Aviseringar
Rensa alla

UNGDOMENS NYKTERHETSFÖRBUND


Är med, aldrig varit på någon träff. Man får en tråkig tidning varje månad. När man blir 20 får man två tråkiga tidningar varje månad.


   
SvaraCitera

Skulle inte festa frivilligt utan sprit [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, skulle dock tänka mig att gå med i någon sorts motsatt.


   
SvaraCitera

Gay [ops]


   
SvaraCitera

Har aldrig förstått poängen med att gå med i en klubb för att visa att man är nykterist? Kan väl inte vara så spännande att "träffa andra nykterister" eller? Jag menar hur mycket skiljer sig en nykterist från en icke-nykterist, förutom när denne dricker såklart. Ifrågasätter absolut inte folk som är med utan är bara nyfiken på anledningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kanske finns fina flickor man kan korrumpera där [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

förutom när denne dricker såklart. Ifrågasätter absolut inte folk som är med utan är bara nyfiken på anledningen

Antar att det i yngre tonåren är svårt att vara nykterist pga grupptryck och sådant, då kanske det är skönt att ha andra nykterister/en förening att vända sig till för stöd? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Har aldrig förstått poängen med att gå med i en klubb för att visa att man är nykterist?

Förening* [cute]

Horrorshow:

Kan väl inte vara så spännande att "träffa andra nykterister" eller? Jag menar hur mycket skiljer sig en nykterist från en icke-nykterist, förutom när denne dricker såklart. Ifrågasätter absolut inte folk som är med utan är bara nyfiken på anledningen.

Som Nintendo säger bl.a. Kan vara nice att veta att det finns andra i ens egna ålder som tycker som en själv i den frågan så man inte står helt ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan tydligen få billiga försäkringar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

mest för att jag var tvungen

Wai?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Wai?

Min nuvarande praktikplats kräver mer eller mindre att man är medlem där eller IOGT-NTO för att kunna vara hos dem [crazy]
om jag inte missuppfattat dem helt [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Vad gör man när man träffas? Hur seriöst är det? osv

Är själv nykterist. Att vara nykterist är ju ganska så ute, så jag vet inte själv var dem gör.

Horrorshow:

Ifrågasätter absolut inte folk som är med utan är bara nyfiken på anledningen.

Dem kanske vill föra så att färre dricker alkohol, skulle det komma ut idag skulle det blivit narkotika klassat (nikotin också).

Borde ju stå på deras hemsida vad deras anledning är, men detta är en väldig gammal svensk tradition det här med att vara nykterist. En gång var dem ju så mäktiga att dem nästan lyckades förbjuda alkohol i landet på 20-talet.

Det finns dessutom en nykterist klubb på riksdagen, fast antalet medlemmar har ju typ försvunnit med 95% typ på 70 år.


   
SvaraCitera

nej, ngn jävla måtta får det lov å va

Dold text:
ok, ska va seriös

måste spontant säga såhär:

alla människor som jag känner som inte dricker är ej tråkiga/konstiga
MEN alla människor jag känner/träffat som ej dricker och är med i sådana saker är.... jobbiga/tråkiga. förutom hampie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Min nuvarande praktikplats

Låter gestapoaktigt, gillar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Min nuvarande praktikplats kräver mer eller mindre att man är medlem där eller IOGT-NTO för att kunna vara hos dem [crazy]
om jag inte missuppfattat dem helt [tard]

Vad är det du har gett dig in på knarko [tard]?


   
SvaraCitera