Aviseringar
Rensa alla

Unga föreslås få helgfotboja


Ämnesstartare

Nu föreslås det att unga under 18 år ska kunna dömas till så kallad helgavskiljning med fotboja. Helgavskiljning innebär att ungdomen "lyfts" ur umgängeskretsen under helgerna då de flesta brott begås. Det vill en majoritet bestående av de borgerliga partierna och Sverigedemokraterna i justitieutskottet.

Tycker ni detta låter som en bra idé?


   
Citera
Kudhos

Unga som vill hitta en lösning hittar en lösning. Bättre om man sätter fokus på att aktivera ungdomarna på något vis så de dras ifrån dåliga kretsar än att bara sätta en boja.


   
SvaraCitera
reben

hahaha va i helvete
förlåt vet inte hur jag ska reagera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte begripa hur folk kan rösta nej till ett sådant förslag. Väldigt bra att det införs ett straff för ungdomar i fall där ungdomsanstalt känns för hårt och böter känns för lindrigt. Kan också fylla en stor funktion i just det att ungdomar kan lyftas ur kriminella umgängeskretsar. 


   
SvaraCitera

Tänk om ens granne är seriemördare och bjuder hem ens morsa på helgen.


   
SvaraCitera
reben

Fantastiskt:
Tänk om ens granne är seriemördare och bjuder hem ens morsa på helgen.

lololo går din mamma ofta hem till boyz under 18 elr couuugaaar


   
SvaraCitera

reben:

lololo går din mamma ofta hem till boyz under 18 elr couuugaaar

Meeeeh
Harru inte sett den där filmen eller..

Menar ju att det är jag som har fotboja.. och mamman går hem till seriemördar'n

(OBS, JÄTTESPOILER... men har inte sagt vilken film.. SÅ DET E LUGN)


   
SvaraCitera

Tycker att om de ska ha fotboja så ska det gälla alla dagar i veckan inte bara på helgerna.
Vänsterns svar blir väl dock att bygga fler fritidsgårdar. Arg


   
SvaraCitera
reben

Fantastiskt:

Meeeeh
Harru inte sett den där filmen eller..

Menar ju att det är jag som har fotboja.. och mamman går hem till seriemördar'n

(OBS, JÄTTESPOILER... men har inte sagt vilken film.. SÅ DET E LUGN)

aha fattar inget nu


   
SvaraCitera
reben

VÄNTA JAG VET VILKEN FILM NU


   
SvaraCitera

Alltså, nej. Jag finner tyvärr inte i skrivande stund några lämpliga ord. Men, nej.


   
SvaraCitera

Bara, nej.

Sysselsätt ungdomarna, led dom in på rätt väg! Bind dom inte till någonting som endast kommer stärka tristessen och leda till mer kriminalitet


   
SvaraCitera

Tror egentligen inte heller direkt att det drar dem ifrån fel umgänges kretsar men det kanske håller dem borta ifrån att terrorisera vanligt folk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Väcker snarare mer frustation hos dem som i sin tur kan leda till andra brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Nej. Väcker snarare mer frustation hos dem som i sin tur kan leda till andra brott.

nja, så är det väl inte för alla som blir straffade. men håller med om att det ej hindrar dem från, lr ej förebygger för, att begå brott igen.


   
SvaraCitera