Aviseringar
Rensa alla

ungdomssmottagningen


Ämnesstartare

har ni varit där?

vad gjorde ni?

hur blev ni bemötta?

allmän uppfattning?


   
Citera
Ämnesstartare

har ni varit där? Många gånger 

vad gjorde ni? preventivmedel, grav-test och kurator

hur blev ni bemötta? bra på vissa ställen, sämre på vissa. 

allmän uppfattning? tycker att det är ofta svårt att få tag på ungdomsmottagningen och när man väl får en tid är detta ofta ganska långt tills dess.


   
SvaraCitera

som tonåring kände jag mig alltid negativt bemött somi "dumma flicka, håll på dig" 

nu som 20-åringfick jag en jättego barnmorska som fnissade tillsammans med mig när vi diskuterade partner och att vara nykär. det var fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ni varit där? Ja, 2 gånger

vad gjorde ni? skolbesök samt besök för att planera ungdomshajk under sommaren för ungdomar som fältarna och fritidsledarna tyckte kunde vara bra att ha med

hur blev ni bemötta? träffade knappt personalen

allmän uppfattning? såg litet och sunkigt ut i lokalerna som jag såg :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vad gjorde ni?

Besök med klassen, de berättade vad de pysslade med och vi fick en massa kondomer. Var där en gång och snackade med kurator och polis också efter ett misshandelsfall på mellanstadiet.

amsi: hur blev ni bemötta?

Var så länge sedan, men har för mig att de var schysta. Kanske lite väl mycket "klappa på huvudet"- och moraltantsattityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha tror knappast dom kan hjälpa mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var där på skolbesök när jag gick i 8an eller 9an. Var en manlig sjuksköterska som berättade och visade oss saker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag bodde i Halmstad hade jag en jättesnäll och bra barnmorska där, hon hjälpte mig med mycket när det gällde tankar och funderingar om allt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:
haha tror knappast dom kan hjälpa mig.

inte jag heller 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

inte jag heller 

jo det kan du. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

jo det kan du. Rodnar

har jag gjort det en gång kan jag väl, teoretiskt sett, göra det fler gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har jag gjort den en gång kan jag väl, teoretiskt sett, göra det fler gånger.

du kan allt. <3<3


   
SvaraCitera
penja

till vilken ålder får man gå till ungdomsmottagningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
till vilken ålder får man gå till ungdomsmottagningen?

tror det är olika, här vi bor nu är upp till 22, i halmstad har jag för mig det är upp till 25 och i jönköping 21 så beror nog på vart man bor 


   
SvaraCitera
penja

FruLiten:

tror det är olika, här vi bor nu är upp till 22, i halmstad har jag för mig det är upp till 25 och i jönköping 21 så beror nog på vart man bor 

okej tack! um är så bra, man behöver inte ta reda på saker själv. 

vet du förresten hur det funkar i större städer där det finns flera ungdomsmottagningar. tillhör man en speciell eller kan man besöka vilken som helst? ska flytta från en liten stad till en stor, och i min nuvarande finns det bara en umo.


   
SvaraCitera