Aviseringar
Rensa alla

UNICODE STÖD NU !!!!!


Ämnesstartare

Taget från wikipedia.se :
"Unicode är en industristandard som låter datorer hantera text skrivet i världens alla skriftsystem. Den är utvecklad tillsammas med den internationella standarden Universal Character Set och publicerad på internet och i bokform. Unicode består av en repertoar med mer än 100 000 skrivtecken. Ett av de viktigare målen är att alla tecken i världens alla skriftsystem skall finnas med: bokstäver, siffror, skiljetecken, matematiska symboler, o.s.v."

Jag är själv inte så super insatt i vad unicode igentligen är, men enligt andvändaren "KID_IS_BACK " så är det extremt enkelt att ordna med unicode stöd. Han har t.o.m. erbjudit sig att skriva koden själv.

Unicode stöd skulle betyda att man kan skriva kan skriva alla möjliga språk, tecken och krumelurer på forumet, typ Kinesiska, Japanska, Arabiska osv.

Jag besöker MÅNGA forum på internet, och detta är det enda som man inte kan skriva kinesiska ordentligt på, vilket är ganska patetiskt.

Så, "Thomas N" (har visst avgått) så vem det nu är som har ansvaret för detta, fixa stöd för unicode nu idag FFS!


   
Citera

Thomas N har avgått. Men okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Thomas N har avgått. Men okej.

Men va faan. Vem är det som ansvarar för skiten dååå?


   
SvaraCitera

SUKOF:

Thomas N har avgått. Men okej.

Det är för färskt för att det INTE ska göra ont. [cry]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Men va faan. Vem är det som ansvarar för skiten dååå?

Typ Alexander Danling eller nåt.

spindelnätaren:

Det är för färskt för att det INTE ska göra ont. [cry]

Sorry. [blush]


   
SvaraCitera

Jag röstar för. Det vore väldigt bra att ha unicodestöd.


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

ahaDRUGS:

where is your head?

WHERE IS MY MIND?


   
SvaraCitera

pwnmage:

WHERE IS MY MIND?

INGEN ANING, SKA VI LETA???


   
SvaraCitera
Gifted

Ja, unicode är najs!


   
SvaraCitera

Jag stödjer!


   
SvaraCitera

vad är felet med det latinska alfabetet


   
SvaraCitera
Åtta

OF 5:

vad är felet med det latinska alfabetet

Det är inget fel på det latinska alfabetet, men det är ju fullkomligt retarderat att begränsa sig till det.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är inget fel på det latinska alfabetet, men det är ju fullkomligt retarderat att begränsa sig till det.

varför det då förstår man ju i alla fal vad folk skriver


   
SvaraCitera
Åtta

OF 5:

varför det då förstår man ju i alla fal vad folk skriver

Image


   
SvaraCitera