Aviseringar
Rensa alla

Underskattad musik? :S


Ämnesstartare

Själv tycker jag att Johan Palm är underskattad. [y]


   
Citera

Själv tycker jag att Hans Zimmer är underskattad. [y]

En del man frågar vet ju fan inte ens vem han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W.A.S.P.'s musik är ganska underskattad pga att 80-talsrock är lite "orent" men Lawless är fan ett geni! [no-no]


   
SvaraCitera

Jävligt många som inte ser storheten med Dr. Bombay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Cure. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imperiet är också underskattade, det är typ bara 2 låtar som spelas från dom ("Var e Vargen?" och "Du ska va president") och den allmänna åsikten verkar vara att dom är samma band som Ebba Grön eller en dålig uppföljare till Ebba Grön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen så är Markoolio underskattad efersom ingen tar han seriös utan ser han som ett skämt, trots att hans musik är vacker och poetisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

det är typ bara 2 låtar som spelas från dom ("Var e Vargen?" och "Du ska va president")

Nja Märk Hur Vår Skugga brukar man fan höra å...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nja Märk Hur Vår Skugga brukar man fan höra å...

Mjo men det är ju en cover, räknas ju inte [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ace of Base - All That She Wants

SERIÖST!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Mjo men det är ju en cover, räknas ju inte [no-no]

Okej då C.C. Cowboys brukar man höra också då...


   
SvaraCitera

Oj oj, det finns ju hur många underskattade indieband som helst ju. Listan skulle bli riktigt lång om jag nämnde alla, men jag tar bara med några då.

Pixies - Inte bland indierockfans, visserligen, men utanför den kretsen så är de verkligen underskattade. Väldigt inflytelserika inom indierock och alternative rock överhuvudtaget; t ex var de en av Nirvanas största influenser. Men alldeles för få verkar ens veta vilka de är! Synd, för de är riktigt bra och det bästa 80-talsbandet IMO.

Wintersleep - Fantastiskt indierockband som är ett av mina favoritband. De är väldigt breda och kan göra fina ballader, glad och catchig poprock, mörk rock, experimentella låtar och allt där emellan. Och alltid görs det på ett riktigt bra sätt. Därför finns det alltid en Wintersleeplåt som passar mitt humör. Dessutom så är Paul Murphy en grym sångare som kan framföra alla dessa olika stilar på ett bra sätt. Fast de kanske är mer okända än underskattade?

Kristian Anttila - Min favorit bland Sveriges indieartister, men han verkar ha hamnat i skuggan av t ex Lykke Li, Timo Räisänen med flera.

Tror jag får sluta nu, annars så kommer jag att skriva en milslång post.


   
SvaraCitera
kachin

Creator:

Själv tycker jag att Hans Zimmer är underskattad. [y]

+1


   
SvaraCitera

kachin:

+1

huh ? [rolleyes]


   
SvaraCitera
kachin

Creator:

huh ? [rolleyes]

= [y]


   
SvaraCitera