Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsrelationer


Ämnesstartare

Ungdomsrelationer börjar redan när man är åtta, vänta [shake] ... okej forsätt. Man ska vara attraherad av de i ens omgivning speciellt i ens klass, hälften har man att välja på som mono-sexuell (ett nytt politiskt korrekt ord jag har uppfunnit). Det forsätter upp i åldrarna fjorton till sexton, man ska experimentera, man ska bygga sig en identitet. Om det nu vore så att man bara gjorde vad man kände för, och dessutom inte använde sina medmänniskor som ett medel, för sina ambitioner. Då hade det varit okej, att det i naivitetens förtäcken blev folk sårade och skadade i processen.

Det är ingen slump att praktiskt taget ingen relation i ungdomen håller om du kollar i ett tidsperspektiv som sträcker sig ett decennium eller så. En del väljer att inte ens göra det till något officiellt, man kallar det kk bland annat. Man talar om att man är mer ärliga då, för när ens riktiga liv börjar... känns det ju dumt att ha krånglat till det med känslor säger man. Har en del sympatier med de som har ärlighet som intention. Detta är som alla andra ungdomsrelationer problematisk.

Egentligen är inte den riktigt etiska vägen i ungdomen och egentligen hela livet ärlig polygami baserad på respekt för sina älskare? Alternativt att vara solidär tills vidare.


   
Citera
Ämnesstartare

Asha:

Vet inte (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fattar faktiskt inte vad du menar.
Försöker du få fram att man oftast inte håller ihop med sin kk/pojk/flickvän senare i livet?

Asha:

mono-sexuell

finns ju redan "bisexuell"[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

finns ju redan "bisexuell"

de är ju steriosexuell ? [rolleyes] bisexuella har ju hela klassen och "välja på".

isola:

Försöker du få fram att man oftast inte håller ihop med sin kk/pojk/flickvän senare i livet?

Bla ja, hade massa och skriva kortade ner lite. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Bla ja, hade massa och skriva kortade ner lite. [crazy]

Min mormor och morfar träffades när de var i 15 års åldern[cute]
Var tlsm tills morfar dog vid 75.
Det är endast pga dem som jag tror på kärlek.

Asha:

de är ju steriosexuell ?

what? hänger inte med i dina uttryck och tankebanor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Min mormor och morfar träffades när de var i 15 års åldern
Var tlsm tills morfar dog vid 75.
Det är endast pga dem som jag tror på kärlek.

Mina morföräldrar träffades när de var fjorton, de gifte sig vid sexton. De är fortfarande gifta nu vid sextioåtta, de verkar inte kära för det.
De är fina individuellt och så, men att tänka sig att de en gång i tiden var kära och gifte sig känns nästan komiskt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

de verkar inte kära för det.

Min mormor och morfar verkade bli mer kära i varandra hela tiden, det var fint.

saturn:

de gifte sig vid sexton.

pga gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nej / Vet inte (Du röstade på detta alternativ)

Tror det mer handlar om att man ändras på tok för mycket i den åldern fortfarande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

pga gravid?

Nope, av kärlek.

isola:

Min mormor och morfar verkade bli mer kära i varandra hela tiden, det var fint.

Fick mig att tänka på the Notebook. Fint.
Mamma säger att mormor och morfar nog är mer kärleksfulla när vi ej närvarar, jag vet inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Mamma säger att mormor och morfar nog är mer kärleksfulla när vi ej närvarar, jag vet inte det.

Tror inte heller på sånt, älskar man varandra så märks det.
*prinsessdrömmar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror inte heller på sånt, älskar man varandra så märks det.
*prinsessdrömmar*

sött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

what? hänger inte med i dina uttryck och tankebanor

mono = ett tex, monoljud... monoton osv.

stereo = två tex, sterioljud... osv

monosexuell = man bli attraherad av ett kön man/kvinna

stereosexuell = två, men går ju lika bra med bisexuell då bi också betyder två.

isola:

Min mormor och morfar träffades när de var i 15 års åldern

Okej, jo jag måste ju vara ödmjuk med att det finns undantag till regeln. Men det förändrar inte min inställning till etiken bakom. Min morfar och mormor skiljde sig [rolleyes]. Dock så har inte min mor och far gjort det. [smile]

Budolicious:

Tror det mer handlar om att man ändras på tok för mycket i den åldern fortfarande.

Jo, det är också en faktor helt klart. Men det utesluter inte det andra. Sedan bör man väll inse att så är fallet också. Därav min ide om hur man ska handla etiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

man bli attraherad av ett kön man/kvinna

Jo, det fattade jag.
Det jag inte fattade var varför du skulle döpa om "hetero" osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

sött

Ja, jag blir förvånad över mig själv[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, jag blir förvånad över mig själv

Men det var ju andra tider när dina morföräldrar "fann varandra" också. Blir nog mer och mer sällan som något håller, tyvärr.


   
SvaraCitera