Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se startar bloggnätverk!


time:

Hey hey, stop drilling, you've struck oil! (Misstänker dock att just det här med mat och folkfostran kan finnas representerat i någon form. Rent spontant. Men vill ändå lobba för japanen och Zymbas varianter.)

Dra i dina trådar, uppmuntra och utpressa.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

dazed:

Dra i dina trådar, uppmuntra och utpressa.

Ja, folk kallar mig ändå maktmissbrukare, lika bra att göra lite skäl för namnet så de inte glömmer det. #DarthTime


   
SvaraCitera

time:

Ja, folk kallar mig ändå maktmissbrukare, lika bra att göra lite skäl för namnet så de inte glömmer det. #DarthTime

Det vet du att jag alltid har sagt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

http://ungdomar.se/blogg/bloggare-david-zaar

Idag presenterar vi första bloggaren: David Zaar!


   
SvaraCitera

Förstod inte vad för entrepenörskap David sysslar med utöver att prata om den? Kan ni upplysa oss?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

aristoteles:
Förstod inte vad för entrepenörskap David sysslar med utöver att prata om den? Kan ni upplysa oss?

"David jobbar idag som projektassistent för we_change, Sveriges största hållbarhetssatsning för unga, som drivs av Ungdomar.se. Samtidigt driver han sitt egna företag där han åker runt i Sverige som föreläsare och moderator. Föreläsningarna handlar om självkänsla och entreprenörskap, om att våga tro på sig själv och hur man hanterar motgångar. David är en sann ung entreprenör som vänder motgång till framgång och som hela tiden letar efter nya utmaningar."


   
SvaraCitera

time:

Jag menade om han gör nåt utöver projektassistent och att prata om entrepenörskap?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag menade om han gör nåt utöver projektassistent och att prata om entrepenörskap?

Klistrar in direkt från Davids och min konversation:

Jag: Hej David! En av våra medlemmar frågade "Förstod inte vad för entrepenörskap David sysslar med utöver att prata om den? Kan ni upplysa oss?". Tänkte svara men ville bara dubbelkolla med dig: det är ditt egna företag som föreläsare du tänker på då, eller hur?

David: Precis. Entreprenörskap är så pass mycket och det är många gånger svårt att säga vad just entreprenörskap är. Man behöver alltså inte driva ett företag för att vara en entreprenör. Jag har dock min enskilda firma som föreläsare och moderator och att vara ute och inspirera är en sorts av entreprenörskap. Att ha ett företag är en annan del av det. Föreläser även mycket om vad entreprenörskap är och om man exempelvis kan studera för att bli entreprenör. Om man tar ett exempel som Johan Wendt: Han driver Mattecentrum men det är inget företag. Han är klassad som en social entreprenör. Sedan har vi Isabella Löwengrip som driver flertal företag och också är klassad som entreprenör.


   
SvaraCitera

time:

Klistrar in direkt från Davids och min konversation:

Ah, så det är basically det som står i inlägget. Jag förstår. Tack!


   
SvaraCitera

Välkommen David! :))


   
SvaraCitera

aristoteles:
Förstod inte vad för entrepenörskap David sysslar med utöver att prata om den? Kan ni upplysa oss?

Haha alltså.. 😀


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha alltså.. 😀

Det var en legit fråga? Jag antar att vi alla har olika definitioner av entrepenörskap.


   
SvaraCitera
Exner

aristoteles:

Det var en legit fråga? Jag antar att vi alla har olika definitioner av entrepenörskap.

Du är legit oskön.


   
SvaraCitera
Exner

Entreprenörsskap är en livsstil - inte hur mycket pengar man tjänar eller vilken bransch.


   
SvaraCitera

Exner:

Du är legit oskön.

För att jag frågade om det var något mer han gjorde? Hans definition av entrepenörskap framgick inte i inlägget så det är svårt att säga.

Exner: Entreprenörsskap är en livsstil - inte hur mycket pengar man tjänar eller vilken bransch.

Säger du det till mig? För jag har öht inte berättat vad jag anser att entrepenörskap är. Så det där är helt enkelt lösa antagande och fördomar isf.

För er som tror att min fråga handlar om pengar eller vilken bransch personen i fråga jobbar i så kan jag förklara. Enligt mig är entrepenörskap ett personligt risktagande för att bygga upp ett företag/verksamhet/förening eller annat man brinner för. För mig är alldaglig konsultverksamhet till exempel inte ett speciellt stort risktagande och därmed inte entrepenörskap.

Det är såklart upp till var och en att avgöra vad risk är och hur stor den behöver vara. Att tro att entrepenörskap måste handla om pengar är fel även om det ofta så är fallet.

Så vi kan sluta dra korkade slutsatser nu för att jag frågade en bloggare om han är verksam i mer än det han skrev om i sitt inlägg, det är inte en big deal.


   
SvaraCitera