Aviseringar
Rensa alla

undertexter i vlc


Ämnesstartare

eftersom ingen verkar vela svara på denna tråd på undertexter.se så lägger jag väl upp problemet här, eftersom jag vet att människor har tid att svara! 🙂

jag laddade hem en sub, det funkade galant. men helt plötsligt bara så där så blev det typ värsta grekiskan i anteckningar rutan, och texten fungerade inte längre. jag har inte ändrat filändelsen eller något, har haft .sub eller .srt hela tiden och det har funkat men helt plötsligt så gör det inte det?

provade både med nya texter och med samma text som tidigare funkat , men det kom ingen text på vilken jag än tog. när man öppnar texten i vlc så kommer det ingen text, istället kommer det upp en ruta där vlc inte känner igen formatet.

vad kan jag göra för att texterna ska fungera igen? tacksam för hjälp!


   
Citera
Ämnesstartare

Kan ju vara fel på textfilen. Prova att spela upp den i Windows Media Player och kolla om det blir likadant där.


   
SvaraCitera

testa ladda ner undertexterna igen![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men saken är den att ingen text fungerar längre, spelar ingen roll hur många jag tankar ner.. antar att det är fel i någon fil-ändelse inställning men eftersom jag suger på datorer så vet jag inte hur man isåfall ska fixa till det 😉


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Skippa texten eller kolla på filmer med färdiginlagd text så slipper du klydda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Skippa texten eller kolla på filmer med färdiginlagd text så slipper du klydda.

kan jag iof göra, men de filmer/serie-avsnitt jag vill se har ingen svensk text, och kan säga att min engelska fan inte är nådig...haha


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

stoerttard:

och kan säga att min engelska fan inte är nådig...haha

Då är det dags att lära dig, du är 15. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Då är det dags att lära dig, du är 15. [tard]

a fast om du gått i skolan så har du nog märkt att alla inte är lika duktiga på allting, utan en del har lätt för matte och svårt för engelska tex. kan slå vad om att du inte är världsbäst i alla ämnen du heller.

alla är olika, så är det bara. hur man än vrider och vänder på det så kommer det aldrig att ändras. [wink]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

stoerttard:

kan slå vad om att du inte är världsbäst i alla ämnen du heller.

Är jag visst. [cool]

stoerttard:

alla är olika, så är det bara. hur man än vrider och vänder på det så kommer det aldrig att ändras. [wink]

Nej, men du lär inte klara dig så långt här i livet om du inte kan förstå engelskan när den talas. Så detta var av ren välvilja, filmer är överlag inte svåra att förstå. Vilken serie är det som vi talar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

du lär inte klara dig så långt här i livet om du inte kan förstå engelskan när den talas.

förstår faktiskt inte varför du skriver här om du inte kommer med något bättre förslag än att jag ska lära mig engelska för att jag är 15 år och då får man inte kräva svensk text på en film/serie. sen förstår jag inte varför du undrar vilken serie det är jag pratar om eftersom att serien inte är problemet. problemet är att suben inte fungerar och det gäller inte en specifik serie, utan flera filmer/serier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förresten är det väl mitt problem och inte ditt om jag inte kommer klara mig långt i livet om jag är dålig på engelska? eftersom det nu är uppenbart att du inte vill hjälpa mig utan istället trakassera mig för hur dålig jag är på engelska är tycker jag att du inte behöver bry dig.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

stoerttard:

förstår faktiskt inte varför du skriver här om du inte kommer med något bättre förslag än att jag ska lära mig engelska

Hade två, pallade ju dessutom inte upprepa vad andra sagt. [confused]

stoerttard:

sen förstår jag inte varför du undrar vilken serie det är jag pratar om eftersom att serien inte är problemet.

Tänkte mer ifall dialekten eller så var konstig i serien.

Varför fett irriterad helt plötsligt? [tard] Det är inte direkt rocket science med engelska.

Kviq:

kolla på filmer med färdiginlagd text så slipper du klydda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Varför fett irriterad helt plötsligt?

eftersom jag anser att om jag är trevlig mot dig, så ska du vara trevlig tillbaks. du skrev att jag ska skippa engelsk text, och då skrev jag på ett TREVLIGT sätt att jag inte är så bra på engelska. trodde då att du skulle svara något trevligt tillbaks, men eftersom du inte gjorde det så tyckte inte jag att jag skulle krydda med en massa smileysar.

DÄRFÖR blev jag irriterad.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

stoerttard:

men eftersom du inte gjorde det så tyckte inte jag att jag skulle krydda med en massa smileysar.

Jag var inte otrevlig. Jag påpekade bara att man inte klarar sig långt utan engelska vilket är en sanning.

Ska sluta säga sanna saker till dig.

Om du ber till Gud kommer din dator att göra allt du ber den om. [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Jag var inte otrevlig.

jo, enligt min åsikt var du otrevlig. spelar ingen roll om det var sant, allt som är sanning betyder inte att det är trevligt.

men okej, vi har olika åsikter. eftersom de aldrig kommer att ändras så tycker jag vi avslutar här. hej!
[bigsmile]


   
SvaraCitera