Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsförbund? (framförallt Muf)


Ämnesstartare

Jag har blivit rätt så intresserad av politik de senaste månaderna och har funderat lite på att gå med i något ungdomsförbund. Dock är jag inte säker på vad de faktiskt gör och därför undrar jag om någon här har varit med i ett ungdomsförbund och isåfall vad gjorde ni? Gick ni dit själva eller med vänner? (helst muf men erfarenheter från andra är också välkommna).


   
Citera

En anslutning till ett ungdomsförbund bör väl åtminstone stämma överens med dina politiska åsikter, och är du moderat så blir väl MUF enda alternativet.


   
SvaraCitera

gå med i Ny Generation istället. de är nästan lika stora som MUF


   
SvaraCitera

merva:

helst muf

Jaha, du vill alltså inte gå med i ett politiskt ungdomsförbund, utan ett förbund för ungdomar som vill supa och festa tillsammans?


   
SvaraCitera
Issen

Innan jag gick med i något blev jag och flera andra uppraggade av Muf som lockade med alkohol och fester... kändes seriöst. Det är bortsett från vad jag tycker om politiken som högern driver. Med andra ord, även om du är höger är verkligen inte Muf dom seriösaste.


   
SvaraCitera

Issen:

Innan jag gick med i något blev jag och flera andra uppraggade av Muf som lockade med alkohol och fester... kändes seriöst.

hahaha verkar som att ALLA har samma erfarenhet. först försöker de att vara seriösa och sedan... "vi har ju väldigt bra festlokaler [wink]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Ny Generation

merva:

muf

dazed_and_confused:

fyfan vad äckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

fyfan vad äckligt

Mår du bättre nu?

Rödingajävel:

Jaha, du vill alltså inte gå med i ett politiskt ungdomsförbund, utan ett förbund för ungdomar som vill supa och festa tillsammans?

Jag skrev ju att jag inte är riktig säker på vad de sysslar med för jag antar att det inte enbart är sup och fest (om man är seriös dvs)


   
SvaraCitera

merva:

Jag skrev ju att jag inte är riktig säker på vad de sysslar med för jag antar att det inte enbart är sup och fest (om man är seriös dvs)

Det är vad de mestadels sysslar med, jo. Ibland är de runt på skolor för att värva röster till Moderaterna kring valen också, genom att fronta sina spritfester.


   
SvaraCitera

man lär sig brygga hemma för att inte stödja statens alkoholmonopol!!!


   
SvaraCitera

internet:

man lär sig brygga hemma för att inte stödja statens alkoholmonopol!!!

Trodde jag man hade betjänter till. [sad]


   
SvaraCitera

respons:

Trodde jag man hade betjänter till.

man lär sig teorin sedan använder man RUT-avdraget för att skattesubventionera den underbetalda arbetskraften som brygger sprit till festerna!!


   
SvaraCitera

Jag har pratat med en MUF:are. Han sa att de hade en väldigt bra "föreningsliv" där alla träffades ofta och var glada och partajade.


   
SvaraCitera

tycker ej supmyten stämmer om alla ungdomsförbund. mitt gamla var faktiskt ytterst puritanskt.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

fyfan vad äckligt


   
SvaraCitera