Aviseringar
Rensa alla

Undviker han mig eller är allmänt oscosial?


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett problem och skulle vara jätte tacksam för svar. Jag är tretton år och är kär i en kille i min klass. Jag har försökt kontakta honom på skolan men jag vågar bara inte. Nu är det sommarlov och efter sommarlovet kommer vi inte gå i samma klass längre. Nu har jag tänkt kontakta honom via internet. Men jag får bara inte tag på honom. Jag känner mig ganska efterhängsen och störig eftersom jag har försökt kontakta honom på Skype, Instagram, Snapchat, och kik. Och jag letade efter honom på Facebook men jag hittade honom inte. Jag har inte heller hans mobilnummer. Jag kan kolla upp hans hemnummer men vad ska jag göra med det? Och jag kan inte heller bara gå hem till honom för han bor långt bort på typ en gård, i sådana fall skulle jag behöva åka buss dit. Och nu när det är sommarlov känns det som att det är en skyldighet att jag ska ha kul, och jag har inte det just nu eftersom en del av mig bara vill tillbaka till skolan. Vad ska jag göra?


   
Citera

Ring till din lärare , fråga om nummert till hans föräldrar , för dom har en klass lista med alla nummer , så ringer du till numret och säger att du söker *_* . Så kan du fråga om han vill dra ut och äta nånting ? Gå på bio kanske. , bara man pratar med varandra så borde det inte vara nåt problem . 


   
SvaraCitera

lurifax69:
Ring till din lärare , fråga om nummert till hans föräldrar , för dom har en klass lista med alla nummer , så ringer du till numret och säger att du söker *_* . Så kan du fråga om han vill dra ut och äta nånting ? Gå på bio kanske. , bara man pratar med varandra så borde det inte vara nåt problem . 

Tycker det kanske är lite viktigare om du lär dig känna honom först, om du är kompis till någon av hans vänner, eller känner någon som möjligtvis har hans FB, Insta, etc etc så kan du börja med att kontakta honom därifrån.

Att ringa honom utan att känna honom så jättebra kan göra så att han kanske känner sig otrygg, se det ur ditt egna perspektiv.

Tänk om någon från din klass ringer och frågar dig om en dejt, bio eller whatever, det skulle säkert kännas väldigt obekvämt, särskilt nu när han kanske är osocial. 

Som sagt, försök att kontakta någon som kanske kan hans nummer, om inte så kan du försöka ringa honom själv som sista utväg genom det Lurifax69 sade.

Det är allt jag kommer på just nu... lycka till! 😀


   
SvaraCitera

Ta reda på hans nummer, lägg till han i din "kontaktbok", gå in på snap/kik/whats up... Och välj " sök efter vänner i kontaktboken" eller något liknande och vips så har du hanns kik/snap... Tumme upp


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Tycker det kanske är lite viktigare om du lär dig känna honom först, om du är kompis till någon av hans vänner, eller känner någon som möjligtvis har hans FB, Insta, etc etc så kan du börja med att kontakta honom därifrån.

Att ringa honom utan att känna honom så jättebra kan göra så att han kanske känner sig otrygg, se det ur ditt egna perspektiv.

Tänk om någon från din klass ringer och frågar dig om en dejt, bio eller whatever, det skulle säkert kännas väldigt obekvämt, särskilt nu när han kanske är osocial. 

Som sagt, försök att kontakta någon som kanske kan hans nummer, om inte så kan du försöka ringa honom själv som sista utväg genom det Lurifax69 sade.

Det är allt jag kommer på just nu... lycka till! 😀

Då är du den första som säger att det är pinsamt att man ringer och frågar om man vill hitta på nåt . Du kan inte haft det lätt med kärleken . 


   
SvaraCitera

lurifax69:

Då är du den första som säger att det är pinsamt att man ringer och frågar om man vill hitta på nåt . Du kan inte haft det lätt med kärleken . 

Men kom igen, om någon random ringer dig från din klass och bara frågar " hej vill du göra något ", speciellt när personen man talar med är socialt awkward, då är det fel. Det är realistiskt och det vet vi båda, lol


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Men kom igen, om någon random ringer dig från din klass och bara frågar " hej vill du göra något ", speciellt när personen man talar med är socialt awkward, då är det fel. Det är realistiskt och det vet vi båda, lol

Hahahaha kanske du skulle säga något sådant , lägger bara korten på borden , sen får du dra dina drag . 


   
SvaraCitera

lurifax69:

Hahahaha kanske du skulle säga något sådant , lägger bara korten på borden , sen får du dra dina drag . 

Aa okej, lägg sån press på någon socially awkward och dumpa dina chanser, verkar gå bra för dig. Cool


   
SvaraCitera

qwertyasdf:

Aa okej, lägg sån press på någon socially awkward och dumpa dina chanser, verkar gå bra för dig. Cool

Som att livet är enkelt , ibland måste man chansa .


   
SvaraCitera

lurifax69:

Som att livet är enkelt , ibland måste man chansa .

Ja iförsig, men det är bra att spela säkert också och ingen dumpa chansen som man möjligtvis kan få 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! Men om jag nu ringer hans hemnummer och hans föräldrar svarar, så tror jag int han gillar det. Jag skulle iaf inte uppskatta om en kille ringer till mina föräldrar (dom skulle bli så jobbiga) speciellt om jag varken kände honom eller gillade honom...

Jag tror ingen i min kompiskrets har honom på FB, insta eller så. Fast en gång frågade jag min lite populärare och socialare halvkompis om hans snap men hon ignorerade mig eftersom hon int gillar honom. (ok hon hatar honom)

Funderar på att åka hem till honom mitt i natten (eller på dan men då kan hans föräldrar se mig) och kasta stenar på hans fönster. Men jag har lite problem med busstidtabeller och skit eftersom jag aldrig åker buss och jag vet inte hur man gör...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det för mycket? :,D


   
SvaraCitera

Du måste ju ha hans fysiska address. Varför skickar du inte ett brev? Det ser ju väldigt personligt ut så bra på det viset. 


   
SvaraCitera

Lägg till robinkpro på kik


   
SvaraCitera