Aviseringar
Rensa alla

Ung och gift..


habibiiii:

Ja, alltså de frågar ju hur gammal jag är så de borde la koppla mig till rätt avdelning?

ok tänkte bara. Men hur gick giftemålet till om dina föräldrar inte gillar honom? Hur gifter man sig ung utan föräldrars medhåll? Frågor som dök upp. Varför gifte ni er. Blir jättenyfiken.


   
SvaraCitera
Åtta

Postorderhoran:

Hur gifter man sig ung utan föräldrars medhåll?

Hon är ju arton. Då är man enligt lagen vuxen och kan göra som man vill.

habibiiii:

De säger att mina föräldrar är försörningsskyldiga tills jag fyller 21år.

Om du fortfarande går i gymnasiet, ja.


   
SvaraCitera

habibiiii:

Ne för han bor själv hos sina vänner, han får inte hjälp han heller trots att han har massa intyg att han är sjuk och verkligen inte kan jobba för att hyra en lägenhet och så...

Åh fin man du valt.... [bigcheers]


   
SvaraCitera

Åtta:

Hon är ju arton. Då är man enligt lagen vuxen och kan göra som man vill.

ja, men det lär ju vara LITE kämpigt att gifta sig i smyg/med starka invändningar från föräldrar...


   
SvaraCitera

Du inser vad "försörjningsskyldig" faktiskt innebär, va? Dina föräldrar måste betala för din försörjning, oavsett om de gillar det eller inte. Ring upp en jurist eller soc och fråga hur du går till väga för att se till att de faktiskt gör det också.


   
SvaraCitera

galenolga:

Ta kontakt med ungdomsenheten på socialen. De jobbar med att utreda din hemsituation och kan därmed hitta ett hem åt dig och din man.

+ se till att du får ersättning ifrån dina föräldrar.


   
SvaraCitera

habibiiii:

De vägrar t.o.m räkna med mig för att jag är under 21år så mina föräldrar är "försörningsskyldiga"

Men har du sagt att du är utkastad?

Satan i gatan vad sur jag blir när dem inte ens lyfter ett finger för att se om det faktiskt är problem i familjen, usch [n]


   
SvaraCitera

Hahaha skickligt att gifta sig och tro man får bo hemma.
Vem fan vill försörja sin dotter när hon är gift med en kille?
Då ska fan din kille kunna försörja dig och inte dina föräldrar.

Flytta hem till honom då? han borde kunna stå för att ni är gifta och ha dig hos honom, annars har du gift dig med en jävla toffel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ok tänkte bara. Men hur gick giftemålet till om dina föräldrar inte gillar honom? Hur gifter man sig ung utan föräldrars medhåll? Frågor som dök upp. Varför gifte ni er. Blir jättenyfiken.

För det första så älskar vi varann otroligt mycket, och för det andra så är vi muslimer.. Man måste ju vara gift för att vara tillsammans, men vi var med varanda innan vi gifte oss oxå men men det bara blev så'^^ Föräldrarna kan ju inte säga något om man gifter sig?:S

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

då var det ju minst sagt korkat av er att gifta er från första början. så en av er iaf haft ett hem

Va hade ju det i början.. Hans brors lägenhet då hans bror var utomlands men när han kom tillbaka ville han inte ha kvar oss..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

habibiiii: De säger att mina föräldrar är försörningsskyldiga tills jag fyller 21år.

Om du fortfarande går i gymnasiet, ja.

Så jag måste skita i min framtid och inte gå i skola bara för att få ett ställe att bo på?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

galenolga:

habibiiii: De vägrar t.o.m räkna med mig för att jag är under 21år så mina föräldrar är "försörningsskyldiga"

Men har du sagt att du är utkastad?

Satan i gatan vad sur jag blir när dem inte ens lyfter ett finger för att se om det faktiskt är problem i familjen, usch

Ja, å så är vår handläggare på socialen en rasist:( Inte bara enligt oss utan en massa andra människor som har henne oxå.. Vi pratade med personen som är högre än henne men inte ens det hjälpte...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 4 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Olycklig:: Läs lite längre upp i tråden så förstår du att han oxå är utkastad.. Och BARA så du vet: Min man är den bästa mannen man någonsin kan ha! Han kan gå runt hungrig bara för att jag ska få mat! DET är fan en bra man!!


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Boende och inredning


   
SvaraCitera
Åtta

habibiiii:

Så jag måste skita i min framtid och inte gå i skola bara för att få ett ställe att bo på?

Om man gifter sig så upphör försörjningsplikten - även om man är under 18, men jag vet inte hur det är om man fortfarande går i gymnasiet. Hur som helst så verkar du vara aningen trög. Eftersom du går i skolan så är dina föräldrar tvingade enligt lag att försörja dig (om det nu inte är så att ditt giftemål gör att de slipper detta).


   
SvaraCitera