Aviseringar
Rensa alla

ung kille har fått nog av feminismen.


Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Nej, det jag beskriver är rabiata konspiratoriska personer, det spelar ingen roll vad deras "grej" är, och det finns gott om "feminister" som hamnar inom den kategorin, det stör mig.

fast deras feminism har ju inget med att de vill ha en jämlik värld att göra. sedan om det går över i manshat etc så är det ju en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast deras feminism har ju inget med att de vill ha en jämlik värld att göra. sedan om det går över i manshat etc så är det ju en annan sak.

precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast deras feminism har ju inget med att de vill ha en jämlik värld att göra. sedan om det går över i manshat etc så är det ju en annan sak.

Precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buhu då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte riktigt hur man som kille påverkas av feminismen? Har inte märkt något direkt. Kanske om man är en mansgris och det inte accepteras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad töntigt skrivet


   
SvaraCitera
Jamesy

babas:
"Alltså ärligt talat. Det får fan vara slut nu. Jag orkar inte längre. Sluta se alla män som kvinnohatare, att allting som över huvud taget händer i samhället är en attack på det kvinnliga könet och sluta säga åt folk vad de ska säga och hur de ska bete sig.
Jag kan köpa att ni tycker det finns strukturer i samhället som gynnar män mer än kvinnor, det finns säkert, jag vet inte, men jag börjar bli JÄVLIGT trött på sån här skit.
Ni förstår inte hur mycket ni polariserar samhället, hur mycket ni skjuter er själva i foten. Hur mycket ni får människor som inte håller med er att vilja gå käpprätt åt andra hållet, inte för att de håller med de åsikterna utan bara för att irritera er. Och jag kan ärligt talat säga att just nu känner jag nästan att ni snart fått mig dit också. Snart kommer jag att gå till vallokalerna och rösta på det parti som står längst ifrån er extrema s.k feminism. Inte för att jag håller med om vad de står för, utan endast för att få tyst på er."

källa:
https://www.flashback.org/t2467579

fått över 6000 likes och 944 kommentarer.

Har fått nog av killar som känner sig "hotade" av den feministiska politiken. Aww, stackarn.


   
SvaraCitera
Jamesy

Har nyligen gjort ett arbete om feminismen och dess inverkan på samhället, och tro mig, den rosa politiken är inte så hemsk som den målas upp av samhället. 


   
SvaraCitera
Jamesy

3.jpg


   
SvaraCitera
Jamesy

Detta är sant, och ni kan inte blunda för detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminister kan vara jobbiga ibland jag vet, men det betyder inte att feminismen är fel eller att den bör motarbetas.


   
SvaraCitera

tjejer måste tyglas så dom inte tar över jorden och dödar alla män


   
SvaraCitera

kvinnor är snygga, smarta, duktiga på mycket saker, kan hålla koll på mycket samtidigt, de lever generellt längre än män (kanske därför alla mediciner och sådant är skapat för männen från början)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jamesy:
3.jpg

Har du någonsin sett ett avsnitt av Ellen Degeneres show? Hört hur tonårstjejer pratar om flickidoler? Sett hur tonårstjejer lägger upp och sprider bilder på halvnakna killar? 

Jag har ärligt talat oftare varit med om att tjejkompisar bettet sig "objektifierande" mot killar än vad jag varit med om att killkompisar gjort det samma. Det finns ju en utbrett beteende bland unga tjejer som är precis likadant som det feminister kallar för "objektifierande". 


   
SvaraCitera

babas: "Alltså ärligt talat. Det får fan vara slut nu. Jag orkar inte längre. Sluta se alla män som kvinnohatare, att allting som över huv

....tapa intreset eftr d :P:P:P:P


   
SvaraCitera