Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsrelationer


Ämnesstartare

isola:

Jo, det fattade jag.
Det jag inte fattade var varför du skulle döpa om "hetero" osv

Jo, för att normalisera något som är normalt (eller borde vara). Skilja på hetro och homo finns det ju ej någon poäng med. Vilket fall låter det mer politiskt korrekt att säga monosexuell som attraheras av tjejer / killar. osv [cool]

Jag tror start att språk ändrar folks attityd till saker. Om man tänker okej vilka är mono-sexuella här så kommer man fram till att typ alla är det. Så inser man att skillnaden är bara vad de föredrar för kön... egentligen. Ser man mer vad man har gemensamt än vad man ej har. Tex en homosexualitet.

mono-sexuell ändrar ens tänkande att man kan veta vad man är attraherad av genom att se på vad för kön den personen har tex normer. Du behöver inte hålla med mig, men därför jag använder ordet iaf.

isola:

Ja, jag blir förvånad över mig själv

Btw bor du i Uppsala?`[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Men det var ju andra tider när dina morföräldrar "fann varandra" också. Blir nog mer och mer sällan som något håller, tyvärr.

Tror jag ej på faktiskt, det finns ingen i våran ålder som är i deras ålder om du förstår min poäng [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Men det var ju andra tider när dina morföräldrar "fann varandra" också. Blir nog mer och mer sällan som något håller, tyvärr.

Jo, det var det ju.
Fast ändå, de träffades på en fest och han följde henne genom parken så att hon skulle slippa gå själv på natten.
Hade han struntat i det så hade hon säkert hittat något svin att bli tlsm med, och lilla Isola skulle aldrig fått vandra på denna jord.

Men ändå, de var läskigt snygga båda två.
Så det är lite "för" bra för att hända alla, kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Btw bor du i Uppsala?`

Nej, är det bara uppsalabor som får bli förvånade över sig själva?[wink]
Bor två timmar ifrån typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Tror jag ej på faktiskt, det finns ingen i våran ålder som är i deras ålder om du förstår min poäng

Menar ju att när de var unga så var det inte som nu. Då byggde fler förhållande på kärlek istället för pressen att ha någon, inbillar jag mig åtminstone.
Dock tror jag att mina morföräldrar mest håller ihop fortfarande av trygghet, de vet inget annat. Men inte som om de har det svårt eller något, bara inte kärleksfullt.
Börjar förstå vad du menade med din väldigt förvirrande text nu tror jag, kan ej känna sympati för folk som utvecklar kk-förhållanden pga ärlighet dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast ändå, de träffades på en fest och han följde henne genom parken så att hon skulle slippa gå själv på natten.

Men det var nog också vanligare med sådana fina gester då än nu, folk är mer lättfotade nu så det krävs inte typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Men det var nog också vanligare med sådana fina gester då än nu, folk är mer lättfotade nu så det krävs inte typ.

Tänkte precis på det.
Men träffat flera sådana killar, fast träffat dubbelt så många killar som velat mer än så iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men träffat flera sådana killar, fast träffat dubbelt så många killar som velat mer än så iof.

Då kunde man lita på att det endast var en fin gest. Glorifierar nog äldre tider lite väl, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, är det bara uppsalabor som får bli förvånade över sig själva?
Bor två timmar ifrån typ.

Hört rykten att du bor i Uppsala blev djupt besviken [no-no]

saturn:

Då byggde fler förhållande på kärlek istället för pressen att ha någon, inbillar jag mig åtminstone.

De som är kvar.. som vi minns.. de gjorde såklart det. Annars hade de inte varit tillsammans så pass länge. Eller så skulle du inte tänka på det... man minns och man ser det man vill se. Ofta glömmer man dåliga saker som hände för länge sedan tex.

saturn:

Dock tror jag att mina morföräldrar mest håller ihop fortfarande av trygghet, de vet inget annat.

Precis, det blir lätt så. De har ingen koll på hur det är och vara singel. Som om de lämnat den möjligheten för länge sedan.

saturn:

Börjar förstå vad du menade med din väldigt förvirrande text nu tror jag, kan ej känna sympati för folk som utvecklar kk-förhållanden pga ärlighet dock

Den var otydlig, men de var meningen. Sedan så tog jag bort en del så de fanns något att diskutera. Kanske bloggar om det sen...

Okej, inte jag heller. Tror till och med ej att de flesta kk är byggda på ärlighet alls, faktiskt. Tror dock de kan vara en förklaring man vill använda. Men min poäng var att jag tycker det är nobelt om man väljer kk över relation när man vet att relationen ej kan rättfärdigas etiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Då kunde man lita på att det endast var en fin gest. Glorifierar nog äldre tider lite väl, men ändå.

Ja, kanske.
Men finns sådana killar fortfarande som sagt, och sättet som det ofta är på nu är inte alltid fel det heller.

Asha:

Hört rykten att du bor i Uppsala blev djupt besviken

Vistas ofta där, men bor ej där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Okej, inte jag heller. Tror till och med ej att de flesta kk är byggda på ärlighet alls, faktiskt. Tror dock de kan vara en förklaring man vill använda. Men min poäng var att jag tycker det är nobelt om man väljer kk över relation när man vet att relationen ej kan rättfärdigas etiskt.

Jo, det är vä lätt att använda orsaken som for det att låta bäst. Ser ej hur det kan vara nobelt att hitta på en orsak för att rättfärdiga relationen dock? Fast det var kanske inte så du menade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

och sättet som det ofta är på nu är inte alltid fel det heller.

Hur menar du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Hur menar du då?

Nuförtiden behöver man inte låtsas att man inte har behov som tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Fast det var kanske inte så du menade?

Precis, ej det jag menade alls. Min poäng var att OM det EJ går att rättfärdiga att etiskt försvara en relation (alltså känslor osv). Tex för att man inte riktigt har en tanke på denna partner som ett mål i handlingen. Om man har sex med någon för att det hjälper en på något sätt, utan att man har en tanke att det också är fördelakitgt för medparten.

Alltså, så skulle det vara okej enligt detta resonemang att vara kk fast ej ihop då man ej har ett egentligt intresse för relationen och det då vore oetiskt. Däremot hjotar jag för att det är problematiskt att "stänga av" känslor på det sättet.

Och förespråkar därför polygami över kk. Alternativt att man är solidär tills man hittar någon man etiskt kan försvara en relation med. Alltså att ens intentioner är rena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nuförtiden behöver man inte låtsas att man inte har behov som tjej.

Jo det är kanske sant. Skulle nog ändå föredra att kunna lita på människor även om de är av det motsatta könet. Det ligger väl i människans natur att vilja ha vad den inte kan få. [zzz]


   
SvaraCitera