämnesetiketter

vad duktigt, finns säkert någon som blir jätteglad över detta


   
SvaraCitera
blum
 blum

man kanske skulle byta till ubuntu på denna datorn med. saknar pidgin, det var behändigt.


   
SvaraCitera

Du äro en fin karl.[love]

Pidgin har så fula smilies.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Lindblom:

man kanske skulle byta till ubuntu på denna datorn med. saknar pidgin, det var behändigt.

Pidgin finns till Windows också, så inget stoppar ju dig från att använda Pidgin även om du inte använder Ubuntu.


   
SvaraCitera

hahah cp


   
SvaraCitera

Är inte pidgin en hob i sagan om ringen? :S


   
SvaraCitera
blum
 blum

Åtta:

Pidgin finns till Windows också, så inget stoppar ju dig från att använda Pidgin även om du inte använder Ubuntu.

Oj, det har jag inte ens tänkt på.


   
SvaraCitera

Lindblom:

man kanske skulle byta till ubuntu på denna datorn med. saknar pidgin, det var behändigt.

Åtta:

Pidgin finns till Windows också, så inget stoppar ju dig från att använda Pidgin även om du inte använder Ubuntu.

Ingenting hindrar dig från att byta till Ubuntu i vilket fall! 😀

Vackert tema, förövrigt, nu var du allt duktig.


   
SvaraCitera

Inget jag kommer använda men bra jobbat iaf 🙂


   
SvaraCitera

Åtta:

Så här fint blir det:

Tack älskling[love]


   
SvaraCitera

åh, blir perfekt på min ubunutlåda. tack!


   
SvaraCitera

Jag tror att jag gör något fel, jag hittar ingen flik som heter smilyteman [blush]

Min pidgin ser inte ut sådär heller, äre för att jag har windows? [sad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Min pidgin ser inte ut sådär heller, äre för att jag har windows? [sad]

Det beror mest troligast på att Pidgin följer datorns tema. Tommy har ett grått tema → Pigdin får samma tema. Sedan kan det ju hända att det ser lite annorlunda ut på grund av att du har Windows också.

Har du den nyaste versionen? Vad exakt är det du inte hittar? Hittar du till Inställningar?


   
SvaraCitera

Capture:

Har du den nyaste versionen? Vad exakt är det du inte hittar? Hittar du till Inställningar?

Jag hittar inte " Smileyteman" [no-no]

Image
Image


   
SvaraCitera