Aviseringar
Rensa alla

under 18 flytta


Ämnesstartare

Hej!
Jo jag är ju 15 nu men nästa år då jag ska börja på gymnasiet så är jag ju 16 XD
Men iaf det är så här jag ska studera i Linköping och det är 3 nästan 4 timmars rese tid från hemma [shake]

Så då tänkte jag på hyresrätt och då var det så här...min pappa han bor ju med en annan tjej...men han lovade hjälpa till för mamma har inget jobb och har fullt upp med lån [sad]

Men problemet är att villkoret att jag ska få stöd från pappa på kanske 2000 kr imån...är att jag ska kunna betala vissa saker själv som min hyra kommer ligga på typ 3300kr....

Så fattas 1300kr...Och det måste jag få in nånstans [sad] Men hur ? sen liksom mat pengar [shake]

Lite tips???

Image


   
Citera

inackorderingstillägg. dina föräldrar får stå för maten (eftersom du är under 18).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

studiebidrag[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn:

inackorderingstillägg. dina föräldrar får stå för maten (eftersom du är under 18).

mm det har vi kollat på [smile] men frågan är om jag kommer få det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

studiebidrag

jo men jag måste kanske ha 300 av det till buss kort iaf i mån så 1050-300=750 ...
men visst det går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surina:

o men jag måste kanske ha 300 av det till buss kort iaf i mån så 1050-300=750 ...
men visst det går

Sedan får du ju också jobb lite typ mcdonalds:P
Har du bara tänkt på hyran? Menar maten,behov osv?


   
SvaraCitera

så som jag ser det: du har inte råd att plugga i annan ort... alltså ska du inte söka till skolor du ekonomiskt inte har råd att gå i.


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

så som jag ser det: du har inte råd att plugga i annan ort... alltså ska du inte söka till skolor du ekonomiskt inte har råd att gå i.

Håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

så som jag ser det: du har inte råd att plugga i annan ort... alltså ska du inte söka till skolor du ekonomiskt inte har råd att gå i

word.


   
SvaraCitera

vilken skola i lkpg hade du tänkt dig att plugga i då?


   
SvaraCitera

Surina:

jo men jag måste kanske ha 300 av det till buss kort iaf i mån så 1050-300=750 ...
men visst det går

Busskort till och från skolan skall din skola stå för, eller var det busskort så du kan åka hem till pappa som du tänkt dig?


   
SvaraCitera

Buddah:

Busskort till och från skolan skall din skola stå för

nej, inte nödvändigtvis, bara för folk osm har längre än 5km har jag för mig.


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

nej, inte nödvändigtvis, bara för folk osm har längre än 5km har jag för mig.

Stämmer nog. Har man bara 5km så kan man iofs utan vidare problem använda apostlahästarna till skolan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Sedan får du ju också jobb lite typ mcdonalds:P
Har du bara tänkt på hyran? Menar maten,behov osv?

nej jag har tänkt på det med och mat om man bor själv är ju typ 2000 kr..men nu är det ju inte säkert om min pojkvän kanske kommer bo på vardagarna och bidra lite men det är ju inte säkert

Vincenco:

vilken skola i lkpg hade du tänkt dig att plugga i då?

realgymnasiet tänkte jag då


   
SvaraCitera

finns plats i min säng[wink]


   
SvaraCitera