Aviseringar
Rensa alla

UNDERSÖKNING!! Sexuellt utnyttjad som pojke!


Ämnesstartare

Hej!

Nu är det såhär att jag håller på med mitt examensarbete som handlar om pojkar som blivit sexuellt utnyttjade och tiden därefter för dessa barn.
Jag tänkte att härlägga ut en del frågor som drabbade skulle kunna svara på och bidra med svar till mitt arbete.
Givetvis förstår jag om de är svårt men det vore väldigt intressant att få ta del och arbeta vidare med dessa frågor/svar. Vore jätte snällt om ni kunde ta en liten stund och försöka svara så utförligt som möjligt på dessa frågor nedanför! (inga namn på svaren behövs)

Skulle ni inte vilja att dessa svar är publicerade här så har jag en hotmail ni kan maila svaren till!
Den är:sandgren_6@hotmail.com

Frågorna är dessa:

1. När blev du sexuellt utnyttjad som pojke och vem var förövaren? Någon i familjen eller främling?
2. Hur och vart skedde själva utnyttjandet?
3. Var det våld inblandat i själva övergreppet?
4. Vilka symtom fick du efter?
5. När berättade du för första gången om att du hade blivit sexuellt utnyttjad?
6. Vem berättade du det till? (Namn behövs absolut inte skrivas!)
7. Vilken sorts hjälp fick du efter det som hade skett? Positiv negativ?
8. Hur såg din skoltid ut därefter? Bra eller dålig?
9. Har du själv berättat om det för din omgivning eller hållt det inom dig?
10. Hur ser dina framtidsplaner ut nu? Påverkas du av vad som hr hänt tidigare i vissa situationer?
11. Vad är ditt bästa råd för såna som har hamnat i samma situation som dig och som barn?

Tack på förhand för att ni tog er tid!

Mvh Kongidz


   
Citera

Kongidz:

Var det våld inblandat i själva övergreppet?

Hmm, klart det förekommer någon sorts våld under ett övergrepp[confused].


   
SvaraCitera

Det där är nog bland det okänsligaste jag läst på denna sida...


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Hmm, klart det förekommer någon sorts våld under ett övergrepp.

Är väl inte så klart? [confused]

jason:

Det där är nog bland det okänsligaste jag läst på denna sida...

Du har inte varit här så länge, va?


   
SvaraCitera

Randroid:

Är väl inte så klart?

Jag vet inte, men har en "känsla" att det är nog så. Har inte läst någon statistik osv.


   
SvaraCitera

jason:

Det där är nog bland det okänsligaste jag läst på denna sida...

Då har du inte läst mycket.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag vet inte, men har en "känsla" att det är nog så. Har inte läst någon statistik osv.

Tror att i de allra flesta fall det gäller barn så är det nog inte våld inblandat utan mer övertalning om att det är ok, så här gör man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror själv att större delen av dessa förövare som utnyttjar barn använder sig av övertalning eller försöker manipulera.

Varför tror ni att pojkar har svårare än flickor, när dem blir vuxna, att tala om det? Har det med könsnormer och göra?


   
SvaraCitera
Zsasz

Kongidz:

Varför tror ni att pojkar har svårare än flickor, när dem blir vuxna, att tala om det?

Har dem det?, Jag blir själv lite osäker om så faktiskt är fallet, visst hör man inte så ofta om det, men jag tror att det har och göra med att det är mer ovanligt att pojkar blir utnytjade än att flickor blir det, jag har ingen statistik på det alls, men jag gissar på att procentuellt så är det nog inte ågon allt för stor skillnad..

Kongidz:

Har det med könsnormer och göra?

Om det stämmer så kan det mycket väl vara en faktor, dock tror jag nog att det är en större faktor att fler killar (än tjejer) inte gillar att prata om sina känslor..

PS. Måste också nämna till de som tror att våld måste vara inblandat, jag tror ni glömmer bort att den största andelen av sexuella utnytjanden inte handlar om faktiska sexuella handlingar, utan snarare extremt olämpliga beröringar.


   
SvaraCitera