Aviseringar
Rensa alla

Under 18, vilket parti ?


Ämnesstartare

debepe:

Icke!vem??

S****


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: S****

Glatt skålande


   
SvaraCitera
Etanol

NiklasW:

Vad får dig att vilja rösta på SD och varför menar dina föräldrar att du inte ska rösta på partiet?

Tror det är bra med ett lite mer nationalistisk och invandrarkritiskt parti i riksdagen. De klassas som rasister av mina föräldrar, och det får jag allt höra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför leder de extrema partierna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: varför leder de extrema partierna?

Ungdomar är generellt extrema. Är dock tveksam till att kalla Vänstern "extrem."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
varför leder de extrema partierna?

Det är bara att embrace:a det. Det är inga bekväma 40-talister som kommer leda en omfattande samhällsförändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Vad får dig att vilja rösta på SD och varför menar dina föräldrar att du inte ska rösta på partiet?

De har antagligen en bättre människosyn än så.

De har de följt processen när det hårda samhället har fördärvat deras barns syn på medmänniskor. Kanske har de blundat för problemen och inte protisterat. När barnet till slut lyfter främlingsfientliga frågor känner de kanske rysningarna, paniken och sorgen svepa över dem. De tittar på varandra och motargumenten känns lönlösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antonym:

De har antagligen en bättre människosyn än så.

De har de följt processen när det hårda samhället har fördärvat deras barns syn på medmänniskor. Kanske har de blundat för problemen och inte protisterat. När barnet till slut lyfter främlingsfientliga frågor känner de kanske rysningarna, paniken och sorgen svepa över dem. De tittar på varandra och motargumenten känns lönlösa.

Vänta nu. Mycket trams och många djupa ord men helt utan några argument eller någon förklaring. På vilket sätt menar du att SD driver främlingsfientliga frågor?  Vilka frågor är det som det handlar om? På vilket sätt är en röst på SD samma sak som en fördärvad syn på medmänniskor? Vilka politiska åsikter som SD har menar du går ihop med detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle rösta på miljöpartiet


   
SvaraCitera
Bakric

Zerafina:
jag skulle rösta på miljöpartiet

P.g.a att du aldrig kommer skaffa bil eller p.g.a att du verkligen tror att vindsnurror är en bra energikälla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

P.g.a att du aldrig kommer skaffa bil eller p.g.a att du verkligen tror att vindsnurror är en bra energikälla?

pga att jag är vänster, men är också mån om miljön. jag tror att vindsnurror är en bra energikälla och jag bor i stan, så jag kommer antagligen inte skaffa bil 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävlar vad mycket V det var då! jävligt bra jag kommer antagligen också rösta på vänstern 🙂


   
SvaraCitera
Fuck?

NiklasW:
Naturligtvis SD!

Hjärta


   
SvaraCitera
Bakric

Arg

Zerafina:

pga att jag är vänster, men är också mån om miljön. jag tror att vindsnurror är en bra energikälla och jag bor i stan, så jag kommer antagligen inte skaffa bil 

Jamen du kan ju inte basera din röst på vad du tror:/Visserligen baseras ju merparten av Sveriges politik numera på vad folk "tror" och "tycker", men det betyder inte att det är rätt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:
Arg
Jamen du kan ju inte basera din röst på vad du tror:/Visserligen baseras ju merparten av Sveriges politik numera på vad folk "tror" och "tycker", men det betyder inte att det är rätt 

är "vet" det ända som gäller enligt dig eller? 


   
SvaraCitera