Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsförbundspolitiker förnekar rasism


Ämnesstartare

Citat från Henrik Johanssons blogg.

"För ett tag sedan dök en film upp på internet, som har skapat starka känslor på debattforum och bloggar. Det är filmat i Frankrike, och visar en grupp svarta killar som misshandlar en vit tjej.

På filmen blir den vita flickan stoppad av det svarta gänget som ber om hennes telefon. Flickan svarar inte, utan viker undan och försöker gå vidare. Då åker hon på en örfil och faller till marken.

När hon reser sig och stapplar därifrån, springer en annan kille ikapp och sätter en hoppspark i ryggen.

Flickan faller igen, reser sig och vacklar mot sina tjejkompisar som väntar en bit bort. Ingen av kompisarna säger något, alla behåller blickarna i backen, och skyndar vidare så snart offret har anslutit sig.

De svarta killarna står kvar, skrattar och gör honnör mot kameran. Uppdraget är slutfört.

Det är egentligen inte själva våldet i filmen som gör den så stark. Men vad den så tydligt visar är det dagliga föraktet, våldet och förnedringen som vita européer blir utsatta för. Av de människor som fått uppehälle, mat och utbildning i landet.

Ingen reagerar, för det är ingen stor sak längre. Det är som bötning, tafsningar, personrån. Det händer hela tiden – och den vita befolkningen har vant sig. Låter gängen göra det de ska, och skyndar sedan vidare. Hem till TV:n där en ny dos förnedring väntar. Kanske något program om att de saknar kultur och historia, eller att de förtrycker gängen som tafsar och misshandlar.

Youtube har haft fullt upp med att snabbt radera misshandels-filmen när folk försöker sprida den. Just nu går den hur som helst att se här.

Vad tycker våra svenska ungdomsförbund om detta?

Det är valår, och Sverigedemokraterna är på väg in i riksdagen. Man behöver alltså inte vara Nostradamus för att begripa att rasism kommer att vara hetaste ämnet. Vartenda parti kommer gå till val med att kräva krafttag mot hat och våld där motivet är förakt mot andra folkslag.

Därför är det också intressant att se hur våra riksdagspartier reagerar när vita blir utsatta för våld av invandrare. Är det hatbrott? Ska det bekämpas med krafttag?

För att ta reda på detta har jag skickat iväg följande mejl till samtliga ungdomsförbund, där partierna har mandat i riksdagen.

Jag skriver för att jag är så arg och ledsen.

Jag såg just en film (riktig) där flera killar hoppar på en ensam tjej och sparkar henne. Hon har inte gjort killarna någonting mer än att ha en ”annorlunda” hudfärg!

Tyvärr vet de flesta svenskar inte hur det är att leva som en minoritet. Att se annorlunda ut och när som helst behöva försvara sig mot hat, förakt, våld.

Det skär verkligen i hjärtat att se hur några bara kan slå på en ensam tjej. Men det hemska är att det finns människor runt omkring. Som inte gör något alls!

Jag skriver för att jag hoppas att ni ska länka och visa filmen. Det finns viktigare saker i valet som kommer, än bara pengar och finanskris att prata om. Så länge det finns hat så spelar det ingen roll om vi betalar 10 eller 40 procent i skatt.

I mejlet beskriver jag alltså innehållet i filmen, men utan att ange vilken hudfärg förövare respektive offer har. Minoritet är den korrekta beskrivningen av den vita flickan, då det är filmat i ett område liknande Tensta. Med endast en bråkdel vita.

Det är alltså inga missledande uppgifter i mejlet till de svenska ungdomsförbunden. Däremot ”glömmer” jag att bifoga länk till filmen. För att på så sätt få en uppfattning om hur de ställer sig till misshandeln utan att veta den etniska fördelningen.

Samtliga ungdomsförbund utgår dock från att det är vita killar som misshandlar en svart tjej. De blir därför mycket upprörda av vad jag beskriver. Ingen ifrågasätter om det är ett hatbrott – det är självskrivet. Fem av ungdomsförbunden hakar också på min idé om att uppmärksamma händelsen.

August Flensburg för Ung Vänster skriver 2 juni 14:45

”Mejla länken när du kommer hem så ska vi se vad vi gör av det!”

Erik Åslin för Liberala ungdomsförbundet skriver 1 juni 09:31

”Hej igen, jag delar din syn på hatet och rasismen. Tyvärr jag inte fått någon länk till filmen du refererar till.” Och fortsätter i ett annat mejl. ”Vi ska försöka skriva om detta på något vis.”

Henrik Trusell på Centerns ungdomsförbund skriver 2 juni 17:39

”Vi är väldigt nyfikna på filmen du hänvisar till, men har inte fått någon länk i mailet du hittade. Skulle du kunna skicka den igen så ska vi ta upp den på vårt nästa möte!”

Två ungdomsförbund – KDU och SSU – är extra entusiastiska över att visa detta rasliga våld och hat.

Riad Aliefendic för SSU skriver 2 juni 13:43

”Jag länkar gärna om du kan skicka med länken för den försvann på vägen”

Emma Blomdahl för KDU skriver 2 juni 13:36

”Jag läste precis ditt mejl och jag ska titta om det finns någon möjlighet att länka till filmen via vår hemsida www.kduvg.se och också våra kandidaters bloggar www.kryssaemma.se och kryssamatilda.se.”

Det finns alltså ett stort intresse bland ungdomsförbunden i landet att uppmärksamma rasligt motiverat våld. Med detta konstaterat så skickar jag iväg nedanstående mejl.

Här kommer länken enligt överenskommelse. Se hur en av de fega rasisterna gör honnör mot kameran efteråt för att visa sin stolthet.

Hoppas denna film kan hjälpa er i ert arbete mot rasism, genom att visa hur den ser ut. Vart ska ni länka filmen?

Avslutar korrespondensen.

När ungdomsförbunden får se innehållet i filmen väljer Centern, Liberalerna och Ung vänster att omedelbart avsluta mejlväxlingen. Jag skickar ytterligare ett meddelande och frågar om saken, men även detta väljer man att ignorera.

Denna lösning var emellertid svårare för SSU och KDU att använda sig av. Då de uttryckligen hade lovat att länka filmen. Båda återkommer därför med en förklaring.

KDU – ”Jag hade inte uppfattat att det var så att det var en vit tjej som blev slagen av en mörkhyad kille”

Emma Blomdahl, Ordförande för KDU i Göteborg blir upprörd över innehållet. Däremot tycker den blivande riksdagskvinnan att saken blev betydligt svårare att uppmärksamma när hon förstod den etniska fördelningen.

I mejl 2 juni 17:36 skriver Emma Blomdahl.

”Jag hade inte uppfattat att det var så att det var en vit tjej som blev slagen av en mörkhyad kille”. Och fortsätter. ”På något sätt så känner jag att jag skulle vilja visa även då en mörkhyad blir slagen. Man ska inte behöva göra det, men som vårt samhälle ser ut idag så känns det nästan som man måste visa även den andra sidan, annars är man rasist.”

Våldet mot vita går alltså bara att uppmärksamma om man samtidigt också visar exempel på våld mot svarta. Allt annat vore rasistiskt.

Dock har Emma problem att hitta någon sådan film. Och det är ju inte så konstigt. Enligt norsk polis begick invandrare samtliga – 100 procent – av alla överfallsvåldtäkter i landet under de senaste tre åren. Enligt en granskning av Nationaldemokraterna, som gått genom samtliga gruppvåldtäktsdomar i Stockholms län, så är offren uteslutande vita.

Enligt amerikanske rapporten The Color of Crime begick svarta i USA nästan 40.000 våldtäkter mot vita kvinnor. Vita män begick 0,0 våldtäkter mot svarta. Den etniska fördelningen är lika tydlig vid personrån.

Det är alltså inte Emmas svårigheter att hantera Google som gör det svårt att hitta någon film som visar ”andra sidan” och därmed slippa vara rasist. Det är bara att sådana överfall mest finns i Hollywoodfilmer.

Till slut hittar hon dock ett SVT-inslag där man pratar om våld mot homosexuella och invandrare.

I ett mejl 2 juni 19:59 skriver Emma att hon kommer visa filmen enligt löfte, men ur ett ”annat perspektiv.”

Detta ”perspektiv” är att SVT-inslaget får illustrera det rasistiska våldet (mot invandrare och homosexuell). Filmen med den vita flickan får istället illustrera sexismen mot kvinnor.

Så där… på detta sätt lyckades den blivande riksdagskvinnan täcka in hela det politiskt korrekta spektrumet. Mångkulturellt våld blev istället en uppmaning till feministisk kamp.

På sin blogg skriver Emma att KD vill införa en civilkuragelag. En lag där det ska bli straffbart att inte ingripa mot övergrepp som man känner till. Detta tycker alltså samma politiker som i mejl skriver: ”Jag skulle vilja visa även då en mörkhyad blir slagen. Man ska inte behöva göra det, men som vårt samhälle ser ut idag”.

Det är nog tur för Emma att vi inte har en lag om civilkurage. Då skulle hon redan skaka galler.

SSU – ”De vita är inte utsatta”

Riad Aliefendic, Distriktssekreterare SSU Skåne blir mycket upprörd då han ser filmen. ”Obegripligt”, är rubriken i hans mejl 2 juni 16:20. Men det obegripliga är inte misshandeln, utan att någon har mage att kalla det för rasism.

”Jag kommer inte länka detta på vår hemsida. Vi delar inte din åsikt”, skriver samma socialdemokrat som ett par dagar tidigare ville hjälpa till att sprida filmen. Då i tron att de etniska rollerna var omvända.

”Jag blir faktiskt förbannad att du relaterar detta till rasism”, skriver han. ”De vita är inte utsatta”.

Riad tycker istället att jag ska agera mot ”Den verkliga rasismen. Gå med i den socialdemokratiska kampen i så fall.”

Vad betyder slagorden egentligen?

Oavsett om det är ungdomsförbunden eller moderpartierna som påkallar din uppmärksamhet. Så kommer du de närmsta månaderna att få höra samma politiska fraser om och om igen.

Vi måste våga uppmärksamma det rasistiska våldet, kommer politikerna att säga. Tänk då på hur mycket Kristdemokraterna vågade, när detta våld riktas mot vita.

Vi måste ta krafttag mot rasismen, kommer de att berätta. Ha då i åtanke vad Socialdemokraterna anser vara rasism. Och vad de vill ta krafttag mot.

Vi får inte vara tysta, är ytterligare en paroll som lär bli upprepad. Kom då ihåg hur samtliga ungdomsförbund plötsligt tystnade när detta hat och våld riktades mot en flicka med ”fel” hudfärg."

http://henrik.motpol.nu/?p=185%E2%80%9D

Vad har ni för åsikter om detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Personligen tycker jag det är riktigt hemskt och avskyvärt att de kan förneka en sådan här uppenbar sak. Jag känner mig kränkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mångkulturell:

Jag känner mig kränkt.

Ingen har gjort något personligt mot dig så du är kränkt för att folk med din hudfärg blir slagna?

Varför länkar du inte till videon eller missade jag den när jag lsäte det lite för långa text?

Det är aldrig rätt att slå någon oavsett, men jag har då aldrig sett någon invandrare, mörkhyad som vit, slå en svensk på något sätt. Skällsord och att vilja bråka, ja men aldrig sett det ske.
Snarare har det varit tvärtom, att svensk attackerar invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, mångkulturell
[rolleyes][confused][cute][surprised][censur][cheers][love][tired][blush][mad][tard][chocked][party][no-no][y][n][ops][zzz][cool][smile][bigsmile][wink][crazy][sad][cry][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, vad fan hade du förväntat dig? SSU?! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Ingen har gjort något personligt mot dig så du är kränkt för att folk med din hudfärg blir slagna?

Nej, jag känner mig kränkt för att de etablerade partierna vägrar erkänna det som rasism när svarta attackerar vita pga deras hudfärg, medan det rubriceras som hatbrott direkt om situationen skulle varit omvänd.

Crypto:

Varför länkar du inte till videon eller missade jag den när jag lsäte det lite för långa text?

http://www.fdesouche.com/117533-tas-pas-un-06

Crypto:

Det är aldrig rätt att slå någon oavsett, men jag har då aldrig sett någon invandrare, mörkhyad som vit, slå en svensk på något sätt. Skällsord och att vilja bråka, ja men aldrig sett det ske.

Det har inget med saken att göra, sluta gå OT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mångkulturell:

Nej, jag känner mig kränkt för att de etablerade partierna vägrar erkänna det som rasism när svarta attackerar vita pga deras hudfärg

du vet inte varför de slog. du kan knappast säga att det är p.g.a hennes hudfärg när du inte har en aning om vilka dem är eller vem hon är.
de ville låna mobilen? hon sa nej? de slår? detta säger att de slog henne för hennes hudfärg? knappast.

Mångkulturell:

Det har inget med saken att göra, sluta gå OT.

ehm jo det har det? du snackar om svarta som slår vita? jag säger att jag aldrig sett det[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Hahaha, vad fan hade du förväntat dig? SSU?! [rolleyes]

Jag hade förväntat mig att de skulle ta begreppet "rasism" på allvar, vilket de uppenbarligen inte gör.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Crypto:

du vet inte varför de slog. du kan knappast säga att det är p.g.a hennes hudfärg när du inte har en aning om vilka dem är eller vem hon är.

Det skedde i ett område motsvarande Rosengård och Tensta. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att de attackerade henne pga hennes hudfärg.

Crypto:

ehm jo det har det? du snackar om svarta som slår vita? jag säger att jag aldrig sett det

Du sa att det aldrig var rätt att slå någon oavsett om det var en svensk eller invandrare. Det är inte vad tråden handlar om.

Menar du, dessutom, att bara för att du aldrig har sett det, så förekommer det inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mångkulturell:

Nej, jag känner mig kränkt för att de etablerade partierna vägrar erkänna det som rasism när svarta attackerar vita pga deras hudfärg, medan det rubriceras som hatbrott direkt om situationen skulle varit omvänd.

Hur får du ungdomsförbund till etablerade partier? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mångkulturell:

Det skedde i ett område motsvarande Rosengård och Tensta. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att de attackerade henne pga hennes hudfärg.

Hur får du veta att det skedde i ett sådant område?

Sen får du allt bra gärna ta och besöka både Rosengård och Tensta innan du uttalar dig om dem ställena om du aldrig varit där och själv bildat dig en egen uppfattning om saken.

Mångkulturell:

Du sa att det aldrig var rätt att slå någon oavsett om det var en svensk eller invandrare. Det är inte vad tråden handlar om.

handlar fortfarande om att slå folk [zzz]

Mångkulturell:

Menar du, dessutom, att bara för att du aldrig har sett det, så förekommer det inte?

Nej det menar jag inte. Det förekommer, jag vet det, men det förekommer minst lika ofta åt det motsatta hållet från vita mot mörkhyade/invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Hur får du veta att det skedde i ett sådant område?

Har återgett det i min text samt att det står i bloggen jag länkade till.

Crypto:

Sen får du allt bra gärna ta och besöka både Rosengård och Tensta innan du uttalar dig om dem ställena om du aldrig varit där och själv bildat dig en egen uppfattning om saken.

Har varit i Rosengård en jävla massa gånger och ett flertal polare har varit i Tensta.

Crypto:

handlar fortfarande om att slå folk [zzz]

Nej, det handlar om att SSU mfl endast räknar våldsbrott mot invandrare som rasism.

Crypto:

Nej det menar jag inte. Det förekommer, jag vet det, men det förekommer minst lika ofta åt det motsatta hållet från vita mot mörkhyade/invandrare.

"Enligt norsk polis begick invandrare samtliga – 100 procent – av alla överfallsvåldtäkter i landet under de senaste tre åren. Enligt en granskning av Nationaldemokraterna, som gått genom samtliga gruppvåldtäktsdomar i Stockholms län, så är offren uteslutande vita.

Enligt amerikanske rapporten The Color of Crime begick svarta i USA nästan 40.000 våldtäkter mot vita kvinnor. Vita män begick 0,0 våldtäkter mot svarta. Den etniska fördelningen är lika tydlig vid personrån."

Från bloggen åter igen.

mediakatt:

Hur får du ungdomsförbund till etablerade partier? [rolleyes]

De är ungdomsförbund till de partier som sitter i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mångkulturell:

De är ungdomsförbund till de partier som sitter i riksdagen.

Och är väldigt självständiga från de faktiska partierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En blogg jag kommer att kika in väldigt ofta framöver.

Otroligt bra och välformulerad text, han går aldrig överstyr i sann flashback anda och vräker ur sig en massa onödiga skit, genom hela texten är han lugn, sansad och metodisk. Sanning rakt igenom.

Denna texten förtjänar inte att postas upp på en jävla blogg i avgrunden av Cyberspace. Den förtjänar en spalt i någon stor tidning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Och är väldigt självständiga från de faktiska partierna.

Vill jag inte påstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget pekar på att brottet hade några rasistiska motiv. Förutom att de inblandade hade olika hudfärg, vilket inte säger ett skit.

Motpol. [rolleyes]


   
SvaraCitera