Forumet - under en arbetsdag om 6 timmar

under en arbetsdag om 6 timmar

535 0 69

Spana också in:

Nej, det är jättekass lön. Hade du jobbat heltid på den hade du tjänat 3333,33 kr i veckan, dvs. ca 14285,71 kr i månaden. Efter skatt hade du då haft kvar ca 9428,57 kr, en månadsinkom st strax över en student med fullt CSN-lån alltså.

Funkar som extrajobb, men är fan inte en ok lön.
Rödingajäveln:

ej, det är jättekass lön. Hade du jobbat heltid på den hade du tjänat 3333,33 kr i veckan, dvs. ca 14285,71 kr i månaden. Efter skatt hade du då haft kvar ca 9428,57 kr, en månadsinkom st strax över en student med fullt CSN-lån alltså.

Yeah, förutsatt att det är brutto-lönen. Är det netto så tjänar hon ungefär samma per timme som en utbildad hantverkarlärling (åtminstone snickare, vet inte hur det är med de andra yrkena).

Edit: Säger iofs mer om vilken kass lön snickare har. [crazy]
respons:

Yeah, förutsatt att det är brutto-lönen. Är det netto så tjänar hon ungefär samma per timme som en utbildad hantverkarlärling (åtminstone snickare, vet inte hur det är med de andra yrkena).

Ja det är sant, förutsatte att hon menade det. Men under 100 kr i timmen innan skatt är ju = skitlön oavsett vad man arbetar med kan jag tycka. Inte direkt som att man kan välja och vraka bland riktiga jobb med vettiga löner dock, så är ju bättre än att terroriseras av Arbetsförnedringen.
Blivande_japan:

men tycker det verkar va rätt ok lön för å chilla å äta kex!

KEX, GLASS OCH............... COLA!!! [love][love][love][love][love]

Rödingajäveln:

Nej, det är jättekass lön. Hade du jobbat heltid på den hade du tjänat 3333,33 kr i veckan, dvs. ca 14285,71 kr i månaden.

trots detta är jag sommarjobbare.
kanske inte kapitalist eller materialist så jag nöjer mig med minimum. jag ville bara inte bli screwed. vilket jag ej blir.
mopsen:

trots detta är jag sommarjobbare.
kanske inte kapitalist eller materialist så jag nöjer mig med minimum. jag ville bara inte bli screwed. vilket jag ej blir.

Näe som sagt:

Rödingajäveln:

Funkar som extrajobb, men är fan inte en ok lön.

... om man tror att kapitalist = "vill ha människovärdig lön" är man ju dock ute och cyklar. [crazy]
mopsen:

menade överflöd
som jag ej
neeeeeeeeeed

s.k. överflöd gör dig inte heller till kapitalist. [crazy] Tänkte mer att du är ganska fucked på den lönen när du flyttar hemifrån. Hyra, kollektivtrafik, mat, fritidsaktivitet, droger, körkort, osv. Massa skyhöga utgifter som tillkommer.