Aviseringar
Rensa alla

Underhudsfett


Ämnesstartare

hur får man bort fettet på magen? har muskler men dom syns inte pga allt fett....


   
Citera
Ämnesetiketter

man äter inte chips eller bullar


   
SvaraCitera

fettsugning.


   
SvaraCitera

Fett är awesome.


   
SvaraCitera
Hando

Chickfactor:

fettsugning.


   
SvaraCitera

man kan inte punktförbränna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa är ju att hålla samma vikt medans man styrketränar, det är så musklerna syns.. Om du redan väger mycket och får mer muskler kommer de inte synas lika fort.


   
SvaraCitera

sluta ät, alternativ spy upp det du redan ätit. jag kan inte rekommendera någon av dem, men jag har hört att det funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väll endå skillnad på underhudsfett
och fett? sluta äta onyttiga saker kanske vore smart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

det är väll endå skillnad på underhudsfett
och fett? sluta äta onyttiga saker kanske vore smart?

Underhudsfettet är din vanliga fettdepå, äter du några bullar extra en dag så läggs det just under huden.

Dock så har du rätt i att det finns andra ställen med fett, s.k viceralt(hoppas jag stavade rätt[blush]) fett är det fett som sitter inne i kroppen, runt organ. Att lägga på sig fett här är ingenting man gör över en kväll.

Är inte någon expert på ämnet men mängden viceralt fett handlar en del om osunt leverne, motion motverkar t.ex. viceralt fett. Viceralt fett är alltså ingenting man strävar efter.

Underhudsfettet är det som säger hur fet du är och alltså faktiskt det enda intressanta att kolla på vid viktnedgång.

Att känna till det vicerala kanske kan vara bra, men det är ingenting man "bränner bort" genom att äta lite mindre en vecka.

OnT: Ät mindre energi (kalorier) än du förbrukar alt förbruka mer genom motion.

Att skippa sötsaker osv kommer hjälpa dig att äta mindre kalorier p.g.a minskad hunger. Det är även ett bra tillfälle att börja bli lite hälsosam, lära sig om kost och hälsa osv [smile]

Rent teoretiskt kan du tappa vikt på en godisdiet. Ohälsosamt, svårt som fan och allmänt jobbigt men fett förbränns alltid bort när kroppen inte får i sig nog med energi från mat.

Och NEJ du måste bränna fett från hela kroppen för att bli av med fett från magen, oavsett vad du äter eller hur du tränar.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Rapid:

Rent teoretiskt kan du tappa vikt på en godisdiet.

Om jag bara äter godis som ger mig energikickar och jag motionerar på dom energikickarna å inte äter nån vanlig mat, går jag ner i vikt då?[cute]

Isåfall ska jag skrubba upp det i mina vänners ansikten, dom tyckte jag var helskum som levde på några godisar/dag och minilite lunch och tappade typ 10 kg under ett skolår [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Isåfall ska jag skrubba upp det i mina vänners ansikten, dom tyckte jag var helskum som levde på några godisar/dag och minilite lunch och tappade typ 10 kg under ett skolår

Blir du inte klen då? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Om jag bara äter godis som ger mig energikickar och jag motionerar på dom energikickarna å inte äter nån vanlig mat, går jag ner i vikt då?[cute]

Det spelar ingen roll vad du äter, det är hur många kalorier du får i dig som räknas.
Så du kan gå ner om du bara äter godis, men det är ohälsosamt.


   
SvaraCitera
Jeay_L

loffapoffa:

Blir du inte klen då?

Äter rätt bra nu, men jag byggde väl muskler ändå, kanske inte ser ut som en bodybuilder, vill ha lite mera styrka men då långa muskler å så bättre kondis..

Roid Rage:

Så du kan gå ner om du bara äter godis, men det är ohälsosamt.

I know, men min kropp mådde bra ändå på nått udda vänster [cute]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

udda vänster

god konsument?


   
SvaraCitera