Aviseringar
Rensa alla

Universitet...hjälp?


Ämnesstartare

Hej!

Jag sökte arkitektur på de 4 orter som finns (kommer inte in pga sämre betyg än vad som behövs och gick inte vidare med arkitektprovet). Sedan 5e handsval industridesign där jag inte heller lyckades med provet.

mitt 6ehandsval valde jag landskapsarkitekt där jag är behörig.

och 7ehandsval civilingenjör med inriktning arkitektur...

tog landskapsarkitekt först då det är relativt nära där jag bor så jag slipper flytta till andra sidan Sverige (fast civilingenjör lät roligare).

Nu har jag då bestämt mig för att jag vill gå Civilingenjörsutbildningen. Bryr mig inte om jag flyttar, skulle snarare vara skönt att slippa skiten här. [cute]

Hur går det till med antagningen ? silas jag bort för att jag inte valde civilingenjörsutbildningen först eller har jag lika stor chans ändå? [tard]


   
Citera

aknej:

Hur går det till med antagningen ? silas jag bort för att jag inte valde civilingenjörsutbildningen först eller har jag lika stor chans ändå?

Du kan fortfarande ta bort val ifrån listan. Så tar du bort landskapsarkitekt så bumbas ju civilingenjör upp en plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Du kan fortfarande ta bort val ifrån listan. Så tar du bort landskapsarkitekt så bumbas ju civilingenjör upp en plats.

jaha... det visste jag inte. trodde det var helt kört efter den 15e april. [bigsmile]

men om jag inte kommer in på civilingenjörsutbildningen vill jag ju gå landskapsarkitekt ändå... Det är ganska många som söker i år så det finns ju risker att man inte kommer in :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aknej:

Det är ganska många som söker i år så det finns ju risker att man inte kommer in :/

Risken finns alltid, men det finns också chanser att folk ändrar sig i sista minuten precis som du.

Min tjejkompis var så fräck att hon faktiskt ringde skolan och förklarade sin situation och hade riktigt tur. De kunde lösa detta. Sen tror jag också att man kan söka på reservplatser vid själva antagningen när skolan börjar (?), men då måste man vara på plats och ta en reservplats som blir över och som lyckligtvist kanske också blir ledig så man kommer in på utbildnignen, för att personen/personen inte dykt upp på uppropet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Risken finns alltid, men det finns också chanser att folk ändrar sig i sista minuten precis som du.

ja, okej... jag får vänta dessa dagarna tills jag vet var jag kommer in. (nervigt!) så får jag försöka lösa det då helt enkelt. [rolleyes]

jorden går ju inte under om jag inte kommer in... man måste väl tänka så ibland. [cute]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera