Aviseringar
Rensa alla

Unga föräldrar


Ämnesstartare

Angelize:

För att man blir med barn, det känns som om det oftast inte är planerat när det gäller unga föräldrar. Då kanske man känner hur hemst det skulle vara att göra abort och inser att man faktiskt vill ha ett barn.

Jag hade då tagit abort. för ett barn passar då inte in i livet mellan 20-27 just för min del. Blir nog mellan 29-35 istället 🙂 låter bättre i mina öron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studenttjej:

Fördelen med att skaffa barn tidigt är att kroppen orkar mer. Ur ett biologiskt perspektiv är en kvinna mest fertil mellan 18-25, med ökande ålder tillkommer svårigheter alltifrån ökad risk vid förlossning, risk för down syndrom hos fostret etc.

Kanske det men bara för att man är rädd för det ska man ju inte skaffa barn tidigt. Jag är inte rädd för det iaf eftersom min mamma var 35 och 36 när hon fick mig och min bror och vi har inga sjukdomar eller något annat. 🙂 så börjar man tänka så så ska man nog inte skaffa barn anser jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lantto:

vad är för- och nackdelar med att vara ung förälder?

Skönt att ha det avklarat

negativt: man missar mycket roliga saker speciellt om man inte har nån pappa till ungen[rolleyes]


   
SvaraCitera

Lantto:

Jag hade då tagit abort. för ett barn passar då inte in i livet mellan 20-27 just för min del. Blir nog mellan 29-35 istället 🙂 låter bättre i mina öron

Ja. 30+ låter bra.


   
SvaraCitera

Lantto:

Halloj, varför tror du att man skaffar barn tidigt?

typ tjejer som vill känna sej omtyckta och lägger det ansvaret på ett barn


   
SvaraCitera

kebu12:

typ tjejer som vill känna sej omtyckta och lägger det ansvaret på ett barn

sant[n]


   
SvaraCitera

Palett:

sant

vet jag väl, därför jag skrev det[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lantto: Varför vill du vänta tills 29-35 år? tänker du på utbildning, jobb, resa etc. Jag kan säga såhär: Resa kan man göra med barnet...jobba medan man har barn..Barnet ser sin förälder utvecklas och får en förebild att kämpa själv.

Mina föräldrar var 18 år när de skaffade mig. Min pappa hade bara läst gymnasiet..han jobbade som städare sen. När han blev runt 28 år..började han plugga..läste på universitet och idag är han chef..min mamma är läkare. Jag har fått se mina föräldrar kämpa, utvecklas som personer..Det ger mig styrka att själv vilja utvecklas!. Tycker absolut inte att barnafödandet ska skjutas upp pga utbildning,jobb etc..


   
SvaraCitera

kebu12:

vet jag väl, därför jag skrev det

iknoow[crazy]


   
SvaraCitera

Lantto:

Halloj, varför tror du att man skaffar barn tidigt?

Det kan kanske bero på att de inte tänker så långt, de är naiva, en längtan, typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Det kan kanske bero på att de inte tänker så långt, de är naiva, en längtan, typ?

Jag tycker snarare att personer som väntar fram till 30 + är Egoistiska..och tänker för mycket på planering, trygghet och säkerhet.
Dessutom kan jag säga att i Sverige är medelåldern på barnafödandet runt 30-35 år som många här säkert vet. Hur kommer det sig att deprisson är oerhört högt i Sverige och betydligt lägre i ett land som t.e.x Ethiopen? Man tänker nog för mycket på planering,utbildning, ekonomi etc här. snälla LEV LIVET..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studenttjej:

Lantto: Varför vill du vänta tills 29-35 år? tänker du på utbildning, jobb, resa etc. Jag kan säga såhär: Resa kan man göra med barnet...jobba medan man har barn..Barnet ser sin förälder utvecklas och får en förebild att kämpa själv.

Jag vill då hinna ha allt sånt färdigt innan jag skaffar barn.
Jag vill kunna leva livet ensam och lära känna mig själv.
Det är de jag vill göra. Hinna utbilda mig till det jag vill bli, för just nu vet jag inte vad jag vill bli, är färdig USK snart men jag vet inte om det är de jag vill göra i resten av mitt liv men de vet jag först när jag jobbat som de ett tag. Jag vill kunna ha ett stadigt jobb och hem och ett stadigt förhållande som varat i några år. Jag är ju bara 19 så mitt liv har bara börjat. Därför vill jag ha barn först då :).
Alla vill inte ha barn tidigt och jag kanske inte ens vill ha några barn alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studenttjej:

LEV LIVET..

Det är de man gör innan man skaffar barn anser jag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lantto:

Barnet ser sin förälder utvecklas och får en förebild att kämpa själv.

Jag ser då mina föräldrar som en förebild just för att de har levt sina liv innan de ens hade tanke på att skaffa barn och mamma har varit ensam ända tills hon träffade pappa och var båda närmare 30.


   
SvaraCitera

Nackdelarna är oändliga. Fördelan är väl att man kan uppfostra ett barn med hiphop och se till att ens avkomma vid 10 års ålder kan varje rad ur Straight Outta Compton.


   
SvaraCitera