Aviseringar
Rensa alla

Universell mobilladdare


Ämnesstartare

Tjena, jag är jude och jag tä... OH SHI....!

-Bild borttagen. har absolut inget med tråden att göra.-


   
Citera
Åtta

Undrar om det här innebär att de flesta mobiler kommer att använda samma metod för att komma åt mobilens funktioner via dator - så att man inte tvingas använda fullkomligt vidriga medföljande program för att kunna komma åt t.ex. kameraminnet (som på min k530i [rolleyes])?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Undrar om det här innebär att de flesta mobiler kommer att använda samma metod för att komma åt mobilens funktioner via dator

inte troligt, kommer bero på mobilens tillverkare, men smart med samma laddare till allt.


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

inte troligt, kommer bero på mobilens tillverkare

Förmodligen inte, men det vore ju så enkelt och bra när de nu ska använda samma sorts anslutning. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Förmodligen inte, men det vore ju så enkelt och bra när de nu ska använda samma sorts anslutning.

men beror ju helt på mobiltillverkarna och deras program, men är ju inga problem att föra över saker till mobilerna som det är nu.


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

men är ju inga problem att föra över saker till mobilerna som det är nu.

Jo, om man inte använder sig av Windows eller Mac OS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jo, om man inte använder sig av Windows eller Mac OS.

sant kanske. men har man väl sig själv att skylla[crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

men har man väl sig själv att skylla[crazy]

Eller så kan man skylla på mobiltillverkarna som inte bara enas om en standard för filåtkomst via dator, utan istället väljer att tvinga på sina konsumenter skitprogram för att göra de mest basala saker.


   
SvaraCitera
Hando

Nice, bra tänkt ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eller så kan man skylla på mobiltillverkarna som inte bara enas om en standard för filåtkomst via dator, utan istället väljer att tvinga på sina konsumenter skitprogram för att göra de mest basala saker.

öh vad snackar du om? räcker ju med att plugga i usbkabeln i telefonen så kommer man åt alla filerna om man använder mobilen som masslagringsenhet, i sony erisson mobiler iaf.


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

öh vad snackar du om? räcker ju med att plugga i usbkabeln i telefonen så kommer man åt alla filerna om man använder mobilen som masslagringsenhet, i sony erisson mobiler iaf.

Tidigare kunde jag inte komma åt förvaringsutrymmet via USB i Linux. Nu fungerar det dock (efter vissa kerneluppdateringar), åtminstone via Blåtand.


   
SvaraCitera

Åtta:

Eller så kan man skylla på mobiltillverkarna som inte bara enas om en standard för filåtkomst via dator, utan istället väljer att tvinga på sina konsumenter skitprogram för att göra de mest basala saker.

förstår inte riktigt vad du snackar om.. jag brukar kunna komma åt min mobil via utforskaren? det har funkat med alla mina mobiler. fast du kanske kopplar din telefon till datorn på något annat sätt än med USB


   
SvaraCitera

ang. topic: alla mobiltillverkare har enats om att börja använda micro-usb som gemensam laddstandard från och med i år. så. då var det avklarat.


   
SvaraCitera
Åtta

DMITRI:

jag brukar kunna komma åt min mobil via utforskaren?

Det kan jag med (Linux motsvarighet till utforskaren, då). Men tidigare har jag inte kunnat göra det med ett flertal antal modeller. Via IR och blåtand har jag också haft stora problem.


   
SvaraCitera