Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsmottagning, är det okej?


Ämnesstartare

Undrar om det är okej att de har massa fördomar? (ursäkta om detta är fel forum o skriva på) Jag gick dit för ett år sen o skulle skaffa preventilmedel, min kille är något äldre än mig och kvinnan som jag pratade med (gammal dam) fick för sig att jag inte skulle få något preventilmedel pga. de. Det kan väl inte vara rätt? Kan nämna att jag berättade för henne att vi hade varit tillsammans rätt länge vid den tidpunkten, vi hade haft sex och mamma och pappa accepterade det helt och hållet, de visste dessutom om att jag var på ungdomsmottagningen för att skaffa preventilmedel och inget problem där heller. Jag var dessutom över 15. Men "damen" började i stort sett kaxa mot mig och snackade om något ansvar.. undrar bara o, de verkligen får göra så?


   
Citera

Låter låter konstigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faany:

Men "damen" började i stort sett kaxa mot mig och snackade om något ansvar

Det är väl ansvarsfullt om något att skaffa sig prevmedel, crazy käring det där[confused]


   
SvaraCitera

Väldigt underligt.
Hon hade väl knepiga principer eller något.
För jag antar att det inte fick dig att sluta ha sex bara för att hon vägrade dig skydd?


   
SvaraCitera

Min syster blev utskälld för att hon var så dum och oansvarig som haft oskyddat sex tidigare när hon ville skaffa p-piller, och fick även veta att hon helt säkert hade en könssjukdom (det hade hon inte). Jag tycker inte att man ska jobba på ungdomsmottagningen om man inte klarar av att ta emot ungdomar utan att moralisera runt vad de gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Det är väl ansvarsfullt om något att skaffa sig prevmedel, crazy käring det där

ja jag vet jag tyckte de med..


   
SvaraCitera

mediakatt:

Min syster blev utskälld för att hon var så dum och oansvarig som haft oskyddat sex tidigare när hon ville skaffa p-piller, och fick även veta att hon helt säkert hade en könssjukdom (det hade hon inte).

Fick skäll av en skolsköterska en gång eftersom jag hade pussat på en pojke jag inte kände så bra, tydligen så skulle jag få munherpes pga av det....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

För jag antar att det inte fick dig att sluta ha sex bara för att hon vägrade dig skydd?

Fick skydd till slut.. som tur va lyckades en av hennes kollegor övertala henne


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fick skäll av en skolsköterska en gång eftersom jag hade pussat på en pojke jag inte kände så bra, tydligen så skulle jag få munherpes pga av det....

Hahahahahaha <3

Som att det ens är värt att tänka på.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fick skäll av en skolsköterska en gång eftersom jag hade pussat på en pojke jag inte kände så bra, tydligen så skulle jag få munherpes pga av det....

[love]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fick skäll av en skolsköterska en gång eftersom jag hade pussat på en pojke jag inte kände så bra, tydligen så skulle jag få munherpes pga av det....

OJ[shake]

tkr de är småjobbiga på um, de frågar massor med saker som känns orelevanta... [shake]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fick skäll av en skolsköterska en gång eftersom jag hade pussat på en pojke jag inte kände så bra, tydligen så skulle jag få munherpes pga av det....

Min syster fick även höra trevliga saker i stil med att killen hon hade sex med inte brydde sig om henne eller tyckte om henne eftersom han haft oskyddat sex med henne. Kvinnan som påstod det tycktes inte överväga möjligheten att min syster i så fall inte tyckte om eller brydde sig om honom i och med att hon haft oskyddat sex med honom.

Festlig skolsköterska. Munherpes smittar bara om man man inte älskar varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Kvinnan

tyckte säkert att alla tjejer var offer, de blir såklart lurade till att ha sex och utnyttjade av dessa onda män[ops]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Min syster fick även höra trevliga saker i stil med att killen hon hade sex med inte brydde sig om henne eller tyckte om henne eftersom han haft oskyddat sex med henne.

Underbar kvinna, man hon hade platsat med bitter tant som jobbade på UM där jag bodde förut, hon sa att jag borde klamydiatesta mig, trots att jag haft fast partner i 1,5 år då, eftersom killar ofta är otrogna.... [party]

mediakatt:

Kvinnan som påstod det tycktes inte överväga möjligheten att min syster i så fall inte tyckte om eller brydde sig om honom i och med att hon haft oskyddat sex med honom.

Det är alltid männen som är svin och flickorna som är oskyldiga små offer [love]

Blivande_japan:

tkr de är småjobbiga på um, de frågar massor med saker som känns orelevanta...

Mm, håller med. Men um här var smidigt, det var bara gå dit, berätta att jag ätit pillren i flera år och ville ha nya, hon frågade lite om blödningar, sen fick jag recept och fick gå [y] Inget onödigt tjat.


   
SvaraCitera

Faany:

Fick skydd till slut.. som tur va lyckades en av hennes kollegor övertala henne

Knäpptant.
Kolla upp om det går att anmäla.


   
SvaraCitera