Aviseringar
Rensa alla

ung och gravid!!!


Ämnesstartare

hej. jag är snart 18 år och har blivit gravid, min kille tycker inte alls om idén att jag ska behålla det, han vill det verkligen inte. men jag tror att jag faktiskt vill behålla det och jag vet inte hur jag ska göra. min mamma och mina kompisar som stöttar mig säger att jag ska göra det som jag vill.. hjälp!


   
Citera

Är det kul att börja livet som ensam förälder? Är det inte bättre att vänta tills du har någon med dig som också vill ha barnet?


   
SvaraCitera

grattis till en förstörd framtid[party]


   
SvaraCitera

Du är knappast ung vid 18 års ålder...
go home grandma


   
SvaraCitera

LineGustavsson:

min mamma och mina kompisar som stöttar mig säger att jag ska göra det som jag vill.. hjälp!

Det är bara din "mamma känsla" som säger att du ska behålla den, Det är något som alla djur får av barn, ni vill skydda det, Kommer du över den saken så kan du nog göra abort, tänk på din framtid, Blir inge fotomodell eller filmstjärna som ung mamma ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

grattis till en förstörd framtid[party]


   
SvaraCitera

Nej, offra barnet till asagudarna.


   
SvaraCitera

18 är är väl inte jätteungt för att bli mamma, men hur kul kommer det vara att vara ensamstående? Inte så roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LineGustavsson:

men jag tror att jag faktiskt vill behålla det och jag vet inte hur jag ska göra. min mamma och mina kompisar som stöttar mig säger att jag ska göra det som jag vill.. hjälp!

Du ska lyssna först och främst på dig själv och vad du verkligen vill. Tänk också sedan på hur livet skulle då se ut för dig och barnet om du nu behåller det. Vad din kille nu säger om det här så är det ändå inte hans beslut att göra. Det är ditt och det är bara du som kan veta hur du skulle må av vad u än bestämmer. Att vara mamma är ingen speciell ålder utan det kan man bli när som helst (nästan) och det är bara att tänka om du har tiden och engegemanget det krävs för att ha ett barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är en idiot om du väljer att föda barn vid 18 års ålder.

Nej, dina känslor är verkligen inte rätt att följa - parasiten innom dig påverkar dina känslor. Förtryck dem (du blir bättre efteråt, tro mig) och agera _rationellt_!

Hur tror du exempelvis det känns för pappan om du mot hans vilja föder hans barn? Ser du inget moraliskt fel i det? Att tvinga på någon ett barn?


   
SvaraCitera

k1337oris:

Att tvinga på någon ett barn?

och tvinga henners närstående att betala för barnet och alla rundkostnader för henne sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LineGustavsson:

hej. jag är snart 18 år och har blivit gravid

Jag var i exakt samma situation när jag var 18, jag behöll ungen. Det har aldrig saknats oss något, vi har alltid haft pengar så det räcker och blir över.
Vill du så går det[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

agera _rationellt_!

Är det någonsin rationellt att skaffa barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Är det kul att börja livet som ensam förälder? Är det inte bättre att vänta tills du har någon med dig som också vill ha barnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk igenom de hela ordentligt o gör det som känns bäst för dig själv. Vill du behålla - gör det.

Om pappan hotar med att dra (som pappan till min dotter gjorde) så låt han göra det, han kan fly ifrån sitt ansvar men du kan inte fly ifrån det en abort skulle innebära för dig om du verkligen, verkligen vill behålla.

För att inte få en massa påhopp så kan jag ju tillägga att pappan till min dotter hörde av sig dagen efter hon fötts, när han fått reda på de, o ville komma o träffa henne 🙂 Så dom träffas ibland nu. Allt kan hända..


   
SvaraCitera