Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se efter serverflytten.


Ämnesstartare

Ja, jävla kuk-UM. Är asstörigt att sidan är så seg. 🙁

velociped:

[love]

typ Isak.

Sara Har Kiwi:

hahahaha sant!

Vafan snackar ni om mig för? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Är det viktigare att få tillbaka VIP systemet än att fixa så att sidan fungerar så felfritt som möjligt?

Grejer där är ju att det är något som mods/u kan göra, att fixa med serverar och sådant grejs pysslar ju Adminsnubbarna med [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Shiiit, fan va cool due troru ja kan träffa å få hons autograf om ja leker polare me deey? [crazy]

aaa, tror d skriv till henne på facebook och underteckna /saras bästa kompis så kommer du få hennes trosor säkert. [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag förstår viljan att inte behöva ha en server stående på kontoret, men var ni tvungna att hyra in er på de absolut segaste servrarna i hela Vitryssland?

Image

149byte/s... På riktigt. En minut för att ladda ned en bild på 13kb är liksom inte okej om man inte befinner sig i 1981 eller tillfälligt upplever en trafikspike på miljonnivå.

Att uppdatera sidan tar vanligen över en minut. Då är det inte överförningshastigheten som är problemet, utan det faktum att en brevduva tydligen måste flyga från Youmeets kontor ned till Slutsk för att få de hamsterdrivna servrarna att ö.h.t. påbörja någon överföring.

Jag har en idé! Ni kan ju kontakta någon lämplig UM-medlem som jobbar på ett webbhotell som varken har hamstrar eller ligger i Vitryssland, typ... Mario? Han kan säkert lägga in ett gott ord för er hos någon säljare på kontoret, så kanske ni kan få ett bra avtal för virtuell hosting där. Den nuvarande situationen är inte hållbar.

Alexander Danling:

HAMSTRAR!! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Att sidan är seg är väldigt irriterande för oss också. Tyvärr har teknikerna mycket att stå i (de arbetar inte enbart med UM), men inom kort kommer segheten, chatten och en hel del annat att ses över.

Finnd det någon tidsplan? För somliga innebär "innom kort" att problemet avhjälps innom ett par månader..

Det är ju lagom kul att behöva vänta upp till flera minuter på att sidorna skall ladda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För 63 dagar sen startades sidan upp igen. Vad har hänt med alla problem?

INGENTING

SKÄRP ER!

Det är ju helt otroligt att ni ska sitta och säga att sakerna ska fixas inom en KORT tid och sen låter ni sidan vara seg och ickefungerande ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

go underlig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vitryssland

vitryssland? senast jag kollade så sa flagfox att de ligger i irland. illa nog för en sida som har sin användarbas i sverige, men fortfarande, man ska inte tala illa om lukasjenko, han är en hyvens karl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: mån 8 feb 2010 11:57

Kan hälsa att teknikerna arbetar på att få igång chatten igen. Tyvärr kan de inte säga när exakt den ska vara igång igen, så tills vidare får ni nöja er med svaret "så fort som möjligt".

André Vifot Haas P22
mån 8 mar 2010 15:26

Att sidan är seg är väldigt irriterande för oss också. Tyvärr har teknikerna mycket att stå i (de arbetar inte enbart med UM), men inom kort kommer segheten, chatten och en hel del annat att ses över.

Buddah | fre 12 mar 2010 |
Men chatten är fortfarande nere? Gillar era prioriteringar! (OBS -> Ironi )

Erik Nahlén | fre 12 mar 2010 |
Buddah: Det är olika personer som jobbar på olika saker.

(Och ollika personer är olika snabba.)

Jag ska dock se till att elda på teknikerna i baken så att chatten hamnar högst på priolistan och blir fixad under början av nästa vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej nu blir man bara vääääldigt irriterad och nästan avreggningsarg.

Vad krävs det för att ni ska fixa så att det inte tar flera minuter att ladda sidorna på um?

SEGHETEN GÖR MIG GALEN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

avreggningsarg

indeed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Att sidan är seg är väldigt irriterande för oss också. Tyvärr har teknikerna mycket att stå i (de arbetar inte enbart med UM), men inom kort kommer segheten, chatten och en hel del annat att ses över.

Vilka är egentligen ansvariga för driften, och vad är det som tar sån tid? Drivs UM idéellt och fixas i "mån av tid" eller hur fungerar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om YouMeet behöver och är villiga så kan jag ordna upp virtuell hosting. Betydligt snabbare och mer driftsäkert än den nuvarande lösningen

Givetvis är det inte hemmaknåp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Om YouMeet behöver och är villiga så kan jag ordna upp virtuell hosting. Betydligt snabbare och mer driftsäkert än den nuvarande lösningen

Mejla dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Mejla dom.

Mja, om det är värt besväret det vill säga. Tvivlar på att de vill gå med på att låta UM-plattformen driftas utav "användarna själva" så att säga.


   
SvaraCitera