Aviseringar
Rensa alla

Ung blivande pappa, själmordstankar.


Ämnesstartare

Tja, jag är 16 år och är/var tillsammans med en tjej som är 21. Och nu är det så att hon har blivit gravid. Vi har vart tillsammans i 1år. Vi körde alltid med kondom i början, men det blev dyrt i längden så hon började ta p-piller. Så fattar egentligen inte hur hon blev gravid, hon säger att hon hade ätit p-piller hela tiden osv.

Men nu är kruxet att fittjäveln vägrar göra abort. Jag pallar inte med att hon ska vara så respektlös och behålla barnet och låta mitt liv falla isär. Jag har bråkat med henne så mycket, men hon vägrar förstå hur jag känner. Hon vill bara behålla sitt barn och jag vet inte vad jag ska göra...

Jag sitter och funderar på att ta mitt liv, men är så jävla rädd. Sen vet jag inte vilket som vore lättast och minst smärtsamt. Skulle vara tacksam för tips. Och ja, jag är seriös. Kommer någon och säger att jag driver osv blir jag lack. Mitt liv är FÖRSTÖRT!!!

Diskussion: Vad hade du gjort om du vart i min situation?


   
Citera

Pottfisk:

Mitt liv är FÖRSTÖRT!!!

Nej. Vill hon behålla ungen får hon väl göra det, och ta 100% ansvar för barnet. Du behöver inte vara med i bilden om du inte vill.


   
SvaraCitera

Pottfisk:

men det blev dyrt i längden

Åh herregud, om man tror att det är dyrt med kondomer ska man verkligen inte skaffa barn hahaha


   
SvaraCitera

Min pappa slog min mamma i magen när hon var gravid, det är också ett sätt [crazy]


   
SvaraCitera

Du får tala med någon som kan ge dig perspektiv på saken. Typ skolkurator eller så.


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Min pappa slog min mamma i magen när hon var gravid, det är också ett sätt

nej?[chocked]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Min pappa slog min mamma i magen när hon var gravid, det är också ett sätt

kallas misshandel med andra ord ? [tard][chocked]


   
SvaraCitera

isola:

nej?[chocked]

Jo, kanske inte så trevligt sätt i för sig [tard]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

maaaarika:

kallas misshandel med andra ord ? [tard][chocked]

Spela roll [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Du behöver inte vara med i bilden om du inte vill.

Jo, det bestämmer hon.


   
SvaraCitera

Lite glykol i kaffet/drinken/whatever så kommer hon inte störa dig igen


   
SvaraCitera

Oj herregud vad jobbigt... Försök att prata med henne lugnt. Typ be henne :/ Kan du berätta för någon så kanske dom också kan hjälpa dig..


   
SvaraCitera

emery:

(jag är helt seriös nu)

[tard]
Har du blivit hackad eller? Inte det typiska "emery inlägget".[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Varför vill hon ha ett barn med någon 16åring som inte ens vill ha barnet? Okej om hon har värsta perioden "åh jag vill ha barn".. men hon lär själv ångra sig sen om du tar avstånd, lika bra att skaffa barn med någon som är med på det :s Men det är också väldigt jobbigt för henne att göra abort om hon inte vill det, hon kanske fuskade med p-pillren? Riktigt svinigt isåfall.

Men försök prata med någon vuxen. Hoppas det löser sig [sad]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Jo, kanske inte så trevligt sätt i för sig

Det var det sista hon hörde lr såg av honom?


   
SvaraCitera

Imoon:

Har du blivit hackad eller? Inte det typiska "emery inlägget".[crazy][crazy]

Nej jag tycker att det är sjukt respektlöst av henne. Liksom han är 16 år, hon tänker ju bara på sig själv, hon tänker inte ens på barnet som kommer växa upp utan pappa, eller en pappa som inte är redo.


   
SvaraCitera