Aviseringar
Rensa alla

Underhudfett


time:

snyggt! 

Hehe kanske opassande komplimang i en ångestig tråd om kroppstryper! 


   
SvaraCitera

Va!? Jag har till och med haft lite ångest över detta. Fy f*n.
Jag ska klaga..


   
SvaraCitera

time:

Ditt BMI landar inte på övervikt. Knappt i närheten. Din skolsköterska borde få sparken, för det hon säger stämmer inte. Dessutom tar BMI inte hänsyn till muskler eller ålder - muskler väger mer än fett - men även då går du inte över BMI-gränsen för övervikt. 

Va!? Jag har till och med haft lite ångest över detta. Fy f*n.
Jag ska klaga..


   
SvaraCitera
Kudhos

storablodådrerpumpade:

Asså, mina blodådror är sådär fastän jag inte "spänner" armen, hehe.

Här är en bild på min hand utan att spänna. Självklart spelar ljuset roll men ändå!

Jag är ca 174 cm lång och väger 58 kg~.

Yupp du har stora ådror. 


   
SvaraCitera

Aldrig haft synliga magrutor men kan relatera till "armbilden" iaf. Nu syns det typ bara 1 jävligt stor och på händerna. Men skulle jag droppa 10-15kg igen så ser det ut som ett jävla spindelnät. Så så går det när man är fet :pPppP

Inte för jag bryr mig, men vill sprida hopp om att det går få synliga muskler/ådror osv...


   
SvaraCitera
time
 time

KattenKatarina:
Va!? Jag har till och med haft lite ångest över detta. Fy f*n.
Jag ska klaga..

Hoppas verkligen du klagar. Det är helt snedvridet. Du är helt inom gränserna för normalvikt, det är absolut inget du behöver korrigera eller ha ångest över. Att en skolsköterska säger annorlunda till någon i din ålder är det enda som är skevt här!


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:
Smiter in lite i TS tråd. Har jag lite underhudsfett eller stora blodådror? 
Varför är mina blodådror så grova för ?

Jag tränar rätt sällan x) Har ingen träningskropp direkt

När blodådrorna syns bra, som på bilden, så ska det betyda att du har ett bra blodtryck eller något sådant, vilket gör satt doktorer gärna vill att du ska donera blod Glad


   
SvaraCitera

Min lillebror är lika gammal som dig och har ett bmi på typ 16. Han har förvisso magrutor, men det är ju för att han är underviktig. Så mitt råd till dig är att äta jäkla mycket bra mat och träna hårt så kommer musklerna och resultatet av sig självt. Man ska inte mixtra och experimentera med kost när man är ung.


   
SvaraCitera

rogernw: När blodådrorna syns bra, som på bilden, så ska det betyda att du har ett bra blodtryck eller något sådant, vilket gör satt doktorer gärna vill att du ska donera blod

Nej. Blodtryck och blodkvalitet är inte samma sak. Många fler människor skulle kunna lämna blod än det antal som faktiskt gör det. Dessutom har han förmodligen lågt blodtryck eftersom han är lång och smal, och det finns inget som kallas ''bra'' blodtryck. Om det är inom gränsvärdena för normalt blodtryck så är det bättre än ett för lågt eller ett för högt blodtryck.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Nej. Blodtryck och blodkvalitet är inte samma sak. Många fler människor skulle kunna lämna blod än det antal som faktiskt gör det. Dessutom har han förmodligen lågt blodtryck eftersom han är lång och smal, och det finns inget som kallas ''bra'' blodtryck. Om det är inom gränsvärdena för normalt blodtryck så är det bättre än ett för lågt eller ett för högt blodtryck.

Har hört det från en läkar kunnig men aa okej. 
Säker att vi pratar om samma person? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Det enda vi kan alla vara säkra på är att han ska akta sig för papercuts. Ett snitt och snubben kommer förblöda


   
SvaraCitera

rogernw:

När blodådrorna syns bra, som på bilden, så ska det betyda att du har ett bra blodtryck eller något sådant, vilket gör satt doktorer gärna vill att du ska donera blod Glad

Jasså! Vad roligt! Måste man ligga på sjukhus länge då? x) ligga och donera blod i flera timmar ba, hjärtat lägger av o ba ja dör! så doneras hela min kropp till något barn

nä men, 


   
SvaraCitera

rogernw: Har hört det från en läkar kunnig men aa okej. Säker att vi pratar om samma person

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:

Jasså! Vad roligt! Måste man ligga på sjukhus länge då? x) ligga och donera blod i flera timmar ba, hjärtat lägger av o ba ja dör! så doneras hela min kropp till något barn

nä men, 

En timme på blodgivningen kanske, vettefan x). 
Aa, de händer alltid du ;). Gratis kakor får du nog också om du donerar Tumme upp


   
SvaraCitera

rogernw:

En timme på blodgivningen kanske, vettefan x). 
Aa, de händer alltid du ;). Gratis kakor får du nog också om du donerar Tumme upp

jasså ojdå =)
Bakade av någon gammal dam med långa smutsiga naglar i sjukhus köket som inte rengjorts på en månad. gege


   
SvaraCitera