Aviseringar
Rensa alla

Ung vänster - sommarläger


Ämnesstartare

TidenHarFåttFnatt:

hur menar du?

Nej men åk du, hör gärna av dig efter! Om du nu kommer tillbaka dvs.

Glöm inte att dela med dig av dina "kamp-metoder".[wink]


   
SvaraCitera

du kommer bli rejpad av en pekingkommunist[no-no]


   
SvaraCitera

Haha, låter som en riktig hjärntvättningsläger det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Haha, låter som en riktig hjärntvättningsläger det där

UV's läger är rätt "mild", av vad jag har hört. Men den jag länkade i tidigare inlägg.. hehe, det är ett gränsfall alltså.


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Någon som varit på ett av ung vänsters sommarläger? I så fall, vad tyckte du? Är det något du rekomenderar?

Jo, men det enda man får göra där är att lära sig kasta gatsten å slåss mot kravallpoliser. De gör de ti form av en tvekamp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funebo:

Jo, men det enda man får göra där är att lära sig kasta gatsten å slåss mot kravallpoliser. De gör de ti form av en tvekamp

men du, LÄS PÅ!


   
SvaraCitera

Känner en del bra folk inom Ung Vänster, men överlag så är det likt nästan alla andra ungdomsförbund och partier en organisation med mycket pappersmedlemmar och väldigt lite aktivitet.

Det intryck jag fått är att DS och FS har lite väl mycket att bestämma om vilket hämmar aktiviteten och samarbetena på basnivå. Och ibland gör Ung Vänster så jävla konstiga saker, som när de delade ut feministpriset till Vårdförbundet! Varför inte ge priset till http://www.upproret.se/&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=s e" target="_blank">​de som faktiskt kämpade istället för till fackpampar som bara försökte hålla tillbaka missnöjet? Detta tycks dock inte ens någon av Ung Vänsters medlemmar förstå.

Fattar inte heller varför det på Ung Vänsters diskussionsforum Kommunity bara finns ungefär tio aktiva Ung Vänstrare. Finns det inte fler än så? Inom den utomparlamentariska vänstern, t.ex. SUF som någon här nämnde, så är alla medlemmar aktiva och det är aktioner och projekt igång konstant. Jag tycker att det är självklart att det ska vara så, det finns väl ingen som går med i ett politiskt ungdomsförbund bara för att sitta o fika ibland? Man vill ju göra någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå med dina kamrater som delar dina intressen. Det är klart att det blir roligt då!

Det är du som avgör med din inställning och aktivitet till hur roligt det blir på lägret. (Det är väl första veckan i Aug?) Jag va med på ett sommarläger med SSU förra veckan. Det hade varit roligare om vi inte hade så mycket regn...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera