Aviseringar
Rensa alla

Ung och gift..


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en tjej på 18år och är gift. Mina föräldrar gick inte med på det hela med mannen jag gifte mig med så de började med att hota att slänga ut mig och till slut gjorde de det.. Jag bor nu hos olika vänner då jag sökte hjälp från socialtjänsten och inte fick det. De säger att mina föräldrar är försörningsskyldiga tills jag fyller 21år. Min man får inte heller hjälp från socialen, vad kan man nu göra? Mina föräldrar slängde ut mig inte ofta då de hjälper mig med en lägenhet..


   
Citera

Ljuva mångkultur [smile]


   
SvaraCitera

kan du inte bo hos din man då?


   
SvaraCitera

stentuff:

Ljuva mångkultur [smile]

Vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera

du har ju fan en man [shake] eller får du inte bo hos hans föräldrar


   
SvaraCitera

stentuff:

Ljuva mångkultur

Skulle kunna gifta mig i denna ålder om jag träffat den rätta, redan varit tillsammans ett antal år med honom och varit bombsäker.... Är etniskt svensk.


   
SvaraCitera

Ta kontakt med ungdomsenheten på socialen. De jobbar med att utreda din hemsituation och kan därmed hitta ett hem åt dig och din man.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kan du inte bo hos din man då?

tror jag.

Ne för han bor själv hos sina vänner, han får inte hjälp han heller trots att han har massa intyg att han är sjuk och verkligen inte kan jobba för att hyra en lägenhet och så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

du har ju fan en man eller får du inte bo hos hans föräldrar

Hans föräldrar bor utomlands så han är här ensam..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Skulle kunna gifta mig i denna ålder om jag träffat den rätta, redan varit tillsammans ett antal år med honom och varit bombsäker.... Är etniskt svensk.

Ja, alltså jag gifte ju mig med honom för att jag verkligen älskar honom, men när vi pratade med soc så sa vår handläggare: "Det är inte mitt fel att du gifte dig redan, jag skulle aldrig gifta bort mina döttrar vid denna ålder" Taskigt!


   
SvaraCitera

habibiiii:

Hans föräldrar bor utomlands så han är här ensam..

då var det ju minst sagt korkat av er att gifta er från första början. så en av er iaf haft ett hem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Ta kontakt med ungdomsenheten på socialen. De jobbar med att utreda din hemsituation och kan därmed hitta ett hem åt dig och din man.

Hela socialen vägrar hjälpa oss. De vägrar t.o.m räkna med mig för att jag är under 21år så mina föräldrar är "försörningsskyldiga"


   
SvaraCitera

ok. har du vänt digtill rätt del av soc då?
testa barn/ungdom istället för vuxen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ok. har du vänt digtill rätt del av soc då?
testa barn/ungdom istället för vuxen

Ja, alltså de frågar ju hur gammal jag är så de borde la koppla mig till rätt avdelning?


   
SvaraCitera