Aviseringar
Rensa alla

Ungefär hur mycket är budget till maten när man bor själv?


kukoxo: ni som betalar ca 3000+. vad fan köper ni egentligen? hela grisar eller?

Prova att vara ungefär tre gånger så stor och se vad som händer med matkostnaderna.


   
SvaraCitera

Jag lägger ca 1300:- på matvaror, ca 1000:- på restaurangbesök (alkohol ej inräknat) per månad.


   
SvaraCitera

kukoxo: ca 200-300 kr i veckan om det ska vara lyxigt.

... Du menar saker som vatten och sparris? Förvirrad Visste inte du bodde i Ungern Rodnar


   
SvaraCitera

kukoxo:
ca 200-300 kr i veckan om det ska vara lyxigt. 
max 1500 kr/månad för mig med utegångar, alkohol, choklad, läsk osv. 

Shiet de är typ va alkohol ba går på ju i veckan


   
SvaraCitera
time
 time

Vi brukar storhandla två gånger i månaden, då kan det gå mellan typ 500 och 1300 kr per gång. Sen köper man ju färskvaror och sånt typ var fjärde dag. Ibland äter vi ute också (sambo är i skrivande stund på väg mot pizzerian för att plocka upp monsterpizza + sallad) men det händer mer sällan. När man flyttar hemifrån känns det ju som att allt man gör är att betala för mat hela tiden men det går lätt att göra det billigt om man planerar bra. Jag tror vi sparat in en tusenlapp per månad genom att börja storhandla och bestämma på förhand vad vi ska äta under veckan.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Lax är inte så dyrt om man jämför med annan fisk som t.ex. tonfiskfilé. Annat som är dyrt är skaldjur.

det är kanske de. är liten i storleken jö, men tycker inte jag verkar äta så mycket mindre än alla andra.

Tickstart:

... Du menar saker som vatten och sparris? Förvirrad Visste inte du bodde i Ungern Rodnar

ne typ marabou, färdiga sallad, kött, färdiga såsar osv 🙁 mk dyrt egentligen.

Reeeetooo:

Shiet de är typ va alkohol ba går på ju i veckan

en vinflaska på 100kr kan räcka i 2-3 veckor. shiet


   
SvaraCitera

runt 5k hade jag nog spenderat på en månad. Rodnar


   
SvaraCitera

palla laga egen mat liksom, tar tid. tråkigt att diska. 


   
SvaraCitera

lägger ungefär 1000 - 1400kr i månaden. är veggie och då blir måltiderna väldigt billiga. lyxar till det genom att inte ta billigaste muslin, köpa fejkkött ibland osv. 
hade kunnat äta mycket billigare om jag ville. 


   
SvaraCitera

S3ON:
runt 5k hade jag nog spenderat på en månad. Rodnar

S3ON:
palla laga egen mat liksom, tar tid. tråkigt att diska. 

pizza varje dag? 


   
SvaraCitera

2 kg jordnötter 50 kr = 12000 kcal = 6 dagar

30/6=5

5*50=250 sek/mån


   
SvaraCitera

kukoxo: en vinflaska på 100kr kan räcka i 2-3 veckor. shiet

shiet 10 bärs är 100 spänn till en förfest, sen öl ute, shots ute osv minst 400 per utekväll 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

två tusen kronor räcker gott för en varierad kost.


   
SvaraCitera

jag bor hemma nu, men räknar inte med att spendera mer än 1000 kr/månad på mat när jag flyttar i sommar, är vegetarian och gillar inte särskilt mkt mat, så äter mest för att överleva. Och när det gäller restaurang mat (pizzera och mcdonalds inkluderat) så tycker jag att det är äcklig, så skulle inte falla mig in att äta det. 


   
SvaraCitera

2000:- per person hos oss skulle jag nog tro, skulle säkert bli mindre om vi vecko/månadshandlat. 


   
SvaraCitera