Aviseringar
Rensa alla

Ungdomsspråk


Jag håller med Nevon.


   
SvaraCitera

Nevon:

Jo, jag har nämligen fått samma uppgift när jag gick svenska A (eller kanske B, minns inte riktigt).

Stringburka:

Jag håller med Nevon.

Suck, häng inte upp er på detaljer. Ni fattar ju vad hon är ute efter och sen om hon formulerar sig fel och använder begrepp lite underligt ... låt det vara så.

Jag skulle säga att engelskan har smugit sig in i språket. Jag använder engelska ord och uttryck mest hela tiden.
"Hey dude, what's up?"
"Inget. Typ slappar igen, lol"

Låter ganska intelligensbefriat men vem bryr sig?


   
SvaraCitera

venne = vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag vet precis vad du menar. Men gissa vilket som ger dig högst betyg:
a) Du skriver ett precis lika kasst arbete som alla andra där du skriver upp några ord som "lol" och "brunka" och ger sedan lite etymologi till dem.

.....

Du! ska bara säga dig några saker innan jag slutar lägga ner tid på dig!!!

1 Jag har MVG i svenska
2 Det var min lärare som tyckte idén var bra, att fråga i ett forum!
3 Hon tyckte att du inte verkade ha något liv, som sitter o bara tråkar en med dina kommentarer!!
4 Tror du jag bara forskar om förkortningar och ord som inte vuxna förstår? Fel, forksar även om hur språket skiljer sig mellan olika städer bland ungdomar också!

Och sist, FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET, för att jag egentligen inte skrev: Ni som använder slanguttryck och förkortningar, skriv gärna dem till mig.
Jag tyckte att det var enklast att skriva ungdomsspråk, alla andra verkar ju fatta vad jag menar, så det verkar som om du inte använder slang o förkortningar, eftersom att du verkar fatta jävligt trögt! Kom inte här o klanka ner på mig o mitt arbete, sköt dig själv!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag vet precis vad du menar. Men gissa vilket som ger dig högst betyg:
a) Du skriver ett precis lika kasst arbete som alla andra där du skriver upp några ord som "lol" och "brunka" och ger sedan lite etymologi till dem.

.....

Du! ska bara säga dig några saker innan jag slutar lägga ner tid på dig!!!

1 Jag har MVG i svenska
2 Det var min lärare som tyckte idén var bra, att fråga i ett forum!
3 Hon tyckte att du inte verkade ha något liv, som sitter o bara tråkar en med dina kommentarer!!
4 Tror du jag bara forskar om förkortningar och ord som inte vuxna förstår? Fel, forksar även om hur språket skiljer sig mellan olika städer bland ungdomar också!

Och sist, FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET, för att jag egentligen inte skrev: Ni som använder slanguttryck och förkortningar, skriv gärna dem till mig.
Jag tyckte att det var enklast att skriva ungdomsspråk, alla andra verkar ju fatta vad jag menar, så det verkar som om du inte använder slang o förkortningar, eftersom att du verkar fatta jävligt trögt! Kom inte här o klanka ner på mig o mitt arbete, sköt dig själv!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag vet precis vad du menar. Men gissa vilket som ger dig högst betyg:
a) Du skriver ett precis lika kasst arbete som alla andra där du skriver upp några ord som "lol" och "brunka" och ger sedan lite etymologi till dem.

.....

Du! ska bara säga dig några saker innan jag slutar lägga ner tid på dig!!!

1 Jag har MVG i svenska
2 Det var min lärare som tyckte idén var bra, att fråga i ett forum!
3 Hon tyckte att du inte verkade ha något liv, som sitter o bara tråkar en med dina kommentarer!!
4 Tror du jag bara forskar om förkortningar och ord som inte vuxna förstår? Fel, forksar även om hur språket skiljer sig mellan olika städer bland ungdomar också!

Och sist, FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET, för att jag egentligen inte skrev: Ni som använder slanguttryck och förkortningar, skriv gärna dem till mig.
Jag tyckte att det var enklast att skriva ungdomsspråk, alla andra verkar ju fatta vad jag menar, så det verkar som om du inte använder slang o förkortningar, eftersom att du verkar fatta jävligt trögt! Kom inte här o klanka ner på mig o mitt arbete, sköt dig själv!!!!


   
SvaraCitera

OliviaForever:

Kom inte här o klanka ner på mig o mitt arbete, sköt dig själv!!!!

Men tagga ner..


   
SvaraCitera

OliviaForever:

kategori el så

Där har du ett.
Va?


   
SvaraCitera

OliviaForever:

Kom inte här o klanka ner på mig o mitt arbete, sköt dig själv!!!!

Suck. Snälla nån, det här är ett diskussionsforum. Jag gav dig ett tips som jag helt ärligt tycker är mycket bra, då det visar på kreativitet och självständigt tänkande. Om du tar och läser mina poster igen så ser du att det endast är du som tagit till en aggressiv ton. Jag förhåller mig saklig och har så vitt jag vet inte attackerat dig på något sätt.

OliviaForever:

Hon tyckte att du inte verkade ha något liv, som sitter o bara tråkar en med dina kommentarer!!

Så trevligt för henne. Har du låtit henne läsa dina poster också? [smile]

OliviaForever:

Jag har MVG i svenska

Så bra för dig. Det hade jag också.

OliviaForever:

Det var min lärare som tyckte idén var bra, att fråga i ett forum!

Ja, det kan mycket väl vara en bra idé. Jag kritiserar absolut inte det faktum att du valt att göra din research delvis via ett forum. Jag ger dig bara ett tips på hur du skulle kunna göra ditt arbete mer individuellt och på ett mer kreativt sätt. Ett sätt som (rätt utfört) torde ge ett högre betyg än ett där man bara gör som alla andra.

OliviaForever:

Fel, forksar även om hur språket skiljer sig mellan olika städer bland ungdomar också!

Bara av ren nyfikenhet, hur tar du reda på det? Jag menar, de flesta här har inte angett varifrån de kommer.


   
SvaraCitera

Nevon:

Vill bara ge mitt helhjärtade stöd till dig, för att du gjort min kväll aningen roligare. [love]


   
SvaraCitera

använd ordet sociolekt.


   
SvaraCitera

Föreslår att du tar en titt på 4chan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, vet inte vad jag ska göra, men ok, du ville bara ge tips om hur man kunde göra uppgiften bättre, ok, då tackar jag för det, men önskar att du kunde omformulerat dig lite bättre bara, för du lät mest överlägsen och nedvärderade mig, tycker jag! Och jag kanske överreagerade lite!
Då slutar vi den här diskussionen, så gör jag som jag vill på min uppgift. Det var ett grupparbete, där vi skulle ta reda på vad ungdomar använder för slang och sånt. Därför måste jag ju också rätta mig lite till dem andra i gruppen. Kommer använda andra metoder på viktigare svenskuppgifter!
Hoppas vi kan avsluta det, utan att vara osams! [y]


   
SvaraCitera

OliviaForever:

jag kanske överreagerade lite!

Nej, gjorde du det? [rolleyes]

OliviaForever:

och du nedvärderade mig, tycker jag!

OliviaForever:

så gå o slösa ditt liv på annat, istället för att sitta här o verka dum!!

OliviaForever:

du verkar fatta jävligt trögt!

OliviaForever:

sköt dig själv!!!!

Jag låter dina poster tala för mig.

OliviaForever:

Hoppas vi kan avsluta det, utan att vara osams! [y]

Jag hade hoppats att vi kunde fortsätta. Det var ganska roligt. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

No offense, men sluta använda så överdrivet många kommatecken. Snälla!


   
SvaraCitera